הכל שווה את החיוך בקסדה ברגע שאתה עולה על הכלי, וההערה לגבי הרוכבים המבוגרים נכונה מאוד.
בהצלחה!
כאמור בפרק א (נא לחפש לבד), מאחר ושלב בחירת האופנוע התארך לו, ניצלתי את הזמן לחסוך את השקלים כך שאוכל בבוא היום לרכוש במזומן. במחצית חודש מאי התייצבתי בסניף הראשי של מטרו מוטור ברחוב תושייה בתל אביב, כשבתיקי פנקס המחאות ומבחינתי - היום סוגרים. השאלה.... האם הם יודעים גם למכור? לא סוד הוא שחברת מטרו איננה אהודה כאן בפורום, ויש עוד בלוג נפוץ במרשתת שממקם את מטרו בשורה אחת עם שונאינו הגרועים ביותר. הגעתי עם ציפיות נמוכות עד בלתי קיימות.
הפתעה לטובה: קיבל אותי בחור צעיר, חייכן, סבלני, אקרא לו בנימוס באות הראשונה – מם. למם לא הייתה משימה קשה כל כך, הרי כבר רכבתי על האופנוע W800 ובחרתי בו, כל מה שצריך זה לא להרוס. התחלנו לנהל משא ומתן על שלשה דברים: מחיר סופי, אביזרים והתקנות, הסדרי תשלום. כל הכבוד למם הנחמד שהבין אותי, היה גמיש, הקשיב וקיבל את רוב בקשותי והעיקר לא זלזל או התלהם או התרגז, אלא ניגש בסבלנות פעם אחר פעם לחדר צדדי לקבל אישורים מההנהלה. גם בחנות האביזרים סייעו לי מאד – במקצועיות ובסבלנות. העסקה הושלמה , שילמתי מקדמה, לחצנו ידיים, נסעתי הביתה (ברכבת) והתחילה ההמתנה להגעת הכלי לסוכנות. מם הבטיח שתוך שבועיים הכלי יגיע. במאמר מוסגר אני רוצה לציין ולהודיע חגיגית ליבואנים: המגזר שלי –כלומר רוכבים מבוגרים השבים לענף, הוא מגזר עם פוטנציאל עצום. היבואן שיבין זאת ראשון, יביא כלים מתאימים וידריך את אנשי המכירות שלו איך מדברים איתנו.... ירוויח בגדול. את שלב ההמתנה לאופנוע ניצלתי למחקר בשני תחומים שיש קשר ביניהם: ביטוח ופיתרון מיגון נגד גניבות. חזרתי אליכם חברי הפורום, וקראתי בעיון את כל השירשורים שלכם בנושאים אלו, ולאט לאט התמונה התבהרה: אין פתרון ביטוח מושלם, אלא על כל אחד למצוא את הפתרון הנכון עבורו. החלטתי שהפתרון הנכון עבורי הוא ביטוח מקסימלי, כלומר: ביטוח חובה / עסקי (אני עצמאי, זוכרים?) + ביטוח מקיף הכולל צד גימל , תאונה עצמית והחזר כספי במקרה של גניבה מינוס השתתפות עצמית. לשמחתי הורידו לי את גובה ההשתתפות העצמית, וקיבלתי עוד הנחה קטנה וזהו. אין כאן הרבה משחק או תחרות ובעצם המשוואה היא פשוטה: רוצים שקט נפשי? תשלמו, והרבה.
לקראת בחירת מערכת מיגון שוב לא התעצלתי, וקראתי כאן בפורום מניסיונכם והצעותיכם. שוב למדתי מכם שאין פתרון בית ספר, וכל אחד צריך להתאים את ההגנות לתצורת השימוש והחניה שלו. ביצעתי השוואות, עשיתי טבלאות, הבטתי במראה ולבסוף בחרתי במערכת המתאימה לי. כזו שמשחררת אותי מהצורך במנעולים, שרשראות, עצם קבוע , ועצם הבריח.... יש חיישן תזוזה, מערכת איתור, סיירת מובחרת, אפליקציה בנייד והעיקר : גונבים לי? בעיה שלהם, שישלחו את כל סיירי התות מצידי.
ציוד רכיבה:לזה דאגתי לשמחתי בנסיעה האחרונה שלי לחול, חזרתי עם: מעיל רכיבה אלפיינסטאר כולל מגן גב קשיח, כפפות של אותה החברה ומכנסי רכיבה ממוגנות עם ברכיות מובנות (ידעתם שציוד בחול עולה חצי מחיר מהארץ?) את הקסדה של חברת Nolan רכשתי כאן בארץ, קסדה נוספת כרגע בתהליך . בנוסף רכשתי נעלי עבודה מאווררות מעור, עם שרוכים, כיפת הגנה ממתכת, סוליה קשיחה ולא מחליקה על שמן.... וכל זאת בחנות אספקה טכנית במחיר מצחיק.
בקיצור חברים, אכן תחביב יקר... נפרדתי בחודש אחד מסכום הגבוה ב 15% מגילי המתקדם כדי להגשים את החלום . בפרק הבא: הרצה לרוכב ולאופנוע
הכל שווה את החיוך בקסדה ברגע שאתה עולה על הכלי, וההערה לגבי הרוכבים המבוגרים נכונה מאוד.
בהצלחה!
Tracer 900
תענוג לקרוא! (גם את החלק הראשון )
הרצינות שבה אתה מתייחס לנושא הרכיבה והשינויים/שיפורים באמצעי המיגון והטכנולוגיה מרשימה.
חסרה לי התייחסות לקורס רכיבה מתקדמת (יש בארץ 2 בתי ספר מעולים כמו גם מס' לא קטן של מדריכים אישיים) - מעט מנסיוני האישי: אל הקורס הזה הגעתי אחרי כעשרים שנות רכיבה על מגוון אופנועים וקטנועים שונים, את מה שלמדתי בקורס אפשר לשקול בזהב! לא פחות.
הערך המוסף להגנה וגם להנאה ברכיבה (חיוך/ קולות משונים בקסדה...) הוא עצום. בקיצור ממליץ בכל פה על קורס שכזה וגם על אימוני מגרש לאחריו.
ודווקא לאור כל זה,
צורם לי נושא הנעליים - המיגון החשוב ביותר לרוכב אופנוע הוא דווקא בעקב וזה חסר בנעל העבודה שקנית.
אחרי שהשקעת לפי הספר מא' ועד ש'...
יש בשוק מגוון רחב של מגפי רכיבה ושל נעלי רכיבה שיתאימו וישמרו עליך באמת.
חוצמזה, באמת שתענוג לקרוארכיבות טובות.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
מסכים עם זה שמעליי לגבי הנעליים, ואחדד ואוסיף ששרוכים ממש לא מומלץ על אופנוע.
תתחדש. ושים לב למה שאמרו מעליי. נעלי עבודה זה לא נעלי/מגפי רכיבה.
מה שחסר לך זה הגנה על הקרסול...
שוב מניסיון מוסיף לחברים שמעליי, נעלי רכיבה ייעודיות חובה!
אני רוצה לחדד את נושא המגפיים -
ממליץ זוג לקיץ וזוג לחורף.
אני קניתי לבינתיים זוג לקיץ.
לקראת החורף יגיע זוג נוסף.
ההבדל בין נעל סגורה למגף מאוורר הוא הבדל עצום!
מגף לקיץ מאוור יותר, נושם, אתה לא מזיע וממוגן כמו שצריך [לעניין המיגון - לא נבדק, אני מקווה גם לא לבדוק]
יצא לך תיזמון טוב, הדגם הזה לא ייוצר יותר ולמעשה זוהי שנת המודל האחרונה שלו. ככה שזה לא רק סגנון רטרו אלא אפילו לאספנים 😀
במבי, תשרשר הכל בשרשור אחד ויהיה לך סיפור מסע מסודר לעוד שנים!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אשמח להצטרף לרכיבות בקצב הרצה אתך ועם גברת צב.
אני מחיפה- אם מתאים נתאם
מהשנה. הם יצאו עם דגם חדש.
הם חותכים גם את fjr1300 הנייקד.
http://www.motorcycledaily.com/2016/...final-edition/
אני מניח שבתקופה הקרובה-רחוקה מטרו תתחיל לחתוך קצת מחירים כדי להעיף אותם
נערך לאחרונה על ידי alexsupreme; 23-06-2016 בשעה 10:49.