תוצאות 1 עד 15 מ 15

אשכול: מפות הצתה, מחשב ניהול מערכת ומסנן אוויר

  1. #1

    Question מפות הצתה, מחשב ניהול מערכת ומסנן אוויר

    אהלן,
    ברשותי דוקאטי היפרמוטארד 796 שנת 2012, ממנו אני מבסוט עד הגג למעט צמד האגזוזים שלו - הרעש שלהם גורם לי לחשוב שאני נוסע על רנו קנגו דיזל שנת 2000 עם 250 אלף ק"מ.
    לטעמי הפתרון היה פשוט מאוד, להחליף לו את צמד האגזוזים והבחירה הייתה מערכת סליפ-און של טרמיניוני. מצאתי את הצמד הזה ב EBAY בעלות של 3 אלף ש"ח http://www.ebay.com/itm/401055231814...3ab78f00e&cp=1 , למרות שעל פניו זה נשמע כדיל מושלם ראיתי את ההודעה הזו בתחתית הדף ECU AND AIR FILTER NOT INCLUDED.
    ממה שהבנתי אם אתקין את האגזוזים זה פשוט יעשה רעש, אך ללא שום תוספת כלשהי לאופנוע.
    האם יש טעם להרכיב אגזוזים אלו ללא המחשב, המסנן שאר הדברים? אני כן מחפש את הרעש (מודה, הרעש הזה חסר לי), אבל השאלה האם אני לא מאבד את העיקר.
    תודה רבה לכל מי שעונה ושיהיה שבוע טוב

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128
    שלומות,
    אתה מבין נכון, בערך.
    ברוב המקרים החלפת אגזוז כשלעצמה לא תוסיף דבר למעט שינוי של צליל, אעיז ואומר אף יותר מזה, ברוב המקרים החלפת אגזוז
    לאגזוז פתוח תגרום לאובדן הספק, לרוב ברמה כמעט לא מורגשת, אולם כבר נתקלתי במקרים בהם ההפסד היה משמעותי.
    בנוסף, לעיתים החלפת העמם תגרום למנוע לעבוד עם תערובת דלק/אוויר עניה מדי, דבר זה אף עלול לגרום נזק למנוע.

    באופנוע הנוכחי החלפתי את דוד העמם לפתוח וקצר יותר מן המקורי, לא הרגשתי אמנם אובדן הספק אבל המנוע עבד "פחות נקי" מבעבר.
    לתחושה הזו התלוו גם בק פיירים שהטרידו את מנוחתי לא מעט.
    כל התופעות הללו חלפו מן העולם עם החלפת מחשב ניהול המנוע, האופנוע מרגיש עכשיו חד יותר, נדמה כי הוא מאיץ טוב יותר וכל זאת בנוסף לשינוי שחל לטובה
    בבלימה המנוע, בקרת האחיזה וה abs.
    לצערי אין לי אפשרות לבדוק באמצעות דינמומטר אם באמת חל שינוי כלשהו בהספק מאחר ולמיטב ידיעתי אין כזה בנמצא בארצנו.

    אם אתה מאבד את העיקר, על זה תוכל רק אתה לענות

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    אאל"ט יש דיינו בארץ.
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128
    ציטוט נכתב במקור על ידי R86 צפיה בהודעה
    אאל"ט יש דיינו בארץ.
    ידוע לי שהיה, אשמח לדעת אם ישנו אחד אחר...

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    מקס תיקון קטן דוד זרימה חופשית ברוב המקרים יגרום לתערובת עשירה ולא ענייה. ובגלל זה הבאקפיירים.

    בהזרקה חדשה כמו דוקאטי ההזרקה מהר מאוד תתקן את זה חזרה למצב של תערובת נורמאלית ולא יגרם שום נזק כלל.

    עוד תיקון העיניין שהדוד פוגע בביצועים זה לא נכון כי הדוד משנה את עקומת ההספק הוא מוסיף בסלד מסויים וגורע באחר ברוב המקרים
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    סטרלוק, תיקון על תיקון - הבקפיירים (שגם זה לא נכון - המושג הנכון הוא אפטרפייר, בקפייר זה כשההצתה מתרחשת לפני תא השריפה - במניפולד) למיטב הבנתי נובעים מהגברת מהירות פינוי הגזים, שזה בזמן חפיפת השסתומים גורם לחלק מהתערובת לצאת החוצה ולהתבזבז. זה לא בהכרח משפיע על התערובת להיות עשירה או עניה, במיוחד אם יש חיישן maf במערכת והמפה היא לא קבועה עפ"י סל"ד ומצב מצערת. במנועי קרב' ומנועי הזרקה פשוטים עם מפה קבועה התערובת לרוב הופכת להיות עניה יותר, מכיוון שמהירות זרימת האויר היתה גדלה ודרשה הגדלת דיזות בהתאם. לא תמיד, אבל לרוב.

  7. #7
    כלומר במידה ואשתמש במחשב ניהול מערכת ואשנה את מפות ההצתה באופנוע - התקנת האגזוזים לא תפגע באופנוע באופן כזה או אחר?

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    גק מהירות הפינוי יורדת ומהירות מילוי התא שריפה גם כן בסלד נמוך עד בינוני
    ועולה בסלד גבוהה. מאידך כמויות הדלק נשארות זהות בהתחלה.

    זה במקרה של זרימה חופשית יותר

    וגק אין maf באופנועים לרוב מעטים הכלים שיש להם כזה


    עכשיו פותח שירשור מחשב הניהול ידע לפצות על תערובת עשירה וענייה לבד. לפגוע זה לא יפגע תהיה רגוע
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    סטרלוק ידידי, אני יודע שזה לא קשור ישירות...אבל איך זה קורה?
    ומה הוא לוחץ שם בלוח הקטן שמחובר לאופנוע?
    איך האגזוז לא נמס...או שלאורך זמן הוא כן?

    נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 01-03-2016 בשעה 13:29.

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    מסטר עוז על מה בידיוק אתה מדבר?
    על איך כל התהליך עובד מבחינת פיזיקה או איך עובדת ההזרקה? ואיך האגזוז משפיע?
    לא לוחץ שום דבר מניע וזהו למחשב יש יכולת תיקון ולמידה עצמית.

    אגב אגזוז זרימה חופשית מלא בצמר פייברגלס וצמר פלדה ויש כל כמה זמן להחליף את העסק כי הוא נמס ונשרף.
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    הרעיון מאחורי מפלטים משופרים זה ליעל מהירות פינוי-מילוי,בגלל שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה נוצר מחסור בלחץ חוזר בטווח סל"ד אחד ע"ח פינוי מילוי יותר מהירים בסל"ד שני.
    מחסור בלחץ חוזר פוגע בעיקר במילוי בגלל שכמות נכבדת מהתערובת עפה דרך שסתומי הפליטה במקום להיות מנוצלת.
    back fire לא נקרא front fire מסיבה מסוימת,הצתה במניפולד היא אם כבר פרי הצתה.
    מהירות זרימה גדולה דווקא מועילה לעבודה של המאייד מהסיבה שדלק יוצא בייתר קלות,ההעשרה באה לפצות על אותו דלק מבוזבז שעף לפליטה ובאותו זמן מנוצלת באזורי סל"ד ששם המערכת פליטה תוכננה לתת תפוקה.

    באשר לתערובת עניה והזרקה - בגלל שחיישן 02 יושב בפליטה ובגלל שמפלטי זרימה חופשית הם פתוחים יותר זה מתפרש ביניקת אוויר חזרה לסעפת ובכך בבלבול של החיישן מה שמתורגם דווקא לתערובת יותר עשירה.

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    התערובת העשירה נגרמת בגלל שיש שינוי ביחסי מילוי התא שריפה (מתמלא לאט יותר בסלד נמוך) משמע פחות אוויר אבל המפות מפעל מתוכננות לתת כמות דלק לפי יותר אוויר אז יוצא תערובת עשירה.

    משם העסק נשרף המחשב רואה לפי החיישן למבדה שהתערובת עשירה ומפחית תערובת לתקינהוזה נשר במחשב עד שלא יאופס . מרגע האיפוס זה חוזר חלילה.

    בקיצור הכל בסדר כלום לא ישרף ולא יתקלקל סך הכל תרוויח כוח במקוס
    מסויים ותפסיד באחר זה הכל

    נ.ב במחשבי הזרקה של אופנוע יש חיישן טמפרטורת אוויר, חיישן למבדה מסוג narrow band
    ואין כמות אוויר בגלל זה המחשב לא יודע כמה כמות אוויר בפועל נכנסה הוא רק יודע אם התערובת שנשרפה יצאה עשירה או ענייה
    נערך לאחרונה על ידי strelok89; 01-03-2016 בשעה 20:01.
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    מפלטים פתוחים דווקא מגבירים את הזרימה של האוויר,אם ניקח קטע זמן ונמדוד כמות אוויר אז יותר אוויר יעבור מעכשיו ועל זה צריך לפצות בזמן פתיחה ארוך יותר של כל מזרק.
    ההשפעה על הלמבדה תלויה במיקום ובטמפ' שלו.
    חיישן שישאר קר (בגלל שמהירות פינוי ויניקה עלו וזה מקרר) יטה את ה fuel trim להעשרה,בנוסף לזה עודף אוויר בסעפת גם כן יביא להעשרה.

    לגבי מילוי יותר איטי - אני חושב שזה תלוי בהרבה גורמים וזה דבר שהוא לא קבוע לסל"ד נמוך.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 02-03-2016 בשעה 09:13.

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    הקירור לא אקטואלי כל עוד זה מעל 200 הכל טוב.

    וזה בכל מקרה מעל, עכשיו המהירות פליטה אולי תגדל אבל זה לא אקטואלי ליניקה זה משנה את כל התדר תהודה וברוב המקרים זה סלד גבוהה על חשבון נמוך . בגלל זה בהתחלה זה עשיר ומשם זה מתוקן בעזרת מחשב לנורמאלי ואז העסק נשאר תקין רק עם פחות כוח בטווח מסויים ויותר באחר
    Sent from my Windows phone
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    מהירות פליטה תגדל (חייבת לגדול אחרת לא תרוויח כלום) ומעצם זה גם מהירות יניקה תגדל (בין היתר גם חפיפת שסתומים מנוצלת למילוי ופינוי יותר מהירים).
    ההפסד זה כמו שאמרת,לרוב,תהיה בעיה בסל"ד נמוך אם ענייה או אם עשירה,בהזרקה אולי יותר הגיוני עשירה אבל שוב,זה לא מחייב ותלוי בהרבה גורמים.
    הכוונה שלי ביניקה הייתה דווקא יניקה מהדוד בגלל שהוא לרוב יהיה יותר גדול ויותר נושם - כתוצאה המנוע עשוי למשוך יותר אוויר פנימה מה שאם יגיע לחיישן o2 יתורגם כעודף אוויר ויפוצה על ידי המחשב,מעבר לזה העניין גם משפיע על קירור של החיישן מה שגם עשוי להיות מתורגם בצורה שגויה.
    אם המערכת מהונדסת זה כמובן לא צריך להיות.

    התדר תהודה דווקא חשוב מאוד ליניקה בגלל שהיא תלויה בפליטה.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 04-03-2016 בשעה 10:27.

אשכולות דומים

  1. Wr250r יכולת מחשב הזרקה לפצות על שינויים
    על ידי thekeeper בפורום פורום טכני
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 04-07-2016, 07:36
  2. הצתה באופנועי שטח
    על ידי TooLy בפורום פורום טכני
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 23-03-2016, 22:28
  3. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-03-2016, 09:53
  4. מערכות ניהול מנוע, ומה שביניהן.
    על ידי nitzann84 בפורום כללי
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 09-02-2016, 10:46
  5. איך לחשב עלויות הזמנה מחו"ל? מכס מעמ וכו
    על ידי ofer בפורום פורום ציוד
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 26-11-2015, 15:17

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO