סטרלוק, תיקון על תיקון - הבקפיירים (שגם זה לא נכון - המושג הנכון הוא אפטרפייר, בקפייר זה כשההצתה מתרחשת לפני תא השריפה - במניפולד) למיטב הבנתי נובעים מהגברת מהירות פינוי הגזים, שזה בזמן חפיפת השסתומים גורם לחלק מהתערובת לצאת החוצה ולהתבזבז. זה לא בהכרח משפיע על התערובת להיות עשירה או עניה, במיוחד אם יש חיישן maf במערכת והמפה היא לא קבועה עפ"י סל"ד ומצב מצערת. במנועי קרב' ומנועי הזרקה פשוטים עם מפה קבועה התערובת לרוב הופכת להיות עניה יותר, מכיוון שמהירות זרימת האויר היתה גדלה ודרשה הגדלת דיזות בהתאם. לא תמיד, אבל לרוב.