כותרת: * כדאי, *לרכוב.
ולשאלתך -
אני מכיר כמה אג'נדות בעניין: הקשיחה מכולן (ושלא לצורך יש לומר) טוענת שלא מערבבים צמיג בצמיג, כלומר רק 2 הצמיגים, מקדימה ומאחורה, מאותו הדגם בו זמנית.
שניה אומרת שאפשר לערבב, אפילו מחברה אחרת, אבל בתנאי שהחדש יהיה באותו חתך ופרופיל כמו הישן.
שלישית בכלל לא מתייחסת לחתך או לאופי הצמיג, העיקר שמאותה החברה. אישית מעולם לא הבנתי את ההיגיון בתפישה הזו.
גם בשניה וגם בשלישית יש לעיתים התחשבות ב"רכות"/"קשיחות" הצמיג, כלומר כמה מהר הוא מתחמם וכמה "ספורטיבי" הוא. שמעתי הרבה רוכבים "ספורטיבים" (המרכאות מדברות בעד עצמן) שבכביש הציבורי שמים מקדימה צמיג "ספורטיבי" יותר, כלומר לרוב רך יותר, שזו תפישה הפוכה בכלל ביחס למה שעושים רוכבים ספורטיבים (הפעם ללא המרכאות) במסלול מרוצים.
אני אישית יותר מתחבר לשניה, אם כי אידיאלית הייתי מעדיף תמיד להחליף צמיג בודד ראש בראש באותו אחד, ורק בהחלפה של סט מלא לעבור למשהו אחר. למה? מתוך מחשבה שהיצרן יודע מה עושה ובחר לצוות קדמי עם אחורי לדגם ספציפי בצורה אידיאלית ונכונה עד כמה שאפשר. האם זה בהכרח תמיד נכון? כנראה שלא, אבל להערכתי זה מספיק טוב.
ועוד דבר:
אם הגעת למצב שבו האחורי גמור בזמן שהקדמי "במצב תצוגה" כהגדרתך, אז כנראה שהצמיגים האלו לא מתאימים לאופי השימוש והרכיבה שלך. אני לא מומחה לצמיגים, אבל מהניסיון הקל שלי, בדרך כלל קדמי יישחק 40%-60% פחות מהאחורי לאותו מרחק על אותו האופנוע, כששני הצמיגים הורכבו חדשים. כתוצאה מכך, בממוצע, על כל 2 אחוריים יוחלף קדמי אחד. כמובן שיש יוצאים מן הכלל, אבל אם יחס השחיקה אצלך הוא אחורי 100% מול קדמי 10%~, שווה לבחון את העניין מקרוב (לחצי צמיגים, חלוקת עומס, תנוחת רכיבה, כיוון בולמים וכו').
השנקל שלי. שב"ש.


 
			
			 
					
					
					
						 ציטוט ההודעה בתגובה
  ציטוט ההודעה בתגובה