תוצאות 1 עד 14 מ 14

אשכול: 5 טיפים לשיפור הניראות של רוכב האופנוע בצומת

תצוגה בשכבות

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של torquser
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    643

    5 טיפים לשיפור הניראות של רוכב האופנוע בצומת

    צמתים הם מסוכנים (צומת – מינו זכר). הסיבה שנהגים מתנגשים באופנועים היא, כי הם לא רואים אותנו או שהם טועים בהערכת המהירות ו/או המרחק שלנו. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להיות גלוי יותר בצמתים.*

    1. אל תסתתר
    בחר מיקום בנתיב שיכניס אותך לטווח הראייה של הנהגים. משמעות הדבר היא, להמנע מהצמדות לזנב של מכונית או משאית או מרכיבה בחלק השמאלי או הימני של הנתיב בכדי להבטיח שנהגים שמתכוונים לעבור לנתיב שלך או לחצות אותו יוכלו לראותך בבירור.

    2. נוע בתוך הנתיב שלך
    אל תניח שרואים אותך. אנשים רואים את מה שהם מצפים לראות, ואופנוע הוא לא אחד מהדברים האלה, אפילו אם הם מתסכלים עליך. סיבה נוספת לתופעה בה נהגים רואים אותך, אבל לא מודעים אליך, היא תופעה המכונה 'עיוורון תנועה' בו עצמים נייחים נעלמים מהעין כאשר הם על רקע נייד (כמו תנועה של כלי רכב). אופנוע נראה לנהג רכב כעצם נייח כאשר הוא מגיע ממולו. אפילו אם הנהג רואה אותך, הוא עלול שלא להעריך במדוייק את מהירותך, והמרחק שלך בגלל ממדיו הצרים של האופנוע.
    טריק אחד הוא לנסוע לרוחב הנתיב כאשר מגיעים לצומת עם נהגי רכב, בכדי להראות את צידו (ה'רחב') של האופנוע. שיטה נוספת היא לנוע לשני צידי הנתיב ובכך לאותת עם הפנס הראשי לרוחב שדה הראייה של הנהגים. אין צורך להגזים בפעולה זו, ויש לעשותה רק אם תנאי הדרך מאפשרים לבצע זאת בבטחה.

    3. תתבלט
    זה נבון להשתמש בציוד רכיבה בצבעים בולטים, המושכים תשומת לב ומבדלים אותך מהתנועה הצפופה שברקע. זה כולל בין היתר: שימוש בקסדה ומעיל או אפודה בצבעים בהירים, וכמו כן הדבקה של מחזירי אור על האופנוע ועל ציוד הרכיבה בכדי להיראות בתנאי חושך.

    4. אל תסתמך על רעש
    למרות שאגזוז רועש זוכה לתשומת לב, הוא אינו מהווה מקור אמין לסיוע לנהגים בכדי לקבוע את מיקומך המדוייק. יתרה מכך, רובו של הרעש הנפלט מהאגזוז מתמקד בחלקו האחורי יותר מאשר בחלקו הקדמי של האופנוע, שם הוא חשוף יותר לסכנות. שימוש מבוקר בצופר (מקורי או חלופי) הוא אפקטיבי באותה המידה ופחות מטריד לסביבה.

    5. היה מוכן
    אפילו לאחר כל האמור לעיל, עדיין יהיו נהגים ש'יחתכו' אותך. מוכנות מנטלית, מגדילה את הסיכויים שלך לרכב בצורה מודעת לתנועה, ולהגיב בצורה מיטבית במקרה חירום. באימרה: 'להיות מוכן', הכוונה היא לצפות את התנועה מהלך אחד קדימה, להאט ולהיות מוכן לבלימה בהתקרבות לצומת, גם כאשר הכל נראה כשורה.


    רכיבות בטוחות.

    מקור

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    * רכיבה על אופנוע כרוכה בסיכון של פגיעה ונזק. על ידי בחירה לרכב על אופנוע, אתה נושא במלוא האחריות לסיכון, על כן עליך לדעת, הלכה למעשה, את הכללים של רכיבה בטוחה ואחראית, שימוש נכון ותחזוקה של האופנוע שלך.
    מכיוון שאי אפשר לצפות כל מצב וכל תנאי, אשר יכול להתרחש בעת רכיבה, מדריך זה אינו מציג כל מצג לגבי השימוש הבטוח של האופנוע בכל התנאים. ישנם סיכונים הקשורים לשימוש בכל אופנוע אשר לא ניתן לחזות או למנוע, ואשר נמצאים תחת אחריותו הבלעדית של הרוכב.
    נערך לאחרונה על ידי torquser; 29-05-2016 בשעה 15:02. סיבה: ערכית כותרת וקרדיט

אשכולות דומים

  1. שרשור תמונות סרטים וקטעים לשיפור מצב הרוח
    על ידי SuperRuti בפורום אוף טופיק
    תגובות: 962
    הודעה אחרונה: 04-12-2016, 23:34
  2. למכירה: קיט 02 ל MT09 של kevxtx לשיפור תגובת המצערת
    על ידי relz בפורום פורום מכירה
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 12-09-2016, 14:04
  3. הצעה לשיפור | דרגות משתמש בפורום
    על ידי פRץ בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 26-04-2016, 19:33
  4. טסט שני על a1 - טיפים יתקבלו בברכה!
    על ידי Tsachi בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 20-01-2016, 20:49
  5. מחפש טיפים ועצות לניקוי האופנוע
    על ידי guyn1212 בפורום פורום טכני
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 16-08-2015, 10:27

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO