אתם מתעלמים מעובדות חשובות...
בארה"ב, שלא כמו בארץ הקודש, רוב הדברים ברורים וכמעט אין שטח אפור.
גם המנטליות שונה, באופן כללי האנשים שם די מרובעים ומקובעים,
יודעים את זכותם ועומדים עליה. הם לא "קומבינטורים" שמחפשים דרך מילוט.
אנחנו לעומת זאת, בגלל שהכל אצלנו אפור, גם מה שברור כשחור או לבן,
בגלל שאנחנו כאזרחים נוטים להאפיר הכל ולשחק משחקים,
נוצרים מצבים של "לא לוותר" או "כן לוותר"
בהמון פעמים זה מצויין, זה "פותח" את הראש ומביא גם בכביש "חשיבה מחוץ לקופסה"
אבל זה חלק מהמכה שנקראת תאונות דרכים או הקטל בכבישים.
אם כל אחד היה שומר על החוקים, במיוחד על החוקים שקשורים במתן זכות לאחר,
הכל היה נראה אחרת. ברוב המקרים חוקי התנועה החלים עלינו כמשתמשים קשורים קשר ישיר במשתמשים האחרים.
למהירות הנסיעה, למעבר על פס לבן, יש קשר אבל פחות מובהק ברוב המקרים, מאשר
מתן זכות קדימה, תמרור עצור, אור אדום, השתלבות נכונה, מסלולי האצה ופניות - להן יש קשר ישיר ביותר.
הבעיה מתחילה בזה שאנחנו חסרי תרבות ונימוס, מצד אחד חושבים שמגיע לנו ומצד שני מוותרים לחזירות,
לא מגובים כמו שצריך על-ידי מי שצריך לאכוף ואו לשמור על התחת שלנו,
זה כולל לא רק את המשטרה, זה כולל כל מערכת פיקוח מסואבת שלא דואגת לאזרח,
אז כך נראים החיים שלנו וכך נראות הזכויות שלנו וכך אנחנו בעצמינו מנציחים את הבעיה.
זה עניין ישן נושן, זה עניין שחוזר על עצמו, זה לא יפתר לעולם אם לא נעצור את זה.
ולא נעצור...בואו נודה על האמת.
תמיד נאשים את המערכת, את השוטר עם הבורקס, את הפקיד הממשלתי, את המורה בבית הספר.
רוב האנשים לא מצליחים לראות הדבשת של עצמם.
בנוסף - זה מה שגורם לכולנו, בכל תחום, לחיות ולהיות במוד של השרדות,
במיוחד כרוכבים. אם לא היינו צריכים להיות במתח הזה כי היינו יודעים שאנחנו
שומרים על זכויות האחר והוא שומר על זכותנו שלנו (בהכללה)
היינו רוכבים בפחות פחד, פחות מצבי כמעט ופחות מתח השרדותי.
זו אגב הסיבה שבחלק ממדינות ארה"ב, אסור לרכוב בין כלי רכב
ואופנוע תופס נתיב שלם ועומד בתור כמו כולם.
אם זה נכון או לא, אני לא יודע, אבל זה בהחלט מחזק את מעמדו ככלי לגיטימי
ולכן זכותו של הרוכב בסרטון לכעוס ועזרתו של השוטר, נראית לרוכב כלגיטימית,
למרות שאצלינו זה לא כך, לא זכות הרוכב ולא עזרת השוטר.


ציטוט ההודעה בתגובה