עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 21

אשכול: ברז דלק רזרבי, מה הסיפור שלו?

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    61

    ברז דלק רזרבי, מה הסיפור שלו?

    היות ואני רוכב על שועל קרבות ותיק, יוצא לי הרבה מאד להשתמש בפונקציה הזו של ברז הדלק הרזרבי, ידית הפלא שנותנת לך עוד קילומטראז' לא מבוטל אחרי שחשבת שנגמר לך הדלק.
    ובכן, הייתי פשוט רוצה לדעת יותר על הברז הזה..
    מה בדיוק עושה הברז הזה? מה הוא פותח?
    מהיכן הוא מביא את הדלק הנוסף ואיפה הוא היה קודם?
    האם להשתמש ברזרבי רק כשאין ברירה?
    האם מומלץ שלא להגיע עד הצורך ברזרבי באופן כללי..?

    כל מידע יישתה בצמא...

    תודה רבה!

  2. #2
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    31
    ברז הדלק מחובר לשתי צינוריות שממוקמות בתוך מיכל הדלק.כל צינורית ממוקמת בגובה שונה בתוך המיכל.
    כאשר אתה מעביר את הברז למצב רזרבי אתה פשוט שואב דלק ממקום יותר נמוך במיכל ואז בעצם יש לך עוד כמה ליטרים של דלק.
    אם אני לא טועה על כל אחת מהצינורית יושב מסנן שתפקידו לסנן את הדלק.
    אין שום בעיה להגיע עד הרזרבי .

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    יש האומרים שלא מומלץ להשתמש ברזרבי, כי ג'יפה מצטברת בתחתית מיכל הדלק וכמו שאמרו מעלי ה"רזרבי" פשוט משתמש בדלק מתחתית המיכל הרגיל, ובכך אתה מגדיל את הסיכוי של לכלוכים בקרבורטור.
    לא יודע אם הסיפורים האלה מבוססים, אבל בכל מקרה לא הייתי ממליץ להגיע למצב של רזרבי יותר מדי, כי אז אין לך רזרבי...
    חוץ מזה שזה לא נעים כשהאופנוע מתחיל לגמגם ולהאט באמצע כביש מהיר ואתה צריך מהר לשלוח יד ולגשש אחרי הברז מהר לפני שהוא נכבה לגמרי.
    (גם אני הייתי חוטא בזה המון כשהיה לי DRZ)

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    61
    תודה רבה חברים!

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    המצאה מיותרת שנורה יכולה להחליף.
    כמו שאמרו לא מומלץ להגיע למפלס דלק נמוך בגלל מה שיוצא מהדלק ומגיע לקרקעית המיכל.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    341
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    המצאה מיותרת שנורה יכולה להחליף.
    כמו שאמרו לא מומלץ להגיע למפלס דלק נמוך בגלל מה שיוצא מהדלק ומגיע לקרקעית המיכל.
    אני לא מסכים עם אף אחד מהטיעונים.
    לגבי מיותרת - זו קונסטרוקציה כ"כ הרבה יותר פשוטה מנורה. אין חשמל מיותר למיכל דלק, אין מערכת שיכולה להתקלקל ולתקוע אותך בלי דלק. לסובב ברז מראשי לרזרבי זה נורא פשוט, גם באמצע נסיעה.

    לגבי לא להגיע לזה - אני דווקא מעדיף כן להשתמש ברזרבי באופן תדיר יחסית. ככה אני יודע שהוא עובד במידה ואני אצטרך אותו (ולא נסתם, למשל, מחוסר שימוש).
    לגבי ג'יפה במיכל - הפיה של הרזרבי ממוקמת לרוב *הרבה* מעל גובה הרצפה של המיכל. הג'יפה, אם היא מצטברת, מצטברת מתחת לגובה הפייה של הרזרבי. ולמה יש לך ג'יפה במיכל דלק בכל מקרה? פילטר דלק יש לך? אם לא - תתקין. ג'יפה מגיעה גם מהפיה של המיכל הראשי.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    אין חשמל מיותר כי כבר מגיע מתח למצוף,אתה רק מחבר אינדיקטור - נורה במעגל סגור וזה פשוט מאוד.

    מנגד בברז דלק צריך בורר מצבים,מסנן נוסף והתעסקות עם ההחלפה.
    כבר יש מסנן במיכל כמו שרשמתי,הבעיה היא שהלכלוך שמצטבר בקרקעית של המיכל יכול לסתום אותו ,לא את כולו אבל בהחלט יכול להשפיע.
    זה בעיקר תלוי בסוג המיכל ובגיל שלו.
    מיכלי פלסטיק לעניות דעתי פחות מושפעים מהתפוררות עד בכלל לא בניגוד למיכל מתכת.
    העניין של הזמן משפיע על כמות הלכלוך שנאגרה בקרקעית המיכל.

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    341
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    אין חשמל מיותר כי כבר מגיע מתח למצוף,אתה רק מחבר אינדיקטור - נורה במעגל סגור וזה פשוט מאוד.

    מנגד בברז דלק צריך בורר מצבים,מסנן נוסף והתעסקות עם ההחלפה.
    כבר יש מסנן במיכל כמו שרשמתי,הבעיה היא שהלכלוך שמצטבר בקרקעית של המיכל יכול לסתום אותו ,לא את כולו אבל בהחלט יכול להשפיע.
    זה בעיקר תלוי בסוג המיכל ובגיל שלו.
    מיכלי פלסטיק לעניות דעתי פחות מושפעים מהתפוררות עד בכלל לא בניגוד למיכל מתכת.
    העניין של הזמן משפיע על כמות הלכלוך שנאגרה בקרקעית המיכל.
    איזה מצוף? אם יש מצוף, שים כבר מד דלק.
    אני מדבר על זה שלא צריך מצוף או חיבור חשמל למיכל.

    וכן, יש פילטר גס על הצינורות של הברז בתוך המיכל ואם שמים גם פילטר עדין על הצינור דלק לקרבורטור/מזרק אז אין בעיה להשתמש ברזרבי כמה שבא לך.

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    473
    ה"ג'יפה" בתחתית המיכל לרוב קיימת רק בראש

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Vaderom צפיה בהודעה
    איזה מצוף? אם יש מצוף, שים כבר מד דלק.
    אני מדבר על זה שלא צריך מצוף או חיבור חשמל למיכל.

    וכן, יש פילטר גס על הצינורות של הברז בתוך המיכל ואם שמים גם פילטר עדין על הצינור דלק לקרבורטור/מזרק אז אין בעיה להשתמש ברזרבי כמה שבא לך.

    איזה מזרק? בהזרקת דלק בכלל אין ברז,וגם לא כדאי להגיע למפלס דלק נמוך בגלל שאתה מסתכן בטיגון של המשאבה.

    אני בכלל חושב שזה לא אפשרי לשים מסנן על הקו דלק של המזרק בגלל שזה יוציא את כמו הדלק מאיזון בגלל האטת זרימה-יותר ופחות דלק נשלטים ע"י זמן פתיחה של המזרק,מאותה סיבה יש מסנן במשאבה בלבד.

    במאיידים - כאשר הפילטר הגס ייסתם חלקית,כמות הדלק לפילטר המדובר תיקטן ולא תרוויח דבר.

    כן אני דיברתי על מיכל דלק עם מד או לפחות אינדיקטור רזרזבה - כאלה שיש שם מצוף.

    באיזה כלים לכביש אין היום מצוף דלק או לפחות אינדיקטור?

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    61
    אם כבר מדברים על זה, יש היגיון כלשהו בזה שבאופנועים ישנים אין מד דלק? מה העניין מאחורי זה?

    למה אין כחלק מלוח המחוונים אינדיקציה על מצב הדלק?

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    הוזלת עלויות.
    גם בייצור וגם באחזקה.
    אופנועים פשוטים הם גם מאוד זולים לטיפול ואחזקה ולפעמים גם מחזיקים המון שנים בגלל זה.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    אין הגיון במה שאתה אומר
    באופנועים הישנים שלי יש מד דלק,באחד מהם גם חווי מצב הילוך
    בני 30+
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    341
    ציטוט נכתב במקור על ידי R86 צפיה בהודעה
    אין הגיון במה שאתה אומר
    באופנועים הישנים שלי יש מד דלק,באחד מהם גם חווי מצב הילוך
    בני 30+
    באותה תקופה, אלה היו האופנועים של הביוקר...

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    זה כמו שהיום תקנה אופנוע חשמלי ועוד 20 שנה ישאלו למה באופנועים של פעם היה דלק ואתה תגיד שהם מדברים שטויות כי לך היה חשמלי.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 24-08-2015, 20:32
  2. ימאהה ויראגו 500 מודל 95 לא סוחב...המשך הסיפור
    על ידי arima בפורום פורום טכני
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 07-07-2015, 14:50

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO