עד כמה כדאי או לא כדאי וממה צריך להיזהר ?
אשמח לעצות
עד כמה כדאי או לא כדאי וממה צריך להיזהר ?
אשמח לעצות
זו שאלה מאוד כללית שחסרים פרטים. איזה כלי 125 (xmax 125 או אינובה לדוגמה) , איזה כביש בין עירוני (כביש 6 או החוף בין ת"א להרצליה), תדירות (חד פעמי או יום יום).
ככלל 125 לא נועדו לבין עירוני מהסיבה שהם איטיים מידי לתנועה שמסביבם ולכן ישנה סכנה לרוכב שיפגע מרכבים שינסו לעקוף כל הזמן או שידחק לשוליים. בנוסף הבלאי לכלי יהיה מואץ עקב רכיבה בטורים גבוהים לאורך זמן, ואו ק"מ רב בתקופה קצרה יותר.
אבל שוב השאלה מה המטרה , איזה כלי וכו. יש הרבה שרוכבים עם 125 ומצליחים, חלקם יגידו בלי בעיה וחלקם יגידו שזה לא מומלץ או כיף ולכן תפרט מה הצרכים , איזה כלי ותקבל תשובות יותר מדויקות
תפרט יותר.
בכללי לא מומלץ.
אפשרי, נסעתי מתל-אביב לצפון על טייפון 50.
היו כמה פעמים בעבר שקיבלתי קטנוע חליפי לאופנוע ונסעתי בין עירוני עבודה-בית על הונדה sh150 . זה היה נסבל ומפתיע לטובה ביחס לחששות שלי, אבל גבולי. סמ"ק אחד פחות והייתי מרגיש לא נוח בכלל...
תפרט על הדרך שלך, יש לי נסיון של 90000 על האיקס, 125 חזק כמו ה xmax (עם מהירות סופית של קטנוע 200) יאפשר לך לעשות בין עירוני ללא בעיה( נניח איילון), שהכביש יותר מהיר( כביש 4 לדוגמא) אתה תרגיש מחסור בכח.
ducati monster 796 2014:- טוטאלוס
עכשיו: ducati supersport 939
הכלי piaggio fly על כביש החוף.
רק מידי פעם.
בכל אופן ניסיתי, בלי שום ניסיון קודם בנסיעה על כביש מהיר.
באמת הרגשתי שכל דבר קטן ואיבוד קצר של ריכוז יכול להיגמר לא טוב במהירויות גבוהות עם תנועה זורמת, אבל זה נכון לכל דו גלגלי.
מה שהטריד אותי היה שנסעתי במהירות של כ- 80-90 ובנתיב המקביל עקפה אותי משאית קטנה הרגשתי קצת וואקום ונטיה של הקטנוע, וזה גרם לי לתהות אם זו הייתה משאית גדולה או אוטובוס מה היה קורה ?
חצי שנה עם דאון טאון 125 עמק יזרעאל- הרצליה. עבר סבבה.
החסרון הכי גדול - עלות ביטוח.
היתרון הכי גדול - מהירות, אי עמידה בפקקים, נוחיות.
צריך להזהר - מנסיעה לא בטיחותית.
יש דגמים יותר אמינים, פחות אמינים.. בגדול לי יש את הדיאלים s1 ואני מרוצה מהנוחות נסיעה..
הכי טוב אבל שתלך ותעשה נסיעות מבחן ותחווה בעצמך..
נסיעה על 125 סמ״ק אפשרית ותלויה בראשיתה בעיקר בתנאי הדרך והכלי עליו רכובים.
יחד עם זאת, ככלל, רכיבה בין עירונית על 125 סמ״ק אינה מומלצת - הן בשל העובדה כי במהירויות xxx הדו״ג נטחן ונשחק כאשר הנסיעה ברובה מתבצעת כאשר המחוג נמצא כמעט כל הזמן בטווח האדום בסקאלה של הסל״ד והן בשל העובדה שהמהירות המקסימאלית של הדו״ג מוגבלת ביחס לרכבים הסובבים (דבר אשר מגביל את אפשרויות ההתחמקות מ״מפגעים״ ואף מצריך רכיבה מתוכננת - בדגש על עקיפות).
עדיף כלי כמה שיותר כבד עם נוחכות על הכביש שלא יתנדנד יותר מדי מרוח צד...
יש לי הונדה s-wing לא ראיתי משהו יותר כבד ממנו ויציב ממנו בכבישים מהירים עם רוחות... מרגיש כמו 250+ מומלץ בחום
פעם בסופש הלוך חזור. שים לב שזה גם מה שפות"ש מדבר עליו , "מדי פעם".
אם אין אפשרות אחרת זה סבבה , אחרי שקיבלתי קטנוע 250 ממקום העבודה ונאלצתי לעשות את הנסיעה בדאוןטאון שוב,בהרכבה(!) זה כבר היה הרבה פחות סבבה , אבל בהחלט אפשרי.
בכל מקרה , לא הייתי עושה את זה עם קטנוע בקטגוריה של ה fly.
דאוןטאון, S3 (גם עליו יצא לי, פעם אחת) ודומיהם- אפשר גם אפשר.
נערך לאחרונה על ידי Botzon; 09-07-2015 בשעה 18:00.