
נכתב במקור על ידי
Yuv_Coehn
מחזק פה את מה שהרבה כתבו, במיוחד alexsupreme. בנוסף אני רוצה להציע כמה עצות משלי:
כשהתחלתי לרכב בגיל 17-18 על 125 סמ"ק היו לי הרבה סיפורים כמו שלך כל יום. עם הזמן שיניתי את צורת הרכיבה שלי, והיום אני לא יכול להגיד שזה כזה סיוט.
אולי אתה רוכב קצת "רך" מדי לכבישים שלנו.
קשה לי לנסח במילים, אבל אתה צריך לרכב בצורה שלא תשאיר מקום להיסוס ברכבים שמסביבך לגבי הכוונות שלך. אולי אתה משדר שאין לך הרבה ביטחון על הכביש וזה מדרבן אחרים לתת גז על חשבונך.
כשאתה נכנס לכיכר (או צומת, או כל דבר שבא לך), כל הרכבים צריכים לדעת שממך לא לוקחים זכות קדימה. אני ממש לא מתכוון שתסתער על הכיכרות בצורה שלא תשאיר לך מקום לעצור. תמיד תשאיר מרווח ביטחון. אבל הנהגים פה מריחים פחד והיסוס, וכשהם רואים שזה יבוא להם בקלות, הם יקחו את זה ממך בקלות.
אולי אתה מתחשב ונחמד יותר מדי. זה לגבי צמתים/כיכרות.
לגבי עקיפות בתוך הנתיב:
אין כזה דבר שעוקפים אותך בתוך הנתיב שלך. אתה פשוט לא נותן לזה לקרות! אסור לך לתת לזה לקרות ואתה רוכב בצורה שנותנת פתח לאנשים להרגיש שהם יכולים לנהוג עליך.
בכל מתאר שונה אתה צריך להצמד לשליש מסוים של הנתיב. שליש ימני, מרכז, ושליש שמאלי.
לדוגמא: אתה רוכב בתל אביב בכביש עם 2 נתיבים לכל כיוון. בדרך כלל כשאתה בעיר, יותר סביר שיקפצו לך לנתיב דברים מימין כמו הולכי רגל, אופניים וכו', אבל עדיין יכולים לקפוץ עליך דברים משמאל. לכן אתה שואף לרכב כמה שיותר באמצע הכביש. במידה ואתה בנתיב הימני, הצמד לשליש השמאלי של הנתיב. במידה ואתה בשמאלי, הצמד לצד הימני של הנתיב. לא ממש על הפס המקוקו, אלא קצת למרכז. כשאתה לצורך העניין נצמד לשליש השמאלי של הנתיב (ואתה בימני), אף אוטו לא יעקוף אותך בתוך הנתיב שלך כי פשוט אין לו מקום בלי לסכן אותך. יש לך יותר זמן להגיב במידה ומשהו קופץ עליך מימין ועוד סיבות. אתה מרגיש סכנה מגיעה בהמשך הדרך מצד שמאל? תאט ותכנס למרכז הנתיב/ימין הנתיב קצת לפני הסכנה. אף אחד לא יכנס לך בנתיב כי פשוט אין להם מקום, אלא אם הם פסיכים לגמרי. הרוב המוחלט הם סתם נהגים גרועים וחסרי מודעות, לא פסיכים. אף אחד לא קם בבוקר ואומר בא לי היום לסכן אופנוען. רובם חסרי מודעות לפאניקה שהם גורמים לך. לכן תרכב בצורה שלא תשאיר להם מקום לסכן אותך.
אתה רוכב בכביש מהיר? לאופנוע שלך או לך נוח במהירות שהיא קצת נמוכה ממה שנוסעים שם וזה בסדר. לכן סע בנתיב הימני ואל תפתח לאנשים מקום להכנס לך בנתיב בכך שאתה נצמד לימין. מהשוליים מכוניות לא יעקפו אותך.
לגבי קטנועיסטים תל אביביים, אין מה לעשות... הם יכנסו מאיפה שרק אפשר, ולכן תמיד צריך להיות מודע לסביבה ולצפות מה השני רוצה ומתכוון לעשות.
אתה משחק שחמט, ואתה צריך להבין את המטרה של כל רכב על הכביש.
היית לך כמעט תאונה אחרי רכיבה? תשב עם עצמך כמה דקות, ותחשוב על כל מה שיכולת לעשות כדי למנוע את זה. תשאף למינימום סיכון. מצלמת קסדה יכולה להיות מאוד מועילה לזה. ממליץ לך על שלי - SJCAM M10+. זולה וטובה.
קראתי את זה לפני שנים בספר רכיבה נכונה של נחום לב וגידי פרדר ואני ממליץ לך גם.
כמובן ששם זה הרבה יותר מקיף ורציני.
אלו סתם דוגמאות ספציפיות, אבל תנסה להכליל את זה לכל מני מקרים ולפרק כל מקרה לגופו ולהרכיב לעצמך תורת רכיבה שתצמצם את הסיכונים כמה שיותר.
כשכל יום אתה חווה כמעט תאונה, התאונה לא תאחר להגיע.
תנסה לזרום יותר עם הכאוס. אם תסע כמו שלימדו אותך בטסט אתה רק תחווה תסכול.
ושוב חשוב לי להדגיש: אל תהיה גיבור, אל תלחם בטמבלים שבכוח נכנסים לך לנתיב/ כיכר. אתה עוד 10 שניות עובר אותם והם נתקעים בפקק האינסופי בדרך למשרד שלהם בתוך הקוביית מתכת.
אגב אני במקומך הייתי נעמד איזה כמה דקות מול ה**** שכמעט הרגה אותך בכיכר ולא זז עד שאתה רואה שהיא משתגעת. זה יותר יעצבן אותה מזה שתקלל אותה.
הייתי ממליץ לך גם לקחת קורס רכיבה מתקדמת... אל תזלזל בכמה שאתה יכול ללמוד.