אין פה עניין של בעד\נגד. זה תמיד היה לא חוקי אבל לא ממש נאכף. בסך הכל מגבירים את האכיפה.
והאמת? בצדק. נסיעה על המדרכה תמיד הייתה אקט לא סוציאלי ומעולם לא באמת הייתה מוצדקת.
"ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א׳) את הצעת החוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות. במקביל לאכיפה המבוצעת על-ידי המשטרה, יוסמכו גם פקחי רשויות מקומיות לאכוף עבירות תעבורה הקשורות לנסיעת כלי רכב דו-גלגליים על המדרכות, דוגמת אופניים, אופניים חשמליים ואופנועים. בנוסף תהיה לפקחים סמכות לאכוף עבירות נוספות שיש בהן סיכון להולכי רגל."
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4783654,00.html
האם שוב יוצאים נגד הדו"ג או שזה אנחנו הדפוקים מלכתכילה?
לנסוע על המדרכה לעתים רק לשם החניה הנוחה זה לא דבר נדיר עבורי, מעולם לא השתמשתי במדרכה כדרך גישה אך החניה מול שערי היעד שלי תמיד הייתה מעלה לי חיוך.
אני מעוניין לפתח דיון של בעד ונגד למול הצעת חוק זו, מה יהיו ההשלכות שלה עבורנו והאם החגיגה נגמרה וצריך להתחיל לחפש חניה כמו בפחיות.![]()
Evolution Team
אין פה עניין של בעד\נגד. זה תמיד היה לא חוקי אבל לא ממש נאכף. בסך הכל מגבירים את האכיפה.
והאמת? בצדק. נסיעה על המדרכה תמיד הייתה אקט לא סוציאלי ומעולם לא באמת הייתה מוצדקת.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
די עם ההתממות הזאת, יש הבדל בין לעלות למדרכה ולהחנות לבין לנסוע חצי רחוב על המדרכה בכיוון ההפוך, את הכל הבאנו על עצמינו.
כמה שאני לא סובל לראות אופניים חשמליים טסים על המדרכה כך אני לא יכול לראות רוכבים שטסים על המדרכה, מקצרים רמזורים וכו'.
Tracer 900
אותי מטריד העובדה שיתנו סמכויות לאינווליד שספק אם יש לו תאי חשיבה במח והברירה היחידה לניורונים הפעילים זו התקפת אפילפסיה שנגרמת מעודף מחשבה ושבמר גורלו אפילו למשטרה הוא לא התקבל והפך לפקח עירוני יקבל סמכויות שיטור.
אני כבר רואה בעיני רוחי תקריות נוסח הרכבת הקלה!
לגבי אכיפת הנסיעה על המידרכה מובן, ראוי, רצוי ומקובל (נקווה שהם ידעו לעשות הבחנה בין נסיעה לביין גישה לחניה).
בעבר ניתן פס"ד בבית המשפט לתעבורה המאשר נסיעה קצרה על מדרכה לשם חניה, לשם חניה ולא לשם קיצור דרך. אין לי מספר הליך אבל דיון בנושא זכור לי.
דיי בטוח שלפי חוק מותר לנסוע עד כ-200 מטרים על מנת להגיע לחניה, לכן אני בספק אם להחנות מתחת לבית.
לגבי חניות מול חנויות/משרדים/בנקים וכו', לא יודע איך זה יתבצע, מקווה שתהיה איזושהי פשרה בנושא, אבל מהיכרות קצרה עם פקחי העיריה בתחום הרכב אי אפשר לדעת.
הייתי בשמחה משאיר את האופנוע שלי חונה בחניה אם היחס פה לדו"ג היה כמו בכל מדינה מערבית, ולא להיות פרנואיד שבכל רגע מישהו גנב/הפיל לך את הכלי
השאלה היא האם האכיפה תהיה על נסיעה על המדרכה או על חניה על המדרכה.
גם אותי מאוד מעצבנת תופעת הנסיעה של דו"גים על המדרכה כדי לקצר את הדרך, אפילו ביצוע של פרסה על מדרכות ומעברי חצייה מוציאות ממני רצון עז לתת בעיטה לרוכב. יש לציין שעל פי רוב מי שחוטא בזה אלו השליחים החביבים שלהם אצה הדרך כ"כ. אבל כמו בכל הרכבים, מי שבעיקר משחיר את התדמית יהיו הנהגים המקצועיים (שנוסעים כבר 30 שנה ולא עשות תאונה אחת!!!)
אני בעד ולא רק זאת...
אני בעד החמרה, אופנועים וקטנועים יחנו במרחק של לא יותר מחצי מטר מהקיר.
אין קיר? שימצאו אחד. בנוסף, ישאירו לא פחות ממטר שלם למעבר לידם.
אין מעבר, שיחפשו מקום אחר.
אני גם בעד יותר מקומות חנייה חינמיים, מסודרים ומסומנים לדו גלגלי.
אני בעד שפקח יפעיל שיקול דעת ולא יסתובב עם סרט מדידה.
אבל אני ממש נגד חניה פרועה על מדרכות בכל מקום, בכל זווית ובכל צורה.
אין לזה מקום על המדרכה ואין לזה מקום בחברה מנומסת.
אם התנאים שכתבתי לא יכולים להתקיים, חובה על הרוכב לחפש חנייה במקום אחר.
בדרך כלל הפתרון ימצא במרחק של עד מאה מטרים...ומותר ללכת מאה מטרים, זה ישרוף קלוריה.
על פי חוק, נשסיעה של דו"ג על מדרכה מותרת לצורך כניסה ויציאה מחצרים (לשון החוק)
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
אפילו פחות, נראה לי ש torquser צודק, אני מכיר אנשים שלפני שנים קיבלו כבר קנסות מהמשטרה על נסיעה על המדרכה.
אני מצטרף לכל מה שהמסטר אמר, מספיק לעבור בצפיפות של גוש דן ולראות את החנייה וההתנהלות של הרוכבים על המדרכות ופשוט לרצות להקיא, אבל
הכי קל לבכות שסתם שונאים ומחפשים אותנו.
Tracer 900
קודם כל, נראלי שקיים כבר חוק לגבי החניה על המדרכה והמרווח המינימלי שיש להשאיר עליה, אני חושב שזה מטר אבל אין לי באמת מושג בחוק. אני מסכים לגמרי שחניה פרועה ולא מתחשבת צריכה להענות בענישה נמרצת, הבעיה היא שאתה משאיר את זה לשיקול דעתו של אדון פקח, וכאן אני נוטה להסכים עם לוקי לגבי ה"מוסד המכובד" הזה.
לא ממש ברור לי למה אתה צריך קיר? לא כל מדרכה מחוברת לקיר, אבל ישנן הרבה מדרכות נטולות קיר שמאפשרות חניה של דו"גי והשארת מספיק מקום למעבר לעגלת תאומים.
לגבי חניות חינמיות, כמו שכבר אמרתי בדיון אחר, כאן מדינת היהודים, חניה חינם תתקבל רק אם אין הסדרה מאורגנת של החניה, ברגע שהעיריות יקבלו לגיטימציה לגבות תשלום לחניית דו"גי אתה יכול להיות בטוח שהן יחפשו איך לגבות אותו, וכנראה שגם בעיניין הזה ת"א תהיה חלוצת המהלך.
חניה שלא ליד קיר, איך שלא תסתכל על זה, זה נראה כאילו הדו"ג תקוע באמצע.
בעניין חניה חינם, אני מוכן ללכת יותר רחוק...אני מוכן לשלם מחיר שנתי סביר עבור חנייה,
בתמורה אני רוצה מקומות מוגדרים לחניית דו"ג עם מתקני קשירה מסיביים ומצלמת פיקוח מעל.
אם אני משלם, אני רוצה שישמרו לי על האופנוע. לא בשביל שאתבע את העיריה אלא בשביל להרתיע גנבים.
אבל איפה אני חי? חלומות באספמייה...
בוא נראה את העיריות גובות כספים מרוכבי אופניים, רישוי וביטוח ולא שאתה ואני נכסה את הפציעות שלהם
שלפעמים באשמתם...למשל, בנס הרים.
נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 28-03-2016 בשעה 16:09.
מקום לקשור את האופנוע.
הגנה ממכוניות שעושות רוורס.
מספיק מרווח חניה כדי שקטנועים שחונים לידי לא יעקמו לי את המראות.
הגנה ממכוניות שעושות רוורס.
מניעת מכוניות מחניה במקומות של האופנועים.