וואו איזו סקירה מעמיקה.
קראתי כל מילה ובאמת נשמע מאוד מרשים.
אמ;לק - מערכת אזעקה מתוחכמת אך פשוטה יחסית להרכבה. בונוס - מרחיקה חתולים.
בהחלט תלקח בחשבון לאופנוע הבא.
תודה !
הנה סקירה וחוות דעת, מתוך שימוש אישי,
אמנם ציוד, אבל לא אישי עבורך הרוכב, אלא עבור האופנוע שלך.
מערכת אזעקה Scorpio SR-i900R
איפה קונים? ברחבי המרשתת, אני רכשתי באיביי. לא מצאתי יבואן רשמי בישראל.
מחיר מוערך: 390 דולר ארה"ב. (360$ למערכת כולה 30$ לצמת חיבורים ייעודית)
מה מכילה האריזה הרשמית?
יחידת פיקוד ראשית, מה שנקרא אצלנו ה"מוח" ואצלם MCM-9 = Main Control Module
מכילה בתוכה כחלק בלתי נפרד, סוללת גיבוי נטענת וגלאי זעזועים.
שלט-רחוק, דו כיווני, נקרא TRS-9 Transceiver עם מסך ,LCD נטען, כולל תאורה.
ומטען עבור השלט-רחוק.
אנטנת זיהוי באמצעות תדרי רדיו, RFID antenna
חיישן קרבה, perimeter sensor מופעל באמצעות מיקרו-גל
מדומם מנוע אלקטרוני, Ignition Disable
צמת חיבורים ראשית, מתחברת למקור מתח
ולצמה משנית אוניברסאלית שמתחברת לרכיבי האופנוע.
(או כאופציה - יש צמה ייעודית לפי דגם האופנוע בתשלום נוסף)
צמת חיבורים לחיישנים השונים.
מחברים מהירים, צמדן (בעברית מדוברת – סקוטש) עם דבק דו צדדי, אזיקונים מפלסטיק.
מדריך התקנה והפעלה באנגלית.
תוצרת ארה"ב.
אתר החברה : http://ridescorpio.com
באתר מופיע דגם אזעקה מתקדם יותר RIDE (או הדגם לפניו Rlink), נשלט ע"י טלפון נייד – השרות הינו בתשלום!
ואינו זמין במדינת ישראל, כמו כן מופיעים דגמים נוספים פשוטים יותר מהמערכת הזו.
נתחיל בזה שכולנו חרדים לשלומו של האופנוע שלנו, זה לא נעים למצוא במקום שהשארנו אותו חלל ריק – או, אין אופנוע.
כמובן שהמערכת כמו כל מערכת, לא תמנע העמסה של האופנוע על רכב אחר או עגלה.
בעניין סוללת הגיבוי של המערכת, הרבה פעמים נתקלתי בסוללות גיבוי שהפסיקו לעבוד ולא ניתנות להחלפה,
או שזה מסובך ודורש הלחמות וחיבורים – לא כך הדבר במערכת הזו.
היתרון בסוללה הזו, היא 9v נטענת וניתנת להחלפה ע"י המשתמש.
יש מכסה בגוף המוח שאפשר לפרק, מוציאים את הסוללה העייפה ושמים חדשה.
גם פשוט, גם חכם וגם לא מחייב אותך לחפש את זו שמתאימה לדגם שיש לך.
עלות באיביי כ15$ עלות בישראל כ85 שח – כמובן לסוללה איכותית מחברה מוכרת.
במוח עצמו נמצא גלאי הזעזועים, העיצוב קומפקטי, בערך 12 סנטימטר אורך 10 רוחב ו2 בעובי.
עובדת במתח של 12v פלוס\מינוס 4v , וצורכת 4mA , שזה לכשעצמו מרשים למערכת כזו.
כמו כן, הסירנה הינה חלק בלתי נפרד מהמוח ומפיקה 120 דציבלים של צלילים משתנים.
הסירנה גם יודעת להשמיע צלילים מוחלשים בעת דריכה או נטרול המערכת. שלא תפריעו לשכנים.
ההרכבה פשוטה מאוד, במיוחד אם רכשתם את צמת החיבורים הייעודית לאופנוע שלכם.
במקרה כזה, אין צורך להתחבר על החוטים הקיימים באופנוע, או שומו-שמיים לחתוך אותם.
הרבה פעמים אנחנו נתקלים במערכות שהורכבו בזלזול או חוסר מקצועיות, חוטים חתוכים
וחיבורי הלחמות במקרה הטוב או רק חוטים מלופפים במקרה הרע, על כל זה, סרט בידוד שנמס ודביק.
כל זה בסופו של דבר יכול וגורם לניתוקים, קצרים, צריכת חשמל מוגברת ושאר תקלות.
המערכת מגיעה עם צמת חיבורים אוניברסאלית ועלוקות לחיבור על חוטי האופנוע כגון האיתות, ללא חיתוך.
השקעתם כמוני וקניתם את הצמה הייעודית...אין קל מזה, פשוט מנתקים חיבור שקע\תקע
בצמת האופנוע, מחברים את הצמה הייעודית וזהו, פשוט נקי וקל. אין צורך בידע מוקדם.
למעט הרכבת המדומם האלקטרוני – הוא כן מצריך לדעת משהו...עוד נחזור אליו.
הרכבתם את הצמה, מיקמתם את המוח, את גלאי הקרבה, את אנטנת ה-RFID והמדומם,
הטענתם את השלט של המערכת ואתם תוהים...מה היא יודעת לעשות?
אז הנה הסבר, הכול מתבצע מהשלט, החברה טוענת לטווח של כ 800 מטרים,
אני מניח שהכוונה בשטח פתוח, בפועל...נתקלתי בשלטים עם טווח יותר גדול.
לא ניסיתי לבדוק אותו בחניון תת-קרקעי, או במרחקים גדולים, אני תמיד קרוב לאופנוע שלי.
לפעמים נראה שהשלט מאבד קשר, לחיצה ארוכה על כפתור הדריכה..."מעירה" אותו.
לשלט יש מסך ארבע סנטימטר על שניים, LCD עם תאורה אחורית כחולה ונעימה לעין.
יש לו שני כפתורי תפעול וחור פצפון לאיפוס הגדרות.
מה מראה השלט?
את כל מה שיש למערכת להציע, מצב המערכת והגדרות.
ואלו הם הסימנים שמופיעים קבוע...
אנטנה – אם מופיעה האופנוע נמצא בטווח קליטה.
פעמון – צלצול בשלט, צלצול ורטט, רטט בלבד.
מנעול - מצב המערכת – דרוכה או מנוטרלת.
סוללה – מראה את מצב סוללת השלט. כאמור הוא נטען, אני מטעין פעם בשלושה שבועות בערך.
שעון זמן.
ואפשרויות התכנות...?
מצב גלאי זעזועים בעל חמש דרגות רגישות. מהבהב אם הופעל.
מצב הטיה – מהבהב אם הופעל.
מצב התנעה – אם נוגעים ואו מנסים לפרוץ את מנעול ההתנעה.
מצב הסירנה – שקטה לגמרי, או מופעלת.
סוללת גיבוי מהבהבת במקרה של ניתוק המצבר.
מצב הפעלת חיישן קרבה, החיישן ניתן לכיוון באופן פיזי על ידי בורג שמסובבים עליו.
אני אישית כיוונתי אותו לשלושים סנטימטרים, אפילו חתולים לא יכולים לעבור על ידו מבלי שיופעל.
נתעכב על התכונה הזו לרגע...
לצורך ההבהרה, כל חיישן מופעל או הפרעה לתקינות המערכת או למצב האופנוע כמו הזזה או ישורו
לצורך ישיבה עליו, יפעילו את הסירנה – אלא מה...
למשל במקרה של התקרבות אדם אל האופנוע לתוך המרחב שהגדרתם, הסירנה תצפצף שלושה
צפצופי אזהרה, לא נרתע הפולש תוך שתי שניות, הסירנה תשמיע שישה צפצופים מהירים ועצבניים
גם זה לא עזר, מיד תתחיל הסירנה לצרוח במשך 5 עד שלושים שניות, תלוי אם נפסק האיום
תוך אותו פרק הזמן. לא נפסק? מיד תתחיל שוב וחוזר חלילה.
כל מקרה לגופו, זעזוע קל יפעיל אותה לחמש שניות, זעזוע חזק...עד שלושים שניות.
עוד מצב שמראה השלט, בדריכה ונטרול המערכת שולחת אליו את מתח מצבר האופנוע – שנדע.
כל חיישן ניתן לביטול וניתוק דרך השלט, במידה והחלטתם שאין בו צורך זמני או קבוע.
לא שכחתי את המדומם מנוע האלקטרוני...
לאן מרכיבים את מדומם המנוע ומה בעצם הוא עושה?
המדומם מתחבר ישירות אל המוח עם אחת משלוחות הצמה המקורית של המערכת,
בנוסף, יוצאים ממנו שני חוטים שחורים, את החוטים האלו אפשר לחבר למקום אחד בלבד,
מכמה מקומות אפשריים, על ידי חיתוך חוט והרכבתו של המדומם באמצע (כמגשר)...ואלו הם:
חוט המתח החיובי של משאבת הדלק.
חוט המתח החיובי של הזרקת הדלק.
חוט המתח החיובי שמגיע לנתיך ההתנעה או לתיבת הנתיכים.
חוט המינוס של המתנע.
חוט המתח החיובי מיחידת ההתנעה אל חידת הכוייל.
חוט מדומם המנוע (המתג האדום על הכידון) ליחידת ה ECU
ומה הוא עושה?
אחרי שבחרתם איזה חוט לחתוך ומיקמתם אותו במקום נסתר,
בעת דריכת המערכת המדומם מופעל ומנתק את החוט עליו הוא מורכב.
מה שאומר, שאפילו אם ינסו להתניע את האופנוע במגוון שיטות, כלום לא יעזור.
אם מיקמתם אותו לבד, יקח לגנב שעות לגלות איפה הוא ואיך מחזירים את המצב לקדמותו.
אבל רגע, זה עוד לא הכל, נחזור צעד אחד לאחור ואז שוב נתקדם...
את המערכת מפעילים מהשלט, בעצם זו פעולה חד פעמית ולמה הכוונה?
נניח שדרכתם את המערכת, על השלט, סמל המנעול ינעל...
את השלט לא מחברים למפתח האופנוע בשום אופן, כדי שלא ישבר ואו יאבד (הוא מוגן מים) שומרים בכיס או בתיק.
לא צריך לגעת בו יותר, אלא לצורך תפעול יזום.
מרגע דריכת המערכת, היא מחפשת את השלט שלה, אם השלט נמצא בטווח של מטר ממנה,
מופעלת מערכת הRFID והמערכת מנטרלת את כל החיישנים "נרדמת" ומחכה למפתח ההתנעה.
סובבתם את המפתח והשלט נמצא אתכם? המערכת תשמיע צפצוף יחיד שמסמן שהיא נותקה.
כיביתם את המנוע? המערכת תשמיע שלושה צפצופים ותחכה שתתרחקו לפחות מטר אחד...
אז יופעלו כל החיישנים והיא תיכנס לפעולה מלאה, מי שיתקרב ללא השלט מהווה איום.
ואתכם היא "תזהה" כי יש לכם שלט. כך תוכלו לכסות אותו או לגשת אליו ללא שהיא תתעצבן.
בנוסף לזה...והנה אני חוזר אל מדומם המנוע...בהנחה והשלט בכיס ומתבצע ניסיון חטיפה של האופנוע,
או כי הנעתם ואתם לא עליו, או כי מישהו מצא את המפתח כשאתם בקרבת מקום.
אם השלט, רחוק מהאופנוע יותר ממטר, מוצא המפתח לא יצליח להניע את האופנוע בזכות המדומם
אם השלט קרוב לאופנוע, מוצא או חוטף המפתח הצליח להניע והחל בנסיעה, לחיצה על שני כפתורי השלט בו זמנית למשך שנייה,
תגרום למערכת לצפצף במשך שלושים שניות להזהיר את הרוכב הגנב, בתום שלושים השניות,
מדומם המנוע יכנס לפעולה ויכבה את המנוע, הגנב לא יוכל להניע שוב ומכם תידרש פעולת נטרול
לא שגרתית של פתיחה וסגירת הסוויטש, זאת כדי שהמערכת תבין שהכול חזר לשליטה שלכם.
גם אם תתקרבו עם השלט...עד לביצוע הפעולה הנדרשת לא יוכל אף אחד להניע את האופנוע.
המערכת יודעת לתקשר עם שלט חכם אחד בלבד, ניתן לרכוש שלט נוסף "בתול" ולתכנת אותו.
שלט שתוכנת, יעבוד רק על המערכת שאליה הוא קשור ולא על שום מערכת אחרת.
מה עושים אם אבד השלט או נשבר? איך מתפעלים את ה"עניינים" עד שרוכשים חדש?
אחרי ההרכבה, רצוי מאוד לתכנת את המערכת למקרה של אובדן או שבר של השלט.
פעולה פשוטה עם המפתח שלכם ונכנסתם למצב תכנות, מה הוא התכנות?
במצב תכנות תצטרכו להשתמש במתג האיתות ולקבוע קוד נטרול חליפי...למשל:
שני איתותים שמאלה, שלושה ימינה ונגיד חמישה שמאלה...המערכת תוסיף אחד ימינה באופן אוטומטי
ותשלח לכם את קוד האיתות (2351) לצג השלט – הקוד יופיע למשך שלושים שניות.
במידה ואין לכם שלט אבל יש לכם מפתח...מכניסים את המפתח ומסובבים את הסוויטש,
האזעקה תתחיל לצפצף ולהרעיד לכם את השערות ב...גבות...
הסוויטש פתוח, משמע האיתות עובד, תלחצו על המאותת שמאלה שני הבהובים,
ימינה שלושה הבהובים, שמאלה חמישה הבהובים ושוב ימינה הבהוב אחד...
הופ...האזעקה מנוטרלת עד לבוא השלט החדש.
את האיתותים ימינה ושמאלה, אפשר לספור עד תשע לכל כיוון, את הבודד האחרון, היא קובעת.
זהו, בעבור פחות מ 1400 ש"ח, התקנתי מערכת מתוחכמת ואמינה ביותר.
כל הרכיבים קשיחים, יצוקים ומוגני מים, זעזועים ואבק. למעט חיישן הקרבה שאינו מוגן מים, אותו ממקמים מתחת לכיסא.
לא הכי זולה, אבל לעניות דעתי...נותנת את התמורה הטובה ביותר לכסף, גם בהשוואה למערכות אחרות בשוק,
גם בארץ וגם בחו"ל במיוחד מחברות מוכרות. אזעקה צריכה להיות אמינה ומתוחכמת ביחס ישר לאיך שאתם מעריכים את האופנוע.
החברה מייצרת בלעדית את כל מערכות האזעקה לחברת הארלי דווידסון (כמותג של הארלי) (אז בזעזועים היא בטוח עומדת :LOL
אחרי כמה חודשי שימוש, אין אזעקות שווא, בזמן טיפול או שטיפה הנטרול מהשלט הוא קבוע,
המערכת לא תדרך לעולם עד שתדרכו אותה שוב מהשלט. חתולים לא יושבים על האופנוע...
עוברי אורח שמתקרבים...בדרך כלל מתרחקים בבהלה כשהיא מזהירה אותם והם אפילו לא נגעו בו.
שימו לב, עדיף להקטין את טווח רגישות הקרבה, בהתאם לסוג החניה שאתם מבצעים ביום-יום.
כלומר - אם אתם מחנים ברחוב סואן, מלא תנועה והולכי רגל שנעים קרוב לאופנוע, תקטינו את הרגישות והטווח,
אחרת כל הזמן היא תציק לכם ולכולם. במקרים שאני בטווח ראיה, אני אפילו מנתק (מרחוק) את הסירנה.
המערכת ניתנת להעברה בקלות מאופנוע לאופנוע, או בזכות צמה חדשה (ייעודית לרכש החדש) או בזכות הצמה האוניברסאלית,
כך שלא תצטרכו לוותר עליה בזמן מכירת האופנוע. יש זמינות מלאה של כל הרכיבים והחלקים, כולם ללא יוצא מן הכלל.
התמיכה באתר החברה עונה למיילים ושאלות, בדרך כלל תוך 24 שעות...בדקתי.
מקווה שהמידע הועיל לכם.
נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 29-01-2016 בשעה 01:05.
וואו איזו סקירה מעמיקה.
קראתי כל מילה ובאמת נשמע מאוד מרשים.
אמ;לק - מערכת אזעקה מתוחכמת אך פשוטה יחסית להרכבה. בונוס - מרחיקה חתולים.
בהחלט תלקח בחשבון לאופנוע הבא.
תודה !
שאלה:
נגיד ורכשתי כזאת מערכת ואין לי ידע טכני להתקין לבד כמה אמורה להיות העלות של התקנה במוסך? מוסך יסכים להתקין בכלל?
אם תרכוש כזו, אני מתקין איתך ביחד ומראה לך שזו לא בעיה, קפה וכלי עבודה עלי.
חתיכת סקירה מקיפה ומפורטת!
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
be a racer club
אחלה סקירה!
כמה שאלות-
יש אפשרות לבחור מצב רגישות?
במה המערכת הזאת טובה יותר מאחרות בשוק, mvp לצורך העניין (או הדגם החדש smv 80)?
הסקירה הזאת צריכה להיות מפורסמת באתר החברה. שילמדו מסבירים על ציוד.
TheDevilInside, בסקירה שלו הוא כתב. אם לזה התכוונת במצב רגישות.מצב גלאי זעזועים בעל חמש דרגות רגישות. מהבהב אם הופעל
ניתן להזמין ישירות מאתר החברה? ישראל מופיעה ברשימת המשלוח, אבל לא תמיד זה אומר שישלחו. בדקתי בebay וערכה מלאה ( המוח, מדומם, חיישן קירבה. אבל ללא צמה יעודית ) תעלה בין 1500 ל1800. לעומת זאת באתר החברה ערכה מלאה עם צמה יעודית תעלה 440 דולרים. שזה 1740. לא שווה יותר לרכוש מהם ישירות אם הם שולחים לארץ?
לא לגמרי מכיר את המערכת שאתה מזכיר, אבל יש הבדלים שעבורי הם משמעותיים.
1. חיישן קרבה, אפילו אם מתקרבים לאופנוע כדי להרים את הכיסוי או סתם כלב שמרים רגל להשתין עליו, היא מתריעה.
2. שלט אזעקה צריך להיות בנפרד מהמפתח, זה המצב הנכון תמיד. בזו שהזכרת צריך לדרוך ולנטרל בלחיצת כפתור,
בזו שאני מביא כאן, לא צריך אפילו להוצא מהתיק או מהכיס. התקרבת לאופנוע...מנוטרלת, התרחקת...נדרכת.
ולך תוציא אותו כשאתה עם כפפות - מבאס.
3. בזו שהזכרת, אין מצב נטרול במקרה ואבד השלט, או נשכח,נשבר או ללא סוללה.
קרה לי שהמפתח היה בכיס, אבל את התיק שמתי אצל חבר באוטו, הוא נסע ונשארתי עם קסדה ביד ומפתח להניע...
מה אני עושה עכשיו? לזו שהבאתי בסקירה, יש פתרון. לאחרות אין.
4. אחד הדברים שחשובים לי מאוד, זו האפשרות להעביר אותה מאופנוע לאופנוע בלי לחתוך חוטים.
כולנו יודעים שחיבורים טובים נעשים בהלחמות. שומו שמיים אם סתם עושים ליפוף ושמים סרט בידוד.
העובדה שחברה מייצרת צמת חיבורים יעודית עבור כל אופנוע - מעידה משהו על מידת הרצינות שלה וטיב המוצר.
עוד דבר שאני חושב ששכחתי, בכל נטרול או דריכה, המערכת משדרת לשלט את מצב המתח במצבר - לפעמים זה חשוב.
שלח להם אימייל, הם עונים תוך 24 שעות, חוץ משבת וראשון כמובן.
ותודה לכולם על המחמאות![]()
נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 29-01-2016 בשעה 10:20.
למה היום להשקיע כל כך הרבה האזעקה, שבאותו מחיר אפשר לשים מערכת איתור, עם אפליקציה והכל?
א. תראה לי מערכת איתור אחת שהיא טובה באמת.
ב. כל מערכת מבוססת סלולר ניתנת לשיבוש עם משבש שעולה דולרים בודדים.
ג. השבתה מיידית היא חובה, אחרת למרות האיתור, כשהאופנוע בתוך טנדר או בחניון - לך חפש...
ד. אתה סומך על חברת הסלולר?
ה. כל זה לא פוטר (אותי לפחות) מהחובה לשים שני מנעולי דיסק ענקיים של אבוס.
אבל אני מוכן לשמוע, זה דיון טוב לכולם.
מניסיון עם Scorpio SR-i900R, בהחלט שווה את המחיר! אני לא חיברתי את האיתותים כי אין צמת P&P לאופנוע שלי, אבל מעבר לזה כל עובד פיקס.
המערכות היום הם קצת יותר מתוחכמות מאשר לשבש מיקום gps עם משבש פשוט מאייבי.
יש היום דרך כל המערכות כמעט אפשרות להשבתה דרך האפליקציה או דרך קוד שבלעדיו גם עם המפתח אי אפשר להניע.
ג. לא,אבל קצת יותר על המוקד שזה מחובר אליו,ואל תשכח שברגע שזה מבוסס על sim אז גם הוא שולח מיקום לפי אנטנות סלולר וגם gps/
עובדה שבמערכות איתור הטובות יותר,יש אחוזי הצלחות וחזרות של כלים.
גם מערכת איתור היא לא ראש שקט,אבל לפי דעתי אזעקה במחיר של מערכת איתור שמבוססת על 3-5 סוגי חיישנים,עדיף לשים מערכת.
אבל זה אני,..
נו...תאיר את עיניינו, שלח אותי למערכת כזו שאלמד אותה.
רק אל תשלח אותי לזעקה האחרונה.
ותן לי להבין שוב, אתה לא חושב שהשבתה היא חובה?
נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 29-01-2016 בשעה 13:43.
אני חושב שהיא חובה, וכמו שאמרתי מקודם. במערכות הקיימות יש את האפשרות דרך האפליקציה, ככה שלא צריך להיות בטווח. ולדעתי זה יותר אפקטיבי כי מה יעזור לך כל הדברים האלה, אם אתה קילומטר מהאופנוע, או לא ליד השלט.?