שלום לכולם,
עד שהנושא יאושר במשקיענים אפרסם כאן.


אז יאללה,
אחרי שהמנוע אכל הרבה שמן הוחלט להחליף את טבעות הבוכנה (רינגים) ולקוות שזה יפתור את הבעיה.
הסיפור אמור היה להסתיים שם,בפתיחה החלקית אבל אטם הבסיס המזורגג חשב אחרת וגורד לתוך המנוע מה שגרר אותי לפתיחה מלאה.
תיעדתי את כל התהליך,כמעט.
תהנו.




אז מה עושים?
לפני שניגשים לפתוח כל מנוע "יחידני" כדאי לשים אותו ב TDC,נ.מ.ע בעברית.
חופפים את הסימנים האלו (הסימן על המגנט דרך החלונית שבקייס מילוי השמן עם הסימן על גלגל השיניים של הקאמ' - גל הזיזים) והמנוע מוכן לפירוק.
מומלץ כבר על הדרך,כשהמנוע מפורק לבדוק את מרווחי שסתומים,כי כשהוא מורכב זה הרבה יותר מסובך.









משחררים את המותחן - מומלץ לפתוח את הבורג העליון כשהוא עדיין מורכב בשביל הקונטרה.


מסירים את גלגל השיניים של גל הזיזים.




מושכים את הראש החוצה.


הראש ירד


שימו לב למשקעי השמן השרוף שעל השסתומים (!!).


מסירים את צינור המים שבתחתית הצילינדר.


הצילינדר מוכן לתזוזה.




והוא בחוץ.


עכשיו מתחילים לגרד את האטם,
גייסתי את כל האמצעים שעמדו לרשותי - ספריי קרבורטורים ותער והתחלתי במשימה..
לקח כמה שעות והאטם גורד...לתוך השמן!
אז הייתי צריך לפתוח גם את הקייסים,טוב נו...

מתחילים.
משכיבים את הנבלה ומסירים את מכסה הצד.


ואז יתגלה מראה עוצר הנשימה - המגנט.




במנועים עם סלילים רטובים בשיטת "המגנט ההפוך" (סלילים על הקייס החיצוני ולא הפנימי),קשה מאוד יהיה לשלוף את המגנט מהציר.
מומלץ לחמם היטב את איזור החיבור שלהם,אחרת - כשהמגנט ישתחרר מהציר הוא יקפוץ לכם לתוך הפרצוף ויפצע אתכם.
לי לא היה חשק לחמם אז פשוט אבטחתי אותו באזיקון וזה נגמר ללא פציעות או נזק.