תוצאות 1 עד 15 מ 18

אשכול: מניע רק עם כבלים - CBR250 (כ"ע)

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    11

    מניע רק עם כבלים - CBR250 (כ"ע)

    אהלן אנשים.

    ברשותי HONDA CBR250 שנת 2013 שלצערי ישב בבית בערך חודשיים ולא יצא לי להזיז אותו בכלל.

    באתי להניע אותו והוא לא הגיב לסיבוב המפתח בסוויצ', מה שגרם לי לחשוב שהמצבר ריק.
    חיברתי את המצבר אופנוע למצבר רכב כשהרכב לא מונע ואחרי מעט זמן החשמל עבד כרגיל ויכולתי להניע את האופנוע -
    אבל רק כל עוד האופנוע מחובר למצבר של הרכב, אני מנתק את הכבלים מהאופנוע והוא כבה תוך כמה שניות.

    זה אומר שהמצבר הלך? אולי לא הטענתי אותו מספיק זמן? או אולי זו בכל תקלה אחרת?

    תודה לעוזרים!

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    נשמע שהמצבר ז"ל.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    11
    במקרה כזה הייתי מסוגל לרכב אם כבר הצלחתי להניע את האופנוע, לא?

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי natangin צפיה בהודעה
    במקרה כזה הייתי מסוגל לרכב אם כבר הצלחתי להניע את האופנוע, לא?
    לא.
    המנוע תלוי במצבר בגלל המע' ניהול.
    יש 2 אפשרויות.
    ראשונה היא מצבר לא נטען (המצבר לפח) ושניה מע' טעינה שלא מתפקדת.

    חבר את המצבר של הרכב לאופנוע ותמדוד מתח על ההדקים.
    בסל"ד 3K 4K אתה אמור לקבל באזור 14 וולט (מתח מיושר),אם אתה מקבל ערכים באזור הנמוך של 13 ומטה יש בעיה במערכת טעינה,אחרת תחליף מצבר.

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    11
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    לא.
    המנוע תלוי במצבר בגלל המע' ניהול.
    יש 2 אפשרויות.
    ראשונה היא מצבר לא נטען (המצבר לפח) ושניה מע' טעינה שלא מתפקדת.

    חבר את המצבר של הרכב לאופנוע ותמדוד מתח על ההדקים.
    בסל"ד 3K 4K אתה אמור לקבל באזור 14 וולט (מתח מיושר),אם אתה מקבל ערכים באזור הנמוך של 13 ומטה יש בעיה במערכת טעינה,אחרת תחליף מצבר.
    תודה רבה אחי. אני אבדוק את זה.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    223
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    לא.
    המנוע תלוי במצבר בגלל המע' ניהול.
    יש 2 אפשרויות.
    ראשונה היא מצבר לא נטען (המצבר לפח) ושניה מע' טעינה שלא מתפקדת.

    חבר את המצבר של הרכב לאופנוע ותמדוד מתח על ההדקים.
    בסל"ד 3K 4K אתה אמור לקבל באזור 14 וולט (מתח מיושר),אם אתה מקבל ערכים באזור הנמוך של 13 ומטה יש בעיה במערכת טעינה,אחרת תחליף מצבר.
    יש לך טעות בהסבר. כדי לוודא אם האלטרנטור מטעין אתה חייב לנתק את הכבלים בין המצברים.
    ראשית כאשר האופנוע כבוי ולא מחוברים כבלים בדוק את המתח בין ההדקים (של המצבר). לאחר מכן תניע את האופנוע על ניוטרל באמצעות כבלים, תנתק את הכבלים ובדוק את המתח. זה יעזור לך להבין את הבעיה. אם האופנוע יכבה לאחר כמה שניות מעצמו כנראה שהמצבר לא נטען. על כל מקרה לפי תיאור המקרה הלך לך המצבר או שהוא סה"כ צריך טעינה. עדיף להחליף זה לא כזה יקר.

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי almooog101 צפיה בהודעה
    יש לך טעות בהסבר. כדי לוודא אם האלטרנטור מטעין אתה חייב לנתק את הכבלים בין המצברים.
    ראשית כאשר האופנוע כבוי ולא מחוברים כבלים בדוק את המתח בין ההדקים (של המצבר). לאחר מכן תניע את האופנוע על ניוטרל באמצעות כבלים, תנתק את הכבלים ובדוק את המתח. זה יעזור לך להבין את הבעיה. אם האופנוע יכבה לאחר כמה שניות מעצמו כנראה שהמצבר לא נטען. על כל מקרה לפי תיאור המקרה הלך לך המצבר או שהוא סה"כ צריך טעינה. עדיף להחליף זה לא כזה יקר.
    המודגש עם קו למעלה נכון חלקית. ל"מצבר לא נטען" יכולות להיות 2 סיבות - מצבר פגום ומע' טעינה לא מתפקדת, והבדיקה שאתה מציע לא עוזרת בשום צורה להבדיל בין המקרים.

    יש אופנועים שמע' ההזרקה ו\או ה-ECU שלהם מסתמכים על קיום מצבר טעון יחסית עבור ייצוב המתח, וללא המצבר הכלים האלה פשוט לא יעבדו.
    אם המצבר בכלי כזה גמור ולא יכול להיטען (לוחות שבורים בתוכו) - או לחילופין אפילו פרוק מדי ולא מסוגל לייצב את המתח מעל סף מסוים - האופנוע לא יצליח לעמוד מונע אחרי ניתוק המצבר החיצוני, אבל זה לא אומר כלום לגבי מע' הטעינה.


    הייתי מציע את הבדיקה לעשות דווקא עם מצבר של אופנוע מנותק ומצבר של רכב מחובר ישירות (כשהוא מנותק מהרכב עצמו). כמובן שעדיף בכלל להשתמש במצבר אופנוע נוסף, או לטעון את המצבר במטען מצברים יממה ואחרי זה לבדוק את עמידותו (מה המתח בזרם הפריקה), אבל בהיעדר האפשרות הזאת - לנתק את מצבר הרכב ולחבר אותו במקום מצבר האופנוע לטובת בדיקת טעינה זאת האופציה הטובה ביותר הבאה.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי almooog101 צפיה בהודעה
    יש לך טעות בהסבר. כדי לוודא אם האלטרנטור מטעין אתה חייב לנתק את הכבלים בין המצברים.
    ראשית כאשר האופנוע כבוי ולא מחוברים כבלים בדוק את המתח בין ההדקים (של המצבר). לאחר מכן תניע את האופנוע על ניוטרל באמצעות כבלים, תנתק את הכבלים ובדוק את המתח. זה יעזור לך להבין את הבעיה. אם האופנוע יכבה לאחר כמה שניות מעצמו כנראה שהמצבר לא נטען. על כל מקרה לפי תיאור המקרה הלך לך המצבר או שהוא סה"כ צריך טעינה. עדיף להחליף זה לא כזה יקר.

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    זה לא מדויק.
    מצבר פרוק אבל תקין לא יטען אחרי כמה שניות.
    מצבר שצריך טעינה,בגדול (אלא אם הכלי עמד הרבה זמן\זליגה) מעיד על בעיה במערכת הטעינה באופנוע,אם תטעין אותו ע"י מקור חיצוני המצב יחזור לקדמותו.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    חבר את המצבר של הרכב לאופנוע ותמדוד מתח על ההדקים.
    בסל"ד 3K 4K אתה אמור לקבל באזור 14 וולט (מתח מיושר),אם אתה מקבל ערכים באזור הנמוך של 13 ומטה יש בעיה במערכת טעינה,אחרת תחליף מצבר.
    הכוונה להחליף את המצבר הנוכחי במצבר של רכב ולא לחבר במקביל.
    ככה תהיה אינדיקציה לאשמים,היא חוסכת זמן.

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    יש שרשור נעוץ שקוראים לו "לא מניע - מה עושים".
    כל המצב הזה מתואר שם, ולא היה צריך לשאול את השאלה בכלל - רק לקרוא.
    זה, בנוסף לכותרת שהיא לא משהו. אין לך "בעיה במערכת החשמל", האופנוע שלך לא מניע בלי כבלים. הכותרת נערכה בהתאם.

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    511
    אם אתה באזור תל אביב תביא את המצבר לטעינה (ללא עלות כמובן)

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    11
    חברים תודה על התגובות המפורטות.
    ALF אני גר לא רחוק מת"א ואם אצטרך אני אנצל את ההזמנה הזו תודה אחי.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    כמו שאמרת, למצבר יש תפקיד נוסף והוא יישור המתח מעבר ליישור של המיישר.
    לכן באופנועים ללא מצבר (כמו אופנועי שטח 125) יש קבל במקום מצבר, ולא סתם מחברים את החוטים של מערכת הטעינה לצרכנים.

    כמו שג'ק כבר כתב לך בשרשור מספר פעמים, יש מערכות הזרקה שרגישות מאד לתנודתיות במתח ולכן צריכות מצבר טעון כדי לפעול בצורה תקינה.

    בנוסף, מצבר פרוק עלול למשוך זרם רב כי הוא בתהליך טעינה ובכך להעמיס על מערכת הטעינה ולא להשאיר מספיק הספק לשאר הצרכנים.

  13. #13
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    כדי להרחיב על דבריו של דויטש מעליי, אני מצרף תמונה ואפשר לראות כמה אפשרויות, אכתוב כאן שניים:

    1) יש מעגלי יישור שונים - חד-פאזי ותלת-פאזי. לפעמים באופנועים קלים משתמשים במנגנון חד-פאזי משיקולי גודל\משקל. במקרה כזה, המתח המיושר צונח ל-0 כל חצי סיבוב מנוע, כמו שנראה בציור למטה בצד שמאל. עם מתח שצונח ל-0 באופן תדיר, למרות שהממוצע היעיל שלו (מתח RMS - מתח לאחר מיצוע) הוא על 14V, אין שום אפשרות להפעיל מעגלים אלקטרוניים ללא שמירה על ערך הסף - או בעזרת קבל גדול מספיק, או בעזרת מצבר שיתפקד כקבל. לא חייבים אפילו הזרקה, גם הצתה אלקטרונית שקיימת באופנועים 3 עשורים ויותר לא יכולה לתפקד כך.

    2) גם במעגל יישור תחת-פאזי, כמו בתמונה למטה מימין, יש תנודות מתח. המתח לאחר מיצוע צריך להיות 14V, אבל במצב של סל"ד סרק המרחק בין הפיקים של המתח יחסית גדול, ובינהם הזרם שהמערכת מספקת בד"כ לא מספיק - מה שגורם לצניחה של המתח במקומות האלה. למעגלים חשמליים יש מייצב מתח מובנה שמסתמך על מתח כניסה גבוה מסף מסוים, אם הוא יורד מתחת לזה - המייצב הפנימי מפסיק לעבוד והרכיב מתחיל לזייף.


  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    223
    דויטש וג׳ק קבלו ח"ח על ההסברים ועל הסבלנות(:

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. (כ"ע) קטנוע ג'וי-מקס Xi לא מניע אחרי חמישה ימים
    על ידי asaf1802 בפורום פורום טכני
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 06-07-2016, 17:24
  2. מנוע נכבה באמצע נסיעה ולא מניע אח"כ
    על ידי Amitay בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 05-03-2016, 13:26
  3. פתח מיכל דלק לא אטום - cbr250
    על ידי ComanDo בפורום פורום טכני
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 24-02-2016, 01:09
  4. אפשר להניע קטנוע עם כבלים?
    על ידי udi בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 27-06-2015, 18:12
  5. בקושי מניע, לא מחזיק סל"ק סרק - xtz 660
    על ידי galmarkovich בפורום פורום טכני
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 21-06-2015, 17:05

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO