למען הדיוק, לקסדה יש מספר רכיבים:

1. המעטפת: החלק שעשוי "פלסטיק" שעטף את כל הקסדה. חשוב מאוד שיהיה שלם וגם ככה יש לו אורך חיים מומלץ לפי היצרן בין 3-5 שנים. הוא גם רגיש לחומרים כימיים (לא לנקות עם כל חומר ניקוי את הקסדה) והוא אפילו רגיש לאור שמש וחום - קסדה שנחשפה לשמש במשך שעות כל יום (בין אם בנסיעה או לא) והושארה בארגז תאבד מחוזק המעטפת מהר יותר.
2. החומר הסופג (הקלקר). החומר הזה לא מתיישן כמעט לעולם אבל הוא רגיש ללחצים. קסדה שעברה תאונה וחטפה מכה, אפילו קטנה, פסולה לשימוש היות והחומר נמעך איפה שקיבלו את המכה. קסדה שלא שמרו עליה (הניחו על המראה, סחבו בה קניות) גם כן סופגת פגיעות (שלא רואים) בחומר הסופג. אחרי שנים (בכל קסדה ושימוש זמן אחר) בגלל שהחומר נלחץ גם משימוש רגיל (שימוש אגרסיבי עושה את זה יותר מהר) הקסדה כבר לא עוטפת את הראש באותו לחץ כמו כשהייתה חדשה ומתחיל חופש. זה מסוכן כי אז בזמן תאונה יש לראש מרווח בו הוא יכול לנוע מהר לפני שיגיע לחומר הסופג והתוצאה - פגיעת ראש.
3. משקף. צריך להיות צלול ובלי יותר מידי שריטות. אחרת - להחליף.
4. ריפודים. גם הם נתונים לבלאי ורצוי שיהיו שלמים. עיניין של נוחות.
5. מנופים וסוגרים. כל המנופים של פתחי האוורור וכו'. לא קשור לבטיחות אבל אם הם לא עובדים זה מבאס.
6. רצועה וסוגר. אמורים להחזיק מעמד הרבה יותר מהקסדה. אם יש בהם בעיה - להחליף קסדה.

לפות"ש - תחליף קסדה. אפילו אם תקנה שוב קסדה זולה לפחות היא תהיה חדשה ובטיחותית.