ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
לוקי, הנה עוד נקודה שאולי לא עלית עליה.
הכלי שרכשת ממטרו הוא יד שנייה (כלומר, לא חדש). מטרו שלמו עבורו לפי המחירון הישן. אם היו מוכרים לך לפי הערך לאחר ירידת המחירים הם היו מפסידים עליך. האם זה נראה לך הגיוני מבחינה עסקית?
אפשרות אחרת היא שהכלי היה אצלם בקונסיגנציה, כלומר, בעצם קנית מהבעלים הקודם ומטרו לקחה אחוזים על המכירה. במקרה כזה, אם היית קונה לפי מחיר חדש הבעלים הקודם היה מפסיד מה שאתה הפסדת.
איך שלא תסתכל על זה, כשמורידים מחירים חלק מפסידים וחלק מרוויחים. אי אפשר להימלט מזה. אבל, נדמה לי שכמות המרוויחים, בין אם קוני כלים חדשים או כאלו שעושים upgrade לאופנוע, גדולה לאין שיעור מכמות המפסידים. אין גם ספק שמבחינה ציבורית זה הדבר הנכון לעשות.
מצטער אבל זה לא שיקול, חברות רבות מבצעות טרייד אין במטרה לשמר לקוח וליהנות ממנו לפחות
בשנים הראשונות לחיי הרכב, הן לוקחות בחשבון הפסד המכירה של הרכב הישן וזה מגולם היטב במחיר.

בהשקה האחרונה של הונדה האפרקיה טווין נמכר באזור ה-100K, עירום, אני מכיר כמה וכמה בעלי קרוסטוררים
שחוו כביש שחזרו לסוכנות והוחלפו באפריקה כשהקונה החכם והמאושר משאיר סכום יחסית מזערי ומצייד את
האפריקה היטב! עכשיו יושבים כמה קרוסטוררים בסוכנות וחלק אצל בעלים שלו מצליחים למכור כיוון שיש לקונים
בסכומים האלה אופציות נהדרות אחרות והשוק מצומצם, כמה זמן לדעתך יחזיקו בסוכנות את המשומשים ללא
הורדה משמעותית של מחיר?

מי צריך להידפק? הקונה? המוכר? הסוכנות?

כל סוכנות יודעת שהיא לוקחת סיכון מחושב בעסקה כזו, אבל זו נבזות לגלגל את ההפסד על קונה להוט ותמים...