חפש בפייסבוק את קובי ברטון, איש מקצוע ואחלה גבר
![]()
מהרגע שקניתי את האופנוע ידעתי שאני אשנה לו את הצבע ולאחרונה החלטתי שאני אעשה את זה בעצמי, למרות שאין לי ניסיון בנושא.
אני יותר מחפש ללמוד ולהנות מהתהליך מאשר לחסוך כסף על צביעה מקצועית, ככה שגם אם זה יוצא בסופו של דבר אותו סכום, אני עדיין אהיה מבסוט.
התוצאה הרצויה היא צביעה שנראית מקצועית לכל דבר, ולא כאילו ילד בן 16 צבע את האופנוע עם ספריי של טמבור.
אני רוצה לצבוע את המיכל דלק, כנף קדמית, ארבעה פיירינגים (2 מקדימה ו2 קטנים מאחורה), ואולי גם את הג'אנטים.
מלבד צבעים איכותיים, הבנתי שנורא חשוב להשקיע באקדח צבע עצמו ובמדחס.
התקציב לאקדח צבע יהיה בסביבות ה600 שקל +- מאיביי.
קומפרסור מין הסתם לא אוכל להזמין מחו"ל, ואני קצת לא סגור על הנתונים שאני צריך בשביל העבודה.
הבנתי שקומפרסור שמוציא 200 ליטר בדקה יעשה עבודה מעולה אפילו אם בא לי לעבור על אוטו שלם, ומצאתי למכירה קומפרסורים מתאימים לשימוש ביתי בסביבות ה700 שקל. מישהו יודע אם אפשרי להשכיר קומפרסורים במחיר שישתלם?
האם אני באמת צריך קומפרסור כזה חזק? האם זה ישפיע על איכות הצבע או רק על המהירות שאני אוכל לעבור על החלקים?
בנוסף אני צריך מקום שמייבא/מייצר צבעים באיכות גבוהה לאופנועים בארץ, עדיף במרכז.
את הצביעה עצמה אני אעשה בחצר של הבית של ההורים בתוך סוכה שאשפצר לפי הצורך, ובכל מקרה זה יהיה רק בעוד חודשיים לפחות בסוף התקופת מבחנים הארורה...
אשמח להמלצות וטיפים מאנשים שמבינים יותר ממני,
תודה מראש - יובל
חפש בפייסבוק את קובי ברטון, איש מקצוע ואחלה גבר
![]()
צבע - טופ קולור ביצחק שדה בתל אביב
לא צובעים אופנוע קומפלט.
מפרקים, מנקים, המון לשפשף עם נייר מים עד שאין צבע בכלל, מנקים, מייבשים, צבע בסיס, מייבשים. שכבה שניה. מייבשים. צבע לפחות שלוש מחזורים.
כמה טיפים.
1 ההכנה כפי שציינו מעלי היא מאוד חשובה
2 תתרגל קודם על קרטון או פח. צריך לדעת לכוון את האקדח , למצוא את המרחק הנכון לא קרוב מדי בכדי לא לגרום לתפוזיות בגלל עודף צבע ולא רחוק מדי בכדי לא להשאיר חורים בכיסוי
צריך לתרגל מהירות נכונה וקבועה עם היד. לא לאט מדי שאז יצטבר יותר מדי צבע ויכול לגרום לטיפטופים ולא מהר מדי , אחרת לא מקבלים כיסוי מלא.
יש הרבה סרטוני הדרכה ברשת ממליץ לראות לפני ההתחלה.
בנוגע למקום הצביעה. גם אותו צריך להכין. רצוי מקום סגור ומאוורר. נקי מאבק.
אם זאת חצר , תבדוק את האפשרות להקים אוהל או מחיצות בכדי למנוע הגעה של משב רוח עם אבק שידבק לצבע ויהרוס אותו.
במידה ולא ניתן, יש לבחור ביום ללא רוחות חזקות , לנקות את האיזור ולהרטיב לאחר מכן את הרצפה שלא יעלה אבק.
בהצלחה
Sent from my Lenovo K50-T5 using Tapatalk
לצבעי מקצועי יש עוד רכיב שהוא חשוב ביותר לגימור של הצבע והוא מייבש. באוויר (גם זה שבתוך המדחס) יש לחות, שגורמות ל'תפוזיות' בצבע כאשר היא יוצאת דרך האקדח. המייבש הוא לרוב חלק יקר.
מייבש אוויר, מייבש אוויר
כמובן, לא התכוונתי לצבוע ללא לפרק את החלקים מהאופנוע...
תודה לכולם על העצות. ראיתי המון סרטוני הדרכה ביוטיוב ולקראת הביצוע אני אראה אותם שוב (ושוב ושוב עד שאני אהיה סגור ב100%).
אני מודע לתהליך ואיך הוא צריך לקרות בגדול, רק להיסגר על הפרטים היותר קטנים והלא פחות חשובים.
אני מתכוון לשפצר איזו סוכה בגינה עם ברזנטים כדי שזה יעבוד כמו שצריך ולהתנסות על דיקט עץ (שבכל מקרה צריך לעבור צביעה) ואולי אקנה איזו חתיכת פרינג זולה לפני שאני אצבע את החלקים עצמם.
תודה, באמת ניסיתי להבין מה זה water trap
לך לאיש מקצוע.. אומנם יעלה לך כמה גרושים, אבל האופנוע שלך יראה קטלני
כמה דברים:
אתה צריך משקל גרמים (מדידת צבע, מקשה ומדלל 21).
צריך מסננות חד פעמיות לפניי העברת הצבע מהכלי מדידה לאקדח.
מסכת צביעה שתגן עליך.
וסת לחץ שכולא את המים שבקומפרסור (אתה לא רוצה מים בצבע).
אקדח במחיר הזה לרוב יהיה בינוני באיכות הצבע, אבל תוכל לצאת שבע רצון.
חשוב להבין מה כל וסת עושה ולשחק איתו.
תתחיל באימונים על משטחים קלים, תעבור לקצת יותר מורכבים ורק שתהיה מוכן לך לדבר האמיתי.
לא צריך לצבוע יותר רחוק מ15 ס"מ ובלחץ נמוך.
אגב, ורוד פוקסיה חזר לאופנה..
לא בדיוק גרושים ...
קיבלתי הצעה לצביעה קומפלט בסביבות 4K ש"ח ... אצלי הצבע במצב טוב, רק שאני אוהב אופנועים אדומים ...
ובעניין המדחסים - לא יודע מאיזה אזור אתה. אם צפון כנס לפולק http://www.polack.co.il/filter-cat.asp?c=54&f143=3034
ואם לא, יש במרכז את צלח http://www.z-tools.co.il/category.asp?CatID=3635 ואת דוד מוסרי בחולון http://moseri.co.il/Web/?PageType=9&...ntRangeCatId=0
צבעים וכו' .. תתחיל בטופ קולור לפני קניית אקדח הצבע \ מדחס וכו' אולי יש להם רעיונות טובים , ס"ה זה התחום שלהם. ..
איזה אופנוע? אם זה דגם נפוץ לא עדיף להביא פיירינגים סיניים ולגמור עניין?
אל תצבע ג׳אנטים
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
כבר כתבו ואכתוב שנית - טופ קולור.
שכחתי איך קוראים לחבר פג"ז שעובד /עבד שם.