ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
בפסקה הזו דיברתי על תערובת ענייה בהיבט דלק/אוויר שתגרום להתחממות. אפקט נוסף שאולי הוא פחות משמעותי הוא שבתערובת דלק/אוויר ענייה יש פחות דלק ולכן גם פחות שמן (עבור אותו אחוז שמן שערבבת בדלק) ולכן גם השימון יהיה פחות טוב ביחס לתערובת דלק/אוויר עשירה, מה שרק יגביר את אפקט החימום.
תערובת עשירה בדלק תקרר את המנוע וגם תכניס יותר שמן למנוע.

נכון, בקרבורטור מכוון אופטימלית השאיפה היא להיות ביחס נכון תמיד. אני לא חושב שזה אפשרי וזה בטוח לא נכון ברוב האופנועים שמסתובבים בשטח.

לגבי 3% שמן -
במנוע שתי פעימות תערובת דלק/אוויר היא בפועל תערובת שמן/דלק/אוויר.
על כל ליטר דלק שיכנס למנוע, בפועל רק 970 מ"ל הם דלק ו-30 מ"ל הם שמן ולכן ככל שאחוז השמן עולה יש פחות דלק ביחס לאוויר והתערובת נהיית ענייה.
כמובן שאם אתה שם תמיד 3% שמן והקרבורטור מכוון בהתאם, זה לא ישפיע, אבל אם המנוע מכוון ל1% ותשים 3%, תקבל תערובת קצת ענייה.
המושג תערובת ענייה אומר שהיחס נוטה לכיוון האוויר,מה שאומר שצריך להוסיף דלק או לצמצם אוויר.
במצב שבו נבחר לצמצם אוויר,אנחנו לא משפיעים על השמן כי לא שינינו את הכמות של הדלק ועדיין קיבלנו תערובת ענייה.

לגבי ה 3%,העלת נקודה מעניינת לא חשבתי על זה.
הנקודה הזו יכולה להתקיים רק אם שמן דוחה דלק ולעניות דעתי שמן דווקא מתמוסס בדלק.