מה זה ניקו את הקאליפר- הוציאו בוכנות וגומיות וניקו או ניקו אותו מבחוץ?
ברשותי DR 250 שישב במחסן סגור שנה ועכשיו אני מנסה להשמיש אותו ולהעביר טסט.
לאחר רכיבה קצרה הרגשתי שהאופנוע נבלם כל הזמן ואכן התגלה שהברקס הקדמי תפוס (לא לחלוטין) והדיסק היה חם מאוד.
החלפתי במוסך את נוזל הבלם, ניקו את הקאליפר והחליפו רפידות..לאחר כמה ימים עשיתי סיבוב שוב והברקס נתפס לחלוטין וחזר לאחר חצי שעה למצבו המקורי כאשר הוא מעט תפוס.
אם כן איפה נעוצה הבעיה? הקאליפר עייף ודורש שיפוץ? האם מומלץ להזמין או לשפץ? ואם להזמין אז עם איזה כלים הוא חולק אותו קליפר?
DR 250 שנת 89
מה זה ניקו את הקאליפר- הוציאו בוכנות וגומיות וניקו או ניקו אותו מבחוץ?
צריך שיפוץ,ז"א,לפרק בוכנות,להוציא גומיות,לנקות את החריצים של הגומיות ולהרכיב.
אם הגומיות במצב נוראי-להחליף.
נעשה ניקיון והוציאו את הבוכנה והגומיות שנמצאו תקינות
ידית הברקס חוזרת עד סוף המהלך שלה בכל לחיצה? גם שמתחיל להתפס הברקס?
כן היא חוזרת לסוף המהלך.
לאחר נסיעה של רבע שעה הברקס פשוט נתפס ואי אפשר היה להזיז את הידית..אחרי חצי שעה זה חזר לקדמותו.
ממה שאתה מתאר, נראה שהדיסקיות נשארות צמודות לדיסק, כך שבזמן נסיעה יש כל הזמן חיכוך ולכן התחממות, עד שנוזל הבלמים מתחיל לרתוח ואז אתה לא יכול ללחוץ על הברקס. זה יכול לנבוע מהרבה סיבות, החל מרפידות עבות מדי בדיסקיות, עבור דרך בוכנות בקליפר שלא חוזרות עד הסוף עד משהו שמפרעי לשמן לחזור למשאבה.
הכי טוב - תעשה מה שודרום כתב - תשפץ את כל המערכת.
תודה רבה לכולם! אלך למוסך ואעדכן
מעדכן למען שימור ידע בפורום
לאחר החלפת הבוכנה והגומיות במוסך הברקס מתפקד כשורה