הבעיה היא שאופנועי שטח לא מיועדים לכך, ולכן הקרבורטור שלהם לא מכוון בהתאם. הסכנה היא שיווצר מצב של תערובת ענייה (הרבה אוויר ומעט דלק) מה שגם יעלה את טמפרטורת המנוע וגם לא יאפשר שימון טוב והמנוע עלול להפגע.
בהאצה התערובת אמורה להיות מעט עשירה, מה שמקרר ומשמן את המנוע ושומר עליו.
אם היית יודע בוודאות שבמצב מצערת מסוים התערובת שלך עשירה היית יכול להשאר במצב הזה בנסיעת כביש. מאחר וזה לא המצב, מומלץ לשחק עם המצערת על מנת לא "להתקע" במצב של תערובת ענייה.
אני מדבר על הפסקה הזאת.
אין קשר בין תערובת של שריפה לבין תערובת של שמן.
אתה יכול להיות בתערובת שמן אופטימלית אבל בתערובת שריפה ענייה או עשירה - אין קשר בין הדברים.

בעניין המצערת - במנוע שמכוון אין חלק עני בסקאלה של המצערת,בכל מצב אתה תקבל תערובת שקרובה לאופטימלית לכן אין צורך לשחק בגז,למעט בלימת מצערת כמו שציינת וציינת נכון.

לעניין המצערת הקבועה - צודק,רק חידדתי את הנקודה אין סתירה.
אבל בגדול מנועים מתוכננים ליעוד מסוים ובגלל זה הגיוני שמנועים כאלו לא תוכננו למצערות קבועות,בניגוד למנוע טיסן או חרמש אבל זה ספקולציות ואת הגורם האמיתי כבר רשמתי.

נ.ב. למה 3% זה תערובת עניה?