עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 22

אשכול: חוויות ממשפחת 500 של הונדה

  1. #1
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406

    חוויות ממשפחת 500 של הונדה

    לפני הכול, איני מומחה, איני בעל ותק של שני יובלים על שני גלגלים. כך שמה שנכתב הוא ההתרשמות שלי מהזמן הקצוב שהיה לי על הכלים ומה שהספקתי ללמוד עד היום, מעט ככל שיהיה. הכלים במבחן אינם חדשים ועברו עליהם נסיעות (ומה לא). המבחן בוצע גם בכבישים עירוניים וגם בבין עירוניים. נתונים טכניים: 188 ס"מ. 95 ק"ג. בעל כרס בירה (בטיפול, אך עדיין קיימת). גם עברו מספר ימים מאז הרכיבה, אז אני מקווה שלא אשכח משהו.
    אלה בעלי ידע נרחב ממני ואלה שמכירים את הכלים, מתבקשים להוסיף כדי שאני ואחרים ידעו יותר. וזה גם יעזור לי לגבש החלטה.
    רקע: בבעלותי X500CB שנת 2015. כלי מעולה לדעתי ועושה את מה שהוא בנוי לעשות כראוי. אך עקב שינויים שמתרחשים בחיים הפרטיים וגם המשיכה לספורטיביים, החלטתי לבחון את החלפתו. עקב מחסור בתקציב לכלי בעל נפח גדול יותר (וגם כי עדיין אין לי ללא הגבלה), בדקתי את האחים לכיתה. F500CB וR500CBR.
    קיבלתי לידי את 2 הכלים לשעתיים (היה אמור להיות 3 שעות, אך הבחור לפני איחר בשעה). חילקתי את הזמן לשעה על כל כלי.
    הראשון שעליתי עליו היה הF500CB. ראיתי בו שינוי מתון יותר מהR מהכלי שלי. והוא הרגיש בהתנהגות שלו מאוד דומה לשלי, רק התנוחה קצת יותר קדימה. הוא הרגיש כבד מקדימה ומעטה מתנגד להטיות (מנסה להתיישר). התנוחה הייתה טובה ואני מאמין שלא אסבול עליו גם בנסיעות ארוכות. כשישבתי וישרתי אותו, שינוי המשקלים היה הפתעה וכמעט נפל לצד השני מהכוח שהפעלתי עליו.
    גודלו וחוסר פלסטיקה מנפחת שלהF, מאפשרים סינון נתיבים קל, נוח ונותן תחושת ביטחון שלא תפגע עם חלק ברכבים העומדים. אך עם זאת, הכידון הישר עם המראות המותקנות עליו, גרמו לעצירה וסינון דקדקני בין חלק מהרכבים כדי לא לפגוע במראות שלהם עם משקולת הידית או המראה שעל הכידון.
    שילוב ההילוכים היה דומה מאוד לX ובכללי הרגיש כמו X ערום ונמוך. זה נתן לי פלטפורמה מוכרת והתיר לי לבדוק את יכולות הכלי ביחס לשלי. הטיות חדות הרגישו מעט לא יציבות, הרגשתי מוקדם שהוא מתחיל לאבד אחיזה והכריח אותי להתיישר מעט. הזכיר את הX, אבל לX יש את התירוץ של הגודל והגובה.
    מגן הרוח המקורי בX לא שווה הרבה, אבל בF החוסר שלו מורגש כבר ב100 קמ"ש. בדקתי אותו ביותר (לא יכול לפרסם מבחינת חוק) וזה התחיל להפריע. החזרתי את הכלי למחסן ועליתי על הבא בתור.
    הR500CBR, קטגוריה אחרת. כבר בישיבה זה שונה. דבר חשוב הינו שה500 אינו ה600/650/1000, הוא מתון יותר ואמור לספק פלטפורמה ספורטיבית גם לוותיקים וגם לחדשים. לכן תנוחת הישיבה אינה אגרסיבית כמו בסופרים הגדולים, אך עם זאת מביא את התנוחה והכידון הספורטיביים.
    הבעיה שנתקלתי בה היא תנוחת הישיבה. לא שהיא לא נוחה, להיפך, הופתעתי שהיא דווקא מאוד נוחה ולא הרגשתי בעיות בשום איבר בגוף אחרי הרכיבה. הבעיה הייתה שבגלל ההרגל שלי לתנוחה הזקופה בX, הייתי צריך לחזור לתנוחה הנכונה לR. אבל זה עניין של הרגל ויעבור עם הזמן.
    יצאתי לדרך, וזה היה שונה, מאוד שונה. ואהבתי את זה. הכלי הרגיש מאוזן מבחינת משקל, קל לשליטה ואהב להיות בהטיה. לא הרגשתי שום "התנגדות" לפניות והרגשתי בטוח להטות אותו יותר ממה שהעזתי עם הF.
    המכלול של המשפחה הוא אותו מכלול לשלושתם, אבל בCBR זה הרגיש שונה. אולי בגלל המבנה, או אולי משהו אחר. זה הרגיש שהאופנוע מגיע מהר יותר לביצועים גבוהים וללא מאמץ. פניות חדות במהירות נמוכה מרגישות בטוחות וקלות. הגובה הנמוך מקרב אותך לכביש ונשרה תחושת ביטחון ושליטה גבוה יותר. בF זה לא היה לגמרי מורגש בגלל התחושה של התנגדות להטיה. הכידון הינו כזה שלא דאגתי בכלל מפגיע במראות של רכבים קרובים כשסיננתי. אבל המראות לאומת זאת, הייתי מחליף. הן נראות מגניב (כמו מחושים), אבל שפשפתי מראה של רכב אחד לקראת הסוף. שהוא יקנה אותו נורמלי ולא את הטנדרים המגודלים של RAM כדי לפצות על...
    הבלימה הרגישה קצת מוזר, אבל זה בטח בגלל שברכיבת מבחן בסוכנות אחרת, הוא הופל על המדרכה בסיבוב.
    ועכשיו, כדי לסגור מעגל, הX500CB. זה שבבעלותי. אדום יפה כמו הדובדבן שבקצפת.
    הX גדול, גבוה, ומרגיש כבד מהאחרים בגלל התצורה. מרגיש כבד מקדימה. לי לא מרגיש בטוח להטות אותו יותר מידי, אבל זה בגללי. ראיתי אנשים עם הX שמשכיבים אותו כמו CBR. לX מיכל הדלק הגדול ביותר, וזה תענוג לנסוע מרחקים בלי לחשוב על תחנת דלק (צריכת הדלק הטובה של המשפחה הזו תורמת). מבחינת נוחות שנובעת מתנוחת ישיבה זקופה ומושב רך, שעות של רכיבה ללא קשיים. המשקף המקורי קטן, וגם במדרגה הגבוה, לאדם כמוני זה לא עוזר. לומדים להתמודד וזה מפסיק להפריע. אני כבר התרגלתי אליו ואני ממש אוהב אותו, מדותי אין בעיה לגודל הכלי, ובX יש מעט יותר מקום מתחת למושב. דוחף שם ערכת כלי עבודה, מנעול דיסק, וסט זוהר והניירת של האופנוע. גם יהלומים, זהב ואבנים יקרות. אם גונבים אז הכל, לא?
    ירדתי אתו לדרכים לא סלולות, אבנים חלקות בזמן גשם ודרך שלוליות שהיו יותר כמו אגמים מאשר שלוליות. לא הצליחו לעצור אותו. מכונה מדהימה שגורמת לי לחשוב פעמיים על להחליפו בזמן שאני כותב שורות אלה.
    קשה לי למצוא מה לכתוב עליו אולי בגלל שהוא שלי ואני כבר רגיל אליו, אז לא יודע על מה לדבר. רק שאני אוהב את הכלי הזה. הוא שאפשר לי להיכנס לעולם הדו גלגלי ומשרת אותי נאמנה.
    נ.ב.
    תחילה כיוון הערום היה הבחירה. ללא פלסטיקה שיכולה להיפגע ונראה טוב. אבל כשחשבתי על זה, הפלסטיקה היא גם סוג של שכבת הגנה. עדיף פלסטיק שרוט ואולי גם סדק, מאשר משככים עקומים וידיות שבורות.
    לאחר הרכיבה הערום ירד מהפרק ונשארתי עם התלבטות בין להישאר עם הX שלי, או להחליף לR.
    תודה על זמנכם וסליחה על אורך ההודעה.

  2. #2
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    32
    ארוך אך מעניין, קראתי הכל.

    אני לא הייתי שוקל להחליף/לשדרג X ב R - כי זה נראה לי הבדל קטן שלא מצדיק.
    אם יש לך משיכה לספורט יש סיכוי טוב שהוא לא יספק את הסחורה בזמן שיהיה פחות נוח ליומיום.

    בקיצור - ממליץ להישאר עם ה X עד השדרוג (המשמעותי) הבא - שכנראה יהיה הונדה מסדרת ה 650.

  3. #3
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    תודה שקראת הכל וסליחה על מגילת ים המלח שכתבתי, פשוט זה מה שהיה לי לומר על הכלים.

    כמו שכתבתי, עלו לי מחשבות שלא שווה להחליף את הדובדבן שלי בR בזמן שכתבתי את החוויה. בזמן שקראתי את שכתבתי (כדי למצוא שגיעות, ועדיין ישנן), ונזכרתי בהרגשה שהייתה לי בדרך חזרה הביתה לאחר המבחן על שלי, אמרתי לעצמי למה להחליף? הR נחמד מאוד, אבל לא שונה בהרבה מהX מלבבד הסגנון.
    כמו שהמלצת, ה650 הוא משהו שאני רוצה, אבל חשבתי מבחינה כלכלית. אני מסתכל על הCBR650F, והוא לא זול. בדקתי יד 2 ומצאתי רק 1 למכירה מהשנים האחרונות.
    נראה שזה לא דגם פופולרי בישראל כי גם על הכבישים אף פעם לא ראיתי.
    עיקר רכיבת המבחן שעשיתי על המשפחה היה לראות אם יתאים לי הסגנון הספורטיבי, וזה עבר את המבחן.
    כנראה אמתין עם ההחלפה עד השדרוג לA. כך אחסוך עוד תקציב לשדרוג ואצבור יותר ניסיון על 2.
    אחליט עד סוף השבוע סופית.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי oradul צפיה בהודעה
    תודה שקראת הכל וסליחה על מגילת ים המלח שכתבתי, פשוט זה מה שהיה לי לומר על הכלים.

    כמו שכתבתי, עלו לי מחשבות שלא שווה להחליף את הדובדבן שלי בR בזמן שכתבתי את החוויה. בזמן שקראתי את שכתבתי (כדי למצוא שגיעות, ועדיין ישנן), ונזכרתי בהרגשה שהייתה לי בדרך חזרה הביתה לאחר המבחן על שלי, אמרתי לעצמי למה להחליף? הR נחמד מאוד, אבל לא שונה בהרבה מהX מלבבד הסגנון.
    כמו שהמלצת, ה650 הוא משהו שאני רוצה, אבל חשבתי מבחינה כלכלית. אני מסתכל על הCBR650F, והוא לא זול. בדקתי יד 2 ומצאתי רק 1 למכירה מהשנים האחרונות.
    נראה שזה לא דגם פופולרי בישראל כי גם על הכבישים אף פעם לא ראיתי.
    עיקר רכיבת המבחן שעשיתי על המשפחה היה לראות אם יתאים לי הסגנון הספורטיבי, וזה עבר את המבחן.
    כנראה אמתין עם ההחלפה עד השדרוג לA. כך אחסוך עוד תקציב לשדרוג ואצבור יותר ניסיון על 2.
    אחליט עד סוף השבוע סופית.
    קראתי בעניין, מחר יש לי נסיעת מבחן על הR3
    יום שישי כנראה על הCB500F
    יהיה מעניין

  5. #5
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    תודה.

    שתף אחרי זה איך הR3 ואיך הרגיש לך הCB500F. מעניין גם איך הם משתווים.

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    42

    עוד מילה בעניין ....

    קודם כל סחתיין על השיתוף. והאמת - אני אישית מחפש הרבה פעמים לקרוא את ה"ביקורת" או ההתרשמות נקרא לה הבלתי אמצעית, מעין laissez passer של מבחן הדרכים המקובל - בטח ובטח אם היא יסודית כזו כמו שכתבת.
    לא שאני מפחית מחשיבותו וערכו של מבחן מקצועי וכו'...אבל דווקא התרשמות כזו הרבה פעמים משלימה או מאירה כל מיני צדדים של הכלי/השימוש בו שלא תמיד מוזכרים במבחן "רשמי".
    נהניתי לקרוא.

  7. #7
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    tenere660, תודה.

    עדכון: החלטתי לבסוף לא למכור את הX שלי. אמתין עד לA. בנתיים אחסוך כסף לשדרוג. וגם אצבור יותר ניסיון בכבישים. לא צריך לקפוץ מאחד לשני כל שנה.
    כמו אלה שקונים רכב חדש ב200000 ש"ח, ומוכרים אותו אחרי 3000 ק"מ.

  8. #8

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    60

    נסיעת מבחן על ה cb500x

    ציטוט נכתב במקור על ידי oradul צפיה בהודעה
    tenere660, תודה.

    עדכון: החלטתי לבסוף לא למכור את הX שלי. אמתין עד לA. בנתיים אחסוך כסף לשדרוג. וגם אצבור יותר ניסיון בכבישים. לא צריך לקפוץ מאחד לשני כל שנה.
    כמו אלה שקונים רכב חדש ב200000 ש"ח, ומוכרים אותו אחרי 3000 ק"מ.
    נסעתי היום על ה x, אני רוכב על ה cbr300, מרגישים את ההבדל בכוח ובשימוש יותר רחב ונוח בהילוכים ובסלד.... אבל לא יכלתי להתעלם מהמיגון רוח הנוראי של ה x!!! חטפתי משבים בקסדה, רעש נוראי... ואני משווה את זה ל cbr. יש פיתרון לזה?

  10. #10
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    32
    קסדה איכותית ושקטה/מיגון רוח מוגבה או שניהם.

  11. #11
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    להחליף את מגן הרוח המקורי. לחברת פואיג יש אחד גדול וטוב ל-X

  12. #12
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    195
    מקווה שאני לא הולך לקלקל לכם את החגיגה.

    איזה חוויות אפשר לקבל ממשפחת השעמום הזאת של הונדה.

    לא להבים אותי לא נכון, מדובר באופנוע טוב, אך משעמם מדי, ולעבור לעוד אחד באותה משפחה?!!

    עצה שלי, תעשה A או בA1 נסיעת מבחן על כלים אמתיים, בA1 יש לך כמה KTM, MT07, וי סטרום מוגבל, ועוד כמה..
    אתה תבין מהר מאוד עד כמה החוויה האלה ממשפחת ה500 של הונדה היא רק בזבוז זמן, בעיקר למי שבאמת מחפש חוויות וליהנות דו גלגלי.

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי moshmosh צפיה בהודעה
    מקווה שאני לא הולך לקלקל לכם את החגיגה.

    איזה חוויות אפשר לקבל ממשפחת השעמום הזאת של הונדה.

    לא להבים אותי לא נכון, מדובר באופנוע טוב, אך משעמם מדי, ולעבור לעוד אחד באותה משפחה?!!

    עצה שלי, תעשה A או בA1 נסיעת מבחן על כלים אמתיים, בA1 יש לך כמה KTM, MT07, וי סטרום מוגבל, ועוד כמה..
    אתה תבין מהר מאוד עד כמה החוויה האלה ממשפחת ה500 של הונדה היא רק בזבוז זמן, בעיקר למי שבאמת מחפש חוויות וליהנות דו גלגלי.
    לא מסכים איתך לגביי הונדה בכללי (אני בראשון, אז אני לא מדבר על מעבר מכלי לכלי)
    אני בדקתי את ימאהה KTM (נסעתי על של חבר) והונדה
    ובחרתי בהונדה

  14. #14
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    ציטוט נכתב במקור על ידי moshmosh צפיה בהודעה
    איזה חוויות אפשר לקבל ממשפחת השעמום הזאת של הונדה.משעמם מדי, ולעבור לעוד אחד באותה משפחה?!! עצה שלי, תעשה A או בA1 נסיעת מבחן על כלים אמתיים, בA1 יש לך כמה KTM, MT07, וי סטרום מוגבל
    אל תדאג, אתה לא מקלקל. רכבתי על הMT07 של חבר. ממש לא מתאים לי. צורת מיכל הדלק שלו לא מאפשר לי לגשת בנוחות לרגליות הבלם וההילוכים. פשוט לא אפשרי. טוב ככל שיהיה בביקורות, לי זה לא התאים. KTM, רכבתי שיעור אחד כשהוצאתי רישיון (איפה שלמדתי לא היו KTM, החלפתי עם תלמיד של מורה אחר בלי ששמו לב עד סוף השיעור), אין לי מה לומר עליו כי הייתי תלמיד ולא ידעתי מה לחפש ואיך להעריך. היום לא חושב על KTM בגלל המחיר והאמינות. באחת הרכיבות פגשתי 2 חברה שהרחיקו לכת עד איזור מגורי (לא הבנתי למה. אין מה לעשות או לראות איפה שאני גר). לאחד היה נינג'ה ולשני הסופר דיוק 1290. ומשיחה קצרה לגבי אמינותו הוא לא כל כך אמין. כמובן שהכל תלוי, רוכב, תחזוקה וכו', אבל ידוע שKTM לא כל כך אמינים. לא בא לי כסא שמור במוסך. לגבי חוויה זה תלוי מה אתה מחפש. מהירות? טורק? מראה שימשוך מבטים? רכיבה מהנה? כל כלי מביא משהו אחר. וכל אדם מחפש חוויה אחרת. יש רוכבים על 300 סמ"ק שיראו ל750 סמ"ק איך אופנוע נוסע. הרוכב הוא העיקר. אתה גם שוכח שמשפחת ה500 של הונדה לא נוצרה למסלול מירוצים אלא כדי לתת לרוכבים חדשים כלי טוב להכנס איתו לעולם הדו גלגלי תוך כדי מענה לרצון שג'וימקס 250 לא יכול לספק.
    רכבת על אופנועים חזקים ושונים, ולכן זה מרגיש לך שה500 משעממים, אבל יש כאלה שזה הניסיון שלהם לכעת (או שפשוט זה מספיק להם והם אוהבים את זה) ולא הספיקו להתנסות ב
    כלים אמתיים
    לכן זה חוויה בשבילם.

    לגבי החלפה באותה המשפחה, אמרתי שבסוף לא אחליף. לאחר מחשבה החלטתי שזה לא יתן לי יותר ואחכה להגדיל לA ואז אחפש ספורט לא מוגבל.
    אם מה שהפריע זה שהכותרת היא "חוויות", זה בגלל שכתבתי את זה בעבודה והייתי לחוץ בזמן. אז זה הדבר הראשון שקפץ לי לראש. יכולתי לחשוב על כותרת טובה יותר.
    נערך לאחרונה על ידי oradul; 28-05-2016 בשעה 17:03.

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    אני לא רוצה לנפץ לך אשליה.... אבל פיירינג לא מגן על כלום, בטח לא על בולמים או ידיות
    יש לי נטיה להסכים עם המגיב הקודם, לטעמי מדובר באופנועי "צעצוע" - עושים הכל ובאותו זמן לא עושים יותר מדי... ההחלטה לחכות לרשיון בלתי מוגבל היא מושכלת
    עם הנטייה שלך לקבוע שכלי ktm לא אמינים דווקא אני לא מסכים (בתור עובד לשעבר במוסך מורשה קטמ)

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. הרכיבה לבנטל 2016 - חוויות ותמונות
    על ידי shushu בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 25-04-2016, 02:29
  2. הונדה הורנט 2010
    על ידי omcorp בפורום פורום מכירה
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 13-12-2015, 20:13
  3. מחפש הונדה vt750cשאדו
    על ידי דוד בפורום פורום קנייה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 17-10-2015, 15:52
  4. הונדה אינובה
    על ידי israelmg12 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 33
    הודעה אחרונה: 20-09-2015, 11:32
  5. חוות דעת/חוויות על הדיוק 390
    על ידי Zef בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 18-07-2015, 15:13

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO