תוצאות 1 עד 14 מ 14

אשכול: 5 טיפים לשיפור הניראות של רוכב האופנוע בצומת

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של torquser
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    643

    5 טיפים לשיפור הניראות של רוכב האופנוע בצומת

    צמתים הם מסוכנים (צומת – מינו זכר). הסיבה שנהגים מתנגשים באופנועים היא, כי הם לא רואים אותנו או שהם טועים בהערכת המהירות ו/או המרחק שלנו. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להיות גלוי יותר בצמתים.*

    1. אל תסתתר
    בחר מיקום בנתיב שיכניס אותך לטווח הראייה של הנהגים. משמעות הדבר היא, להמנע מהצמדות לזנב של מכונית או משאית או מרכיבה בחלק השמאלי או הימני של הנתיב בכדי להבטיח שנהגים שמתכוונים לעבור לנתיב שלך או לחצות אותו יוכלו לראותך בבירור.

    2. נוע בתוך הנתיב שלך
    אל תניח שרואים אותך. אנשים רואים את מה שהם מצפים לראות, ואופנוע הוא לא אחד מהדברים האלה, אפילו אם הם מתסכלים עליך. סיבה נוספת לתופעה בה נהגים רואים אותך, אבל לא מודעים אליך, היא תופעה המכונה 'עיוורון תנועה' בו עצמים נייחים נעלמים מהעין כאשר הם על רקע נייד (כמו תנועה של כלי רכב). אופנוע נראה לנהג רכב כעצם נייח כאשר הוא מגיע ממולו. אפילו אם הנהג רואה אותך, הוא עלול שלא להעריך במדוייק את מהירותך, והמרחק שלך בגלל ממדיו הצרים של האופנוע.
    טריק אחד הוא לנסוע לרוחב הנתיב כאשר מגיעים לצומת עם נהגי רכב, בכדי להראות את צידו (ה'רחב') של האופנוע. שיטה נוספת היא לנוע לשני צידי הנתיב ובכך לאותת עם הפנס הראשי לרוחב שדה הראייה של הנהגים. אין צורך להגזים בפעולה זו, ויש לעשותה רק אם תנאי הדרך מאפשרים לבצע זאת בבטחה.

    3. תתבלט
    זה נבון להשתמש בציוד רכיבה בצבעים בולטים, המושכים תשומת לב ומבדלים אותך מהתנועה הצפופה שברקע. זה כולל בין היתר: שימוש בקסדה ומעיל או אפודה בצבעים בהירים, וכמו כן הדבקה של מחזירי אור על האופנוע ועל ציוד הרכיבה בכדי להיראות בתנאי חושך.

    4. אל תסתמך על רעש
    למרות שאגזוז רועש זוכה לתשומת לב, הוא אינו מהווה מקור אמין לסיוע לנהגים בכדי לקבוע את מיקומך המדוייק. יתרה מכך, רובו של הרעש הנפלט מהאגזוז מתמקד בחלקו האחורי יותר מאשר בחלקו הקדמי של האופנוע, שם הוא חשוף יותר לסכנות. שימוש מבוקר בצופר (מקורי או חלופי) הוא אפקטיבי באותה המידה ופחות מטריד לסביבה.

    5. היה מוכן
    אפילו לאחר כל האמור לעיל, עדיין יהיו נהגים ש'יחתכו' אותך. מוכנות מנטלית, מגדילה את הסיכויים שלך לרכב בצורה מודעת לתנועה, ולהגיב בצורה מיטבית במקרה חירום. באימרה: 'להיות מוכן', הכוונה היא לצפות את התנועה מהלך אחד קדימה, להאט ולהיות מוכן לבלימה בהתקרבות לצומת, גם כאשר הכל נראה כשורה.


    רכיבות בטוחות.

    מקור

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    * רכיבה על אופנוע כרוכה בסיכון של פגיעה ונזק. על ידי בחירה לרכב על אופנוע, אתה נושא במלוא האחריות לסיכון, על כן עליך לדעת, הלכה למעשה, את הכללים של רכיבה בטוחה ואחראית, שימוש נכון ותחזוקה של האופנוע שלך.
    מכיוון שאי אפשר לצפות כל מצב וכל תנאי, אשר יכול להתרחש בעת רכיבה, מדריך זה אינו מציג כל מצג לגבי השימוש הבטוח של האופנוע בכל התנאים. ישנם סיכונים הקשורים לשימוש בכל אופנוע אשר לא ניתן לחזות או למנוע, ואשר נמצאים תחת אחריותו הבלעדית של הרוכב.
    נערך לאחרונה על ידי torquser; 29-05-2016 בשעה 15:02. סיבה: ערכית כותרת וקרדיט

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    מדריך מצויין, תודה על הפרסום.

    אוסיף ואומר כי יש לשים לב בזמזורים לרכבים המגיעים מאחוריך, ובמידה והנהג/ת לא עוצרים להתכונן לנטוש את האופנוע ולזנק למקום בטוח. כנ"ל לגבי נהג שנוסע לפניכם ואינכם בטוחים שהוא מרוכז ב-100 אחוזים בכביש, יש לשמור מרחק בטוח ובכל עת לתכנן נטיב מילוט אפשרי.

    אמ;לק - תמיד תרכבו כאילו כל מי שבכביש הוא בעל מניע, אמצעי וכוונה. פה אין וואקף וואקף.

  3. #3
    Member הסמל האישי של Khc
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    362
    ברמזורים אני משתדל לשחק עם הברקס (כשאני כבר עומד במקום) ולהבהב עם הפנס האחורי.

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    אל תסע במקביל לרכב יותר מכמה שניות. נהגי רכב לא מסתכלים ולא מאותתים.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    תודה על ההשקעה, רלוונטי לדעתי גם לרוכבים ותיקים, אולי כדאי להעביר לכללי?
    Tracer 900

  7. #7
    Member הסמל האישי של audiR8
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    253
    ציטוט נכתב במקור על ידי alexsupreme צפיה בהודעה
    אל תסע במקביל לרכב יותר מכמה שניות. נהגי רכב לא מסתכלים ולא מאותתים.
    מחזק ומוסיף - גם לא בשטח המת, מעט מאחורי הרכב.

    Sent from my Le Max using Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    נהג שמאותת לא בהכרח יפנה לכיוון שאליו הוא מאותת. מכיר אישית חבר שנסע אחרי נהג שאותת שמאלה בדרך חד סתרית והחבר בא לעקוף מימין כשהנהג האט, ובדיוק באותו רגע מצא חניה מימין וקרה מה שקרה.
    לשמור מרחק מבלימות פתאומיות, במיוחד בכביש מהיר ובמיוחד בעיקול.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    נהגים משתלבים לא בהכרח יעצרו בעצור ועוד פחות בתן זכות קדימה (ובכיכר).
    גם אם הם מסתכלים לכם בעיניים...

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    נהגים לא בהכרח יתנו לך זכות בכיכר כשאתה כבר נכנסת ראשון..
    אה וגם אני משתדל לעמוד בצד הצומת,להבהב קצת עם הברקס אפילו להפעיל איתות סתם..

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    47
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDee צפיה בהודעה
    נהגים לא בהכרח יתנו לך זכות בכיכר כשאתה כבר נכנסת ראשון..
    אה וגם אני משתדל לעמוד בצד הצומת,להבהב קצת עם הברקס אפילו להפעיל איתות סתם..
    קורה לכל רוכב אני מעריך לפחות כמה פעמים שרכב נכנס לכיכר (מעגל תנועה) "בלי לשים ***" על הרוכב שכבר בתוך המעגל,
    זה כבר נהפך לאינסטיקט אצלי כאשר אני מזהה מצב כזה אני צופר כמה צפירות קצרות בשביל "להעיר" את הנהג שאני שם.
    בכל מקרה 200 עיניים ואי אפשר להסתמך רק על "שיטות" הישרדות.

  12. #12
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    6
    6. תתרכז בנהיגה ולא בטלפון

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    3
    שמע אחי כל הכבוד, אחד הנושאים החשובים, העלת פה נקודות שאנחנו נוטים לשכוח כשעל הכביש וזה אשכרה ההבדל בין חיים ומוות.

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    568
    ציטוט נכתב במקור על ידי MasterOz צפיה בהודעה
    נראה מגניב, זה מתחבר בין החיבור לבית פיוזים למנורה עצמה? ומה ההבדל בין שניהם.? או שלא הבנתי נכון וצריך להחליף את הנורות גם ?

אשכולות דומים

  1. שרשור תמונות סרטים וקטעים לשיפור מצב הרוח
    על ידי SuperRuti בפורום אוף טופיק
    תגובות: 962
    הודעה אחרונה: 04-12-2016, 23:34
  2. למכירה: קיט 02 ל MT09 של kevxtx לשיפור תגובת המצערת
    על ידי relz בפורום פורום מכירה
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 12-09-2016, 14:04
  3. הצעה לשיפור | דרגות משתמש בפורום
    על ידי פRץ בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 26-04-2016, 19:33
  4. טסט שני על a1 - טיפים יתקבלו בברכה!
    על ידי Tsachi בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 20-01-2016, 20:49
  5. מחפש טיפים ועצות לניקוי האופנוע
    על ידי guyn1212 בפורום פורום טכני
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 16-08-2015, 10:27

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO