
נכתב במקור על ידי
doutsh
בפסקה הזו דיברתי על תערובת ענייה בהיבט דלק/אוויר שתגרום להתחממות. אפקט נוסף שאולי הוא פחות משמעותי הוא שבתערובת דלק/אוויר ענייה יש פחות דלק ולכן גם פחות שמן (עבור אותו אחוז שמן שערבבת בדלק) ולכן גם השימון יהיה פחות טוב ביחס לתערובת דלק/אוויר עשירה, מה שרק יגביר את אפקט החימום.
תערובת עשירה בדלק תקרר את המנוע וגם תכניס יותר שמן למנוע.
נכון, בקרבורטור מכוון אופטימלית השאיפה היא להיות ביחס נכון תמיד. אני לא חושב שזה אפשרי וזה בטוח לא נכון ברוב האופנועים שמסתובבים בשטח.
לגבי 3% שמן -
במנוע שתי פעימות תערובת דלק/אוויר היא בפועל תערובת שמן/דלק/אוויר.
על כל ליטר דלק שיכנס למנוע, בפועל רק 970 מ"ל הם דלק ו-30 מ"ל הם שמן ולכן ככל שאחוז השמן עולה יש פחות דלק ביחס לאוויר והתערובת נהיית ענייה.
כמובן שאם אתה שם תמיד 3% שמן והקרבורטור מכוון בהתאם, זה לא ישפיע, אבל אם המנוע מכוון ל1% ותשים 3%, תקבל תערובת קצת ענייה.