מישהו יודע איך עובד נושא הטסטים באירופה?
אני יודע שאין בארה"ב משהו דומה, לפחות לא בחלק מהסטייטים.
ואיך הם מבטיחים שרכבים תקינים אם אין טסט שנתי?
דוברות המשטרה (מחוז תל אביב ואגף התנועה):
במסגרת פעילות סמויה של משטרת ישראל כלפי חשוד אשר היה מעביר קטנועים ואופנועים "טסט" שנתי במכון רישוי בתל אביב, בשיתוף בוחני המכון, ללא בדיקת הכלי אלא באמצעות הצגת הרישיון בלבד וזאת תמורת כסף, הבוקר פשטו חוקרים ובלשים על מכון הרישוי וזאת לאחר ביצוע מספר ביומים של העברת "טסטים" לדו גלגלי בלתי תקינים, ללא הבאתם למכון כאשר בכל המקרים התקבל אישור שעברו את המבחן בהצלחה.
ארבעה חשודים נעצרו ושניים עוכבו לחקירה.
משטרת ישראל רואה בחומרה מכון האמור לאשר את תקינותם של הכלים ולמנוע עלייתם לכביש ולסכן את שלום ציבור משתמשי הדרך, בשל בצע כסף.
נוכח התנהלות זו, נבחנת האפשרות לסגור את המכון בצו מנהלי ל-30 יום.
מישהו יודע איך עובד נושא הטסטים באירופה?
אני יודע שאין בארה"ב משהו דומה, לפחות לא בחלק מהסטייטים.
ואיך הם מבטיחים שרכבים תקינים אם אין טסט שנתי?
באירופה הנושא משתנה ממדינה למדינה, אבל בסך הכל דומה יחסית למה שאתה מכיר מפה.
בגרמניה למשל הוא נעשה פעם בשנתיים.
בארהב הטסט מבוצע במוסך ובעלות מאוד סימלית . סטייל ביקורת חורף בארץ
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אני מודה שאני אמביוולנטי בתגובה.
מצד אחד אנו חיים בארץ הקומבינות וככזאת חשוב ואף חובה על המדינה להעביר אותנו את ההליך של הטסטים לצורך הגנה עלינו מכל מיני טיפשים שנוסעים בכלי רכב ברמת תחזוקה אפסית.
מאידך השטיות שבגינן יכשילו אותנו בטסט כגון קרע במושב או שינוי מבנה ( כגון מוצרי אפטר מרקט שונים - שעשויים להיות חוקיים במקומות אחרים בעולם) בהחלט נותנות פתח לחאפרים שיעבירו את הטסט
ולבסוף אחת הסיבות לתחזוקה לקויה של כלי רכב היא העלויות הגבוהות של החלפים שיגרמו לאדם בעל הכנסה ממוצעת לחשוב פעמיים לפני שהוא מחליף צמיגים או להכנס למוסך ובעצם אנשים לכאורה חוסכים על חשבון הבטיחות!!
לעניות דעתי אי אפשר להיות אמביוולנטי, הם עבריינים ומושחתים. וצריך לעקור את זה מהשורש.
ביום שישי דיברתי עם מישהו על מכוניות, הוא סוג של מאכר...
שאלתי אותו על מידות צמיגים ונפח מנוע, התשובה שלו היתה :
"אפשר הכל, זה יעלה לך כסף, רק תגיד מה אתה רוצה ברשיון"
ירדתי מזה.
צודק לגבי נושא המעכרים אכן עבריינים
האמביוולנטיות נוגעת לנושא הטסטים האופי שלהם ומידת נחיצותם בפורמט הקיים.
אני כמובן לא מצדיק את התופעה, אבל בדו"ג זה צריך להיות מובן פי כמה, לדעתי בלי שום קשר לטסט על כל רוכב
יש חובה לדאוג לתקינות הכלי מבחינה בטיחותית כי מדובר בעניין של חיים ומוות קודם כל לרוכב בצורה הרבה יותר בולטת מאשר ברכב.
Tracer 900