כן, כיוון עומס הקפיץ משפיע על גובה המושב.
אבל, וזה אבל גדול:
הכיוון הזה הוא לא סתם איך שבא לך, הכלל אומר שההבדל במרחק בין ציר הגלגל האחורי לנקודה כלשהי (כלפי מעלה) צריך להצטמצם בין רבע לשליש ממהלך המתלה- כשאתה מודד כשגלגל אחורי באויר וכשאתה יושב על האופנוע.
כלומר:
אתה בודק בספר האופנוע מה מהלך המתלה האחורי. נגיד שזה 150 מ"מ.
אז ההבדל בגובה בין מצב גלגל באוויר למצב שאתה יושב עליו צריך להיות 150-37 עד 150-45
הקשחת הקפיץ מיועדת לשמור על אופנוע ישר כל הזמן, בין אם אתה רוכב לבד, מרכיב או מעמיס ציוד.
הכיוון אינו מיועד ליצור מצב "רך" שיאפשר לרוכב נמוך להגיע לכביש עם הרגליים.