לפני הכול, איני מומחה, איני בעל ותק של שני יובלים על שני גלגלים. כך שמה שנכתב הוא ההתרשמות שלי מהזמן הקצוב שהיה לי על הכלים ומה שהספקתי ללמוד עד היום, מעט ככל שיהיה. הכלים במבחן אינם חדשים ועברו עליהם נסיעות (ומה לא). המבחן בוצע גם בכבישים עירוניים וגם בבין עירוניים. נתונים טכניים: 188 ס"מ. 95 ק"ג. בעל כרס בירה (בטיפול, אך עדיין קיימת). גם עברו מספר ימים מאז הרכיבה, אז אני מקווה שלא אשכח משהו.
אלה בעלי ידע נרחב ממני ואלה שמכירים את הכלים, מתבקשים להוסיף כדי שאני ואחרים ידעו יותר. וזה גם יעזור לי לגבש החלטה.
רקע: בבעלותי X500CB שנת 2015. כלי מעולה לדעתי ועושה את מה שהוא בנוי לעשות כראוי. אך עקב שינויים שמתרחשים בחיים הפרטיים וגם המשיכה לספורטיביים, החלטתי לבחון את החלפתו. עקב מחסור בתקציב לכלי בעל נפח גדול יותר (וגם כי עדיין אין לי ללא הגבלה), בדקתי את האחים לכיתה. F500CB וR500CBR.
קיבלתי לידי את 2 הכלים לשעתיים (היה אמור להיות 3 שעות, אך הבחור לפני איחר בשעה). חילקתי את הזמן לשעה על כל כלי.
הראשון שעליתי עליו היה הF500CB. ראיתי בו שינוי מתון יותר מהR מהכלי שלי. והוא הרגיש בהתנהגות שלו מאוד דומה לשלי, רק התנוחה קצת יותר קדימה. הוא הרגיש כבד מקדימה ומעטה מתנגד להטיות (מנסה להתיישר). התנוחה הייתה טובה ואני מאמין שלא אסבול עליו גם בנסיעות ארוכות. כשישבתי וישרתי אותו, שינוי המשקלים היה הפתעה וכמעט נפל לצד השני מהכוח שהפעלתי עליו.
גודלו וחוסר פלסטיקה מנפחת שלהF, מאפשרים סינון נתיבים קל, נוח ונותן תחושת ביטחון שלא תפגע עם חלק ברכבים העומדים. אך עם זאת, הכידון הישר עם המראות המותקנות עליו, גרמו לעצירה וסינון דקדקני בין חלק מהרכבים כדי לא לפגוע במראות שלהם עם משקולת הידית או המראה שעל הכידון.
שילוב ההילוכים היה דומה מאוד לX ובכללי הרגיש כמו X ערום ונמוך. זה נתן לי פלטפורמה מוכרת והתיר לי לבדוק את יכולות הכלי ביחס לשלי. הטיות חדות הרגישו מעט לא יציבות, הרגשתי מוקדם שהוא מתחיל לאבד אחיזה והכריח אותי להתיישר מעט. הזכיר את הX, אבל לX יש את התירוץ של הגודל והגובה.
מגן הרוח המקורי בX לא שווה הרבה, אבל בF החוסר שלו מורגש כבר ב100 קמ"ש. בדקתי אותו ביותר (לא יכול לפרסם מבחינת חוק) וזה התחיל להפריע. החזרתי את הכלי למחסן ועליתי על הבא בתור.
הR500CBR, קטגוריה אחרת. כבר בישיבה זה שונה. דבר חשוב הינו שה500 אינו ה600/650/1000, הוא מתון יותר ואמור לספק פלטפורמה ספורטיבית גם לוותיקים וגם לחדשים. לכן תנוחת הישיבה אינה אגרסיבית כמו בסופרים הגדולים, אך עם זאת מביא את התנוחה והכידון הספורטיביים.
הבעיה שנתקלתי בה היא תנוחת הישיבה. לא שהיא לא נוחה, להיפך, הופתעתי שהיא דווקא מאוד נוחה ולא הרגשתי בעיות בשום איבר בגוף אחרי הרכיבה. הבעיה הייתה שבגלל ההרגל שלי לתנוחה הזקופה בX, הייתי צריך לחזור לתנוחה הנכונה לR. אבל זה עניין של הרגל ויעבור עם הזמן.
יצאתי לדרך, וזה היה שונה, מאוד שונה. ואהבתי את זה. הכלי הרגיש מאוזן מבחינת משקל, קל לשליטה ואהב להיות בהטיה. לא הרגשתי שום "התנגדות" לפניות והרגשתי בטוח להטות אותו יותר ממה שהעזתי עם הF.
המכלול של המשפחה הוא אותו מכלול לשלושתם, אבל בCBR זה הרגיש שונה. אולי בגלל המבנה, או אולי משהו אחר. זה הרגיש שהאופנוע מגיע מהר יותר לביצועים גבוהים וללא מאמץ. פניות חדות במהירות נמוכה מרגישות בטוחות וקלות. הגובה הנמוך מקרב אותך לכביש ונשרה תחושת ביטחון ושליטה גבוה יותר. בF זה לא היה לגמרי מורגש בגלל התחושה של התנגדות להטיה. הכידון הינו כזה שלא דאגתי בכלל מפגיע במראות של רכבים קרובים כשסיננתי. אבל המראות לאומת זאת, הייתי מחליף. הן נראות מגניב (כמו מחושים), אבל שפשפתי מראה של רכב אחד לקראת הסוף. שהוא יקנה אותו נורמלי ולא את הטנדרים המגודלים של RAM כדי לפצות על...
הבלימה הרגישה קצת מוזר, אבל זה בטח בגלל שברכיבת מבחן בסוכנות אחרת, הוא הופל על המדרכה בסיבוב.
ועכשיו, כדי לסגור מעגל, הX500CB. זה שבבעלותי. אדום יפה כמו הדובדבן שבקצפת.
הX גדול, גבוה, ומרגיש כבד מהאחרים בגלל התצורה. מרגיש כבד מקדימה. לי לא מרגיש בטוח להטות אותו יותר מידי, אבל זה בגללי. ראיתי אנשים עם הX שמשכיבים אותו כמו CBR. לX מיכל הדלק הגדול ביותר, וזה תענוג לנסוע מרחקים בלי לחשוב על תחנת דלק (צריכת הדלק הטובה של המשפחה הזו תורמת). מבחינת נוחות שנובעת מתנוחת ישיבה זקופה ומושב רך, שעות של רכיבה ללא קשיים. המשקף המקורי קטן, וגם במדרגה הגבוה, לאדם כמוני זה לא עוזר. לומדים להתמודד וזה מפסיק להפריע. אני כבר התרגלתי אליו ואני ממש אוהב אותו, מדותי אין בעיה לגודל הכלי, ובX יש מעט יותר מקום מתחת למושב. דוחף שם ערכת כלי עבודה, מנעול דיסק, וסט זוהר והניירת של האופנוע. גם יהלומים, זהב ואבנים יקרות. אם גונבים אז הכל, לא?
ירדתי אתו לדרכים לא סלולות, אבנים חלקות בזמן גשם ודרך שלוליות שהיו יותר כמו אגמים מאשר שלוליות. לא הצליחו לעצור אותו. מכונה מדהימה שגורמת לי לחשוב פעמיים על להחליפו בזמן שאני כותב שורות אלה.
קשה לי למצוא מה לכתוב עליו אולי בגלל שהוא שלי ואני כבר רגיל אליו, אז לא יודע על מה לדבר. רק שאני אוהב את הכלי הזה. הוא שאפשר לי להיכנס לעולם הדו גלגלי ומשרת אותי נאמנה.
נ.ב.
תחילה כיוון הערום היה הבחירה. ללא פלסטיקה שיכולה להיפגע ונראה טוב. אבל כשחשבתי על זה, הפלסטיקה היא גם סוג של שכבת הגנה. עדיף פלסטיק שרוט ואולי גם סדק, מאשר משככים עקומים וידיות שבורות.
לאחר הרכיבה הערום ירד מהפרק ונשארתי עם התלבטות בין להישאר עם הX שלי, או להחליף לR.
תודה על זמנכם וסליחה על אורך ההודעה.