אמרתי אופנוע הספורט היפה ביותר, לא מכל האופנועים.
אמרתי אופנוע הספורט היפה ביותר, לא מכל האופנועים.
בוז...נכון מאוד!
חברה שמייצרת כל כך הרבה זמן ולכל כך הרבה לקוחות ולא מצליחה להיכנס לפתיאון.
זו לא רשימה מושלמת, זו סתם גחמה של איזה כותב, אבל חיפשתי...אולי לא מספיק טוב,
לא מצאתי באף רשימה של אופנועים שעשו הסטוריה או הצטיינו במשהו,
מודל אחד של הארלי שיכול להיות ציון לדורות או אבן דרך בעולם האופנועים.
שמע, זה לא שהיית מסרב לבקבוק חינם או לאופנוע חינם...אז בוא לא נגזים.
כמוני כמוך, אם היו המזומנים בידי, לא הייתי רוכש את הבקבוק או את האופנוע מהמותג המדובר.
לא אוהב אותם ולא מתחבר בשום פאן להארלי, לא עיצוב, טכנולוגיה, נוחות, סטייל, אמינות, פרקטיות ומחיר בישראל.
אבל בחינם...? בחינם אני מוכן לקבל, גם אתה.
אני אשם בויכוח המעניין הזה ובשרשור שהוא ייצר אז הנה השני סנט שלי בהמשך הויכוח. אני לא מאמין ב"נצחון" בויכוחים כאלה. מדובר על ויכוח בין טוב לטוב. אני פשוט חושב לנסות ולהסביר למה אצלי ואצל עוד מליונים ההארלי הוא מלך.
1. יתרון הכובד. ההארלי הם אופנועים כבדים וזה מתבטא בחיסרון היחסי שלהם במהירות ובביצועי ספורט אבל כל מי שרכב רכיבות ארוכות באמת יודע כמה ההארלי אוכל את הנסיעות האלה בהרבה יותר קלות מהיפנים למיניהם. מבנה השילדה והמרחק בין הגלגלים נותן יציבות ונוחות בנסיעות ארוכות. הארלי לא קונים לנסיעות עירוניות.
2. מנועי ה v-twin - שלבו את מה שכתבתי קודם עם מנוע v-twin ועם המומנט הנפלא שהם מייצרים ושוב אתם מקבלים שילוב נהדר לנסיעות ארוכות בלי צורך לשחק עם ההילוכים כל הזמן. פשוט שמים גז ונסעים והמומנט כבר יאפשר לכם להמשיך המון זמן במהירויות שונות בלי שתצטרכו להחליף הילוך. שוב, נסיעות ארוכות כבר אמרנו?
3. ההארלי יחזיק כמה שנים שרק תרצו. תנסו למצוא אופנוע יפני עם מליון מיילים עליו. לא חושב שתצליחו. המנועים של הארלי מתוכננים ומצליחים להיות עמידים בכל תנאי ולכל תקופת זמן שתרצו. אז הם קצת נוזלים וקצת מטפטפים אבל זה חלק מהעניין. מה שבטוח, למרות כל הנזילות אין מנועים שמחזיקים לאורך כל כך הרבה מיילים ושנים.
4. איפה שלא תהיו בארץ או בעולם תמצאו מי שיתקן: יתן שרות או חלפים להארלי. לא חשוב איפה ומתי, אין עוד אופנוע שיש לו כל כך הרבה חלפים וחלקים זמינים בכל מקום ובכל שעה ומכיוון שהארלי בונים אופנועים מעל 100 שנה באותה צורה אפשר להחליף טונות של חלקים בין הארלי מדגמים שונים ושנים שונות. אין עוד עושר כזה לאף אופנוע אחר.
5. הקהילה. לא רק סוכנויות ומוסכים של הארלי עומדים לרשותכם. הקהילה הענקית והבינלאומית כולה עומדת לעזרה. כל מה שאתם חולמים לעשות מישהו כבר עשה. גם כאן, אין עוד עושר כזה בשום אופנוע אחר.
6. קרוזר וקאסטום. לא סתם קוראים להארלי קאסטום ואין עוד אופנוע שהשם הזה מתאים לו כל כך. אין מה שאי אפשר להחליף או לשנות או בכלל להסיר. מבחר אין סופי של שיפורים שדרוגים התאמות ומה לא. וחוץ מכל זה, ההארלי הוא אופנוע שקל מאוד לקאסטם אותו לצרכיכם לבד. הוא קל לעבודה לפרוק ולהרכבה כמו ששום אופנוע אחר לא מאפשר.
אז בלי רצון לשכנע אני מקווה שנתתי לכם קצת מהסיבות למה אני כנראה לעולם לא אקנה אופנוע אחר...
ההארלי מוכר בגלל אסטרטגיית שיווק מדהימה, שנלמדת בבתי ספר למנהל עסקים.
חברה מדהימה פורצת דרך שעיצבה את הדרך לאופנועים אחרים,
(בניגוד לדברי המאסטר) ששיווקה לצבא האמריקאי את
כל הצרכים המלחמתיים שלו במשך מלחמת העולם השנייה.
ונשארה בתודעה למעלה ממאה שנה, בעוד חברות אחרות פשוט קרסו עם היבוא
ממזרח.
החברה נמכרה בשנות השיבעים לאנשים שגרמו לה להתדרדר לשפל המדרגה עד שנכדיהם
של המייסדים קנו את החברה והביאו אותה למה שהיא היום.
האופנוע מיודע קודם כל לשוק האמריקאי וזהו בעצם המדד היחידי בו הוא נמדד, מי שינסה
להדביק לו פרשנות אחרת ייכשל ויכשיל.
חברה שהמניות של רק בעלייה מזה שלושה עשורים למרות המשבר הכלכלי בארה"ב,
חברה שמוכרת במיליונים ומוכרת לכל ילד בכל העולם, כנראה עושה משהו נכון, אפילו שאברי
לא חושב ככה...
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 14-02-2016 בשעה 14:31.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
חולק עליך, שושני.
הסיבה היחידה למצב המניות שלה הוא המשפט הראשון שכתבת.
בדיוק כמו אפל עם האייפון (גם זו אמריקאית).
ואין להצלחה של הרלי ושל אפל שום קשר למוצר שהם מוכרים. שיווק נטו.
ואתה יודע זאת היטב: גם אם אתה אוהב קרוזרים, לכל סוג של קרוזר תמצא אחד מחברה יפנית או אירופאית שעולה על הרלי בתכונות. החל מה-vn של קווסקי, עבור דרך ה-vx-1800 של הונדה, דרך הדיאבל של דוקטי, המפלצת של ימהה שאתה רוכב עליה ועד לגולדווינג.
אז גם אם מישהו הצליח לשכנע אותך שמנוע גדול, נטול כוח המוורבץ להוצאת הסתימות מהשיניים (ובגיל שלנו - לשחרר את הכתרים), עם התנהלות כביש של קטר (כולל מתלים והתנהגות בפניות) זה "אופי", אנחנו יודעים שזה שיווק מוצלח ותו לא.
אז זה בכלל בגלל שאתה עדיין שבוי בקונספציה של הארלי משנות השבעים.
מנועי האיוולושיין המתקדמים רחוקים מלהיות חלשים, רוב אופנוע המסעות של הארלי
מתכווננים אלקטרונית ויש להם מתלים מתוחכמים ממה שאתה מכיר, הדגמים שלהם
נחשבים לסופר מוצלחים, שוב בעיניים אמריקאיות או תואמות מקור.
יש הרבה שלא מעניין אותם הכיוון הזה אבל זה בסדר. יש מספיק שוק לכל.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שושני, גם מונסטר זה שיווק נטו, השוק האמריקאי "אוכל" ושותה אותו, אבל הוא לא טעים.
בוא ונהיה פרקטיים, הארלי זה קודם כל מותג, אחר כך יצרן אופנועים ושאר ירקות לא מזוהים.
כאופנוע, הוא לא יכול לעמוד באותה שורה של אף יצרן, למרות ההיסטוריה המרשימה.
זה יכול להיות גם היתרון שלו, אבל בעיני...זה ה-חיסרון שלו.
נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 14-02-2016 בשעה 17:33.
אז מה שאתה אומר בעצם, כי בגלל שהכלי לא לטעמך פשוט נתעלם ממנו, כאילו הוא לא בין היצרנים
הכי ותיקים של דו"ג, כאילו הוא לא מוכר מליוני אופנועים, כאילו הוא לא חלק ממורשת של אומה שלמה,
כאילו הוא לא יצר דור שלם של חיקויים יפנים לג'אנר יחודי שהמציא?
ברוח זו בוא נתעלם גם מהוספה, ה-cb350, הג'אווה, והלמברטה.
האק, bוא נמליך מלך אחד bסדר? - רן
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 15-02-2016 בשעה 07:58.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
יש משהו ״רומנטי״ בהארלי כמו סוג של הכרזה.
אותו עורך דין שמרגיש כמו פוחז כשהוא על הכלי ב150 אלף₪, צבוע שחור ומעוטר בסמלים של המלאכים.
אני בטוח שהמתחרים מיפן יהיו עשרות מונים יותר טובים מהארלי אבל הם לעולם לא יהיו הארלי .
סוג של מאזוכיזם!
יש יעד ויש מטרה-היעד הוא הדרך להגשים את המטרה נשוב באפריל
I may simply be a single drop of rain
But I will remain
⚡️![]()
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
היתה פעם לפני מאה שנה (באזור שנת 1994) ביקורת שכתב מאיר שלו כשהוא עבר מההארלי שהיה לו ל Honda CBR600. אני מקווה שאני מדייק בפרטים כי לא הצלחתי למצוא את הטקסט הזה בשום מקום. התיאור שלו כלל שיחה שהוא היה שומע תוך כדי רכיבה על ההארלי בין שתי הבוכנות של האופנוע: "עכשיו אני ארד ואת תעלי ואחרי זה את תרדי ואני אעלה"ואיך יש הבדל של שמיים וארץ בין ה'טכנולוגיה' של ההארלי לבין הטכנולוגיה של הונדה....
וולה, זוכר את המאמר הזה. הוא דבר על דגי זהב שגדלו בפנס על המים שחדרו אליו מהגשם, ועל כך שלעולם לא הלך לאיבוד כי ההרלי השאיר אחריו שובל של ברגים אומים וחלקים אחרים, כך שתמיד יש אחרי מה לעקוב בדרך חזרה.
שושני טוען שהרלי היום הגיעו לרמה יפנית. יופי. למה לא ללכת למקור?
אבל הכי צודק לוקי: יש משהו רומנטי בהרלי, סוג של הכרזה. זו בדיוק ההצלחה של מחלקת השיווק - לגרום לך לחשוב ככה.
בדיוק כמו מחלקת השיווק של אפל שגורמת לך להרגיש טוב ולשלם הרבה על מוצר נחות מבחינה טכנולוגית.
בתקופה שלנו - שיווק חשוב יותר ממוצר. מספיק להסתכל על כנסת ישראל כדי להבין זאת (אעצור כאן כדי לא להיכנס לפוליטיקה).
אבל הכי צודק לוקי:
לוקי תמיד צודק עד שהוא מגיע הבייתה!
יש יעד ויש מטרה-היעד הוא הדרך להגשים את המטרה נשוב באפריל
I may simply be a single drop of rain
But I will remain
⚡️![]()
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ושוב חוזר הוויכוח על הארלי. והוכנס גם ג"ק דניאלס ואפל.
אז קודם כל אופנוע ששורד משנת 1900 ועוד 3, ושמוכר כל כך הרבה באמריקה ,
מגיע לו להיות ברשימה. ארלי זה לא רק רומנטיקה זה המותג הגלגלי היחיד שהצליח להיות אמריקאן פטריוט.
היצרנים המקומיים האחרים כמו שברולט , פורד , דוג" , ואחרים לא נמצאים באותה ההצלחה.
האמריקאי הטיפוסי מעדיף יפנית, אם אפשר טיוטה.
איך הצליח היצרן לבית האחים דיוודסון את הארלי לעשות את המותג כל כך חזק ?
זה משהו שגם היפנים שוברים את הראש.
ולגבי אפל - חדשנות וקידמה = הצלחה שיווקית.
ןאסיים בכוס ג"ק דניאלס הוויסקי המתקתק שנתן לסקוטים בראש.
בטוח שבמדינה כמו שלנו הוא הווסקי המתאים .
ולכל הפטריוטים הישראלים באו נחשוב על הכרמל דוכס סוסיסתא . והכהילה { תחליף הטקילה }
המשקה היחיד שהשותה מקבל עם שקית הקאה..
God bless
אילן, עם כל הכבוד...ויש כבוד.
מה שכתבת מעלי, זה גיבוב שטויות במיץ עגבניות.