לצערי,
אני לא יכול להתווכח על מה נכון לעשות,
אני לא בקי מספיק בחוקי התנועה [חבל!] ולא יכול לתרום לשיחה.

אני כן יודע מה חכם לעשות.
וזה לא מה שעושה פה הרוכב על הקטנוע.

לצערנו זה רק עניין של מזל/סטטיסטיקה...

לדוגמה: [סיפור אמיתי]

היום אני חוזר מהעבודה,
רואה רוכב בצד הדרך, מעיף מבט לראות אם הוא צריך עזרה - רואה שהוא בדיוק מכניס את הטלפון לכיס המעיל - ואני מחליט להמשיך ברכיבה.
הבחור עם קסדה מלאה, מעיל רכיבה ונעלי מוקסינים. ק.ט.מ קטן, אולי 390.

אחרי כמה מאות מטרים -
רעש מטורף,
הוא עקף אותי במהירות, שנבהלתי לרגע.
ומשם התחיל לזגזג כמו מטורף.[מבהיל רכבים נוספים]

לבסוף עקפתי אותי [ האצתי כשתנאי הדרך איפשרו לי ]
גם כפפות לא היו לו.

לאחר כמה מאות מטרים היה פקק תנועה,

האטתי שוב - עברתי לשול הימני, והמשכתי בנסיעה איטית.

הוא עקף משמאל על השול השמאלי כמו מטורף.


מה הסיכוי שהוא יסיים בתאונה מאחורי רכב?
לא יודע.
עניין של מזל, או של סטטיסטיקה.

אבל ככה נראית תרבות הרכיבה שלנו בארץ.
חבל.

מי אשם?
כל אחד מאיתנו קצת...
את מי אפשר להאשים?
אחרי תאונה רק את עצמנו.
זה יעזור?
כנראה שלא.

בגיל שאדם מוציא רישיון, כבר מאוחר לדבר על חינוך ומשמעת.
חובה שיהיו לך את שתי אלה אם אתה רוצה לשרוד בכביש, למרות שהם לא ערובה כלום...