תוצאות 1 עד 15 מ 34

אשכול: מס הקנייה לקטנועים עד 250 סמ"ק צפוי לרדת מ-40% ל-20%

תצוגה בשכבות

  1. #23
    ציטוט נכתב במקור על ידי netanel צפיה בהודעה
    נשגב מבינתי למה אנשים חושבים שפיקוח והתערבות רגולטורית מוזילים מחירים ולא מייקרים אותם. בהקשר לשרשור שרץ פה בימים האחרונים, שער בנפשך שהמדינה הייתה משיתה פיקוח מחירים על אופנועים מקטגוריית האדוונצ'ר (סתם דוגמא אקראית שקפצה לי לראש....) וקובעת מחיר מקסימלי של 120K (כי 1200GS במחירו הנוכחי יקר מידי),
    מה יעצור את יבואנית הונדה למשל למצב את האפריקה טווין באותו מחיר ולגבות פרמיה מקסימלית עליו, כדי להחזיר את ההפסדים (מבחינתה) שיש לה על מכירות של אחיו הגדול הקרוסטורר?

    מה היה מונע מאבניר למצב את הויסטרום 1000 גם ב120K, ולמה שמטרו תוריד את המחיר של הסופר טנרה והורסיס 1000 (אם זו אכן הורדה קבועה, ייתכן וזכרוני מטעני), כשממילא כולם מוכרים את הכלים באותו מחיר?
    (כמובן שמי שרוצה לרכוש את הGS ישמח, ומי שרוצה את הויסטרום פחות ישמח. אבל מאוד ייתכן שיבואן במוו יחליט שבמחיר כזה, כלל לא משתלם לו להביא את הכלי לארץ, ואז מה, תחייב אותו לייבא את הכלי?)
    טוען שזה לא בהכרח נכון? אנא תבדוק (לצורך הדוגמה) למה קוטג', גבינה לבנה, חלב, כולם עולים אותו דבר (פחות או יותר), לא משנה מאיזו תוצרת.



    כמדומני שהוא היה ציני באשר לדברים שנכתבו באותו שרשור.

    אבל אנסה להאיר את עיניך ברשותך.
    ראשית לגבי הלחם המחיר אותו דבר כי יש פיקוח. עיין לעיל מה הבעיות בפיקוח מחירים.

    לחלק השני של דבריך, הבעיה כמובן מתחילה מזה, שנדרש "רישיון" לייבא מוצר מסויים-במקרה הזה כלי רכב. תפקידה של המדינה אינו להחליט מי ייבא מה, אלא להסדיר סביבה עסקית תומכת, דהיינו ליצור מערכת חוקים אחידה, שמחייבת את כולם באופן שווה.
    אם נשליך את זה לענייננו, מי שבוחר לייבא אופנועים, יידע שהוא נדרש לספק להם חלפים בזמן סביר, יידע שהוא נדרש לתת להם אחריות, וכו' וכו'. אבל אין שום סיבה שהוא צריך לקבל רישיון לצורך כך, כל התנאים שהוא צריך לעמוד בהם הינם בדיעבד.
    בדיוק כמו שכל אחד יכול לייבא טלפונים סלולאריים לארץ בלי רישיון לכך.
    ועובדה שמכשירים מסויימים (גם מכשירי דגל), מתומחרים שונה בחנויות שונות, לזה קוראים תחרות. כמובן שבחלק מהחנויות אתה מקבל פחות אביזרים/אחריות במחיר נמוך יותר, וזו כמובן זכותך לרכוש את זה, כמו שפלוני יבחר לרכוש מכשיר מיבואן רשמי במחיר גבוה יותר, אבל זה בדיוק העניין, חופש הבחירה מה לרכוש, איך, ובאיזה מחיר, הוא של האזרח הקטן.

    לעניין האופנועים, כל זמן שיבואן נדרש לעמוד בפני עשרות תקנות, טרם קבלת אישור מהמדינה לייבא (רישיון), א. זה מרחיק אנשים ועסקים שרוצים להיכנס לתחום אבל כלכלית לא משתלם להם=יפחות תחרות-מחירים גבוהים ב. רגולציה כבדה פירושה עלויות ליבואן. על מי לדעתך מגלגל היבואן את העלויות הללו? על הצרכן כמובן. עוד סיבה למחירים גבוהים.
    ביום שהמדינה תתערב לעסק בשיקולים העסקיים שלו, יקרה אחד משני דברים: או שהעסק יסגור את שעריו, כי לא משתלם לו כבר לשיטתו (זכותו המלאה אגב) לייבא אופנועים, או שהוא ינפח עלויות כדי להראות לאותו פקיד שהמחיר של המוצר (אופנוע, קטנוע, וואטאבר) עומד בקריטריונים שהוא קבע, ככה או ככה הוזלה לא תהיה כאן.
    כמובן שקיימת אפשרות שלישית (שנוטה להתרחש בדיוק איפה שיש עודף מעורבות ממשלתית-AKA ישראל), שהיבואן ידאג באמצעות לובינג/שוחד/או כל פיתרון אחר, לכך שהפקיד יקבע את ה X % כך שהוא ירוויח יותר דווקא, ואז המחירים יתייקרו.

    תוריד מסים ורגולציה, תאפשר לכמה שיותר שחקנים להתחרות בשוק, ולאט לאט נפלאות הכלכלה החופשית יעשו את שלהם.
    אבל אני לא אופטימי שזה יקרה בעידן ה"חברתיזם".

    מקווה שהארתי את עיניך
    תודה שנסית לפחות, הדברים נותרו עוד יותר בגדר לא מובנים.
    אם עסקים ידעו שעומדים לתפוס אותם יותר קצר, הם יסגרו? כל מי שיסגור יגרום לאחרים לפתוח וזה תהיה ברכה גדולה לכולנו
    המדינה כן יכולה לתת רשיון למי שעומד בפיקוח כמו שנותנת רשיון למאפיות שעומדות בפיקוח.
    יש ח"כ ויש למי לפנות, ומאידך גם הצד השני פונה לח"כ המתאימים כדי ליצור לחץ נגדי, נראה איזה לחץ יכריע, טובת האזרחים עם טובת היבואנים, או טובת היבואנים בלבד.

    אני יודע שדבריי מנוגדים לאינטרסים הלא כשרים של היבואנים שחוששים לקבל משכורת עם 5 ספרות בבנק ולא עם 6, אני מקווה שהמנהלים כאן לא יקבלו איומים על חייהם או איומים אחרים, ואם כן יש לגשת למשטרה ולהגיש תלונה במיידית ולפרסם זאת, זה מרתיע יבואן שיודע שסרחונו יצא ברבים והמשטרה בעקבותיו ועתידו מעתה והלאה לוטה בערפל של חומות הכלא.

    לגבי הסוף של דבריך, המציאות מוכיחה פעם אחר פעם במספר תחומים (לדוגמא עיין ערך מחיר לחם) שאצלנו בישראל הולכים עד הסוף ועל כל הקופה, ללא טיפת רחמים לצרכן, ללא גרגיר של הגינות, וללא הכרת טובה לצרכן שמפרנס אותך. זה פועל לרעת כולנו וחייב לגדור מחירים בכל תחום אפשרי הנתון למונופולים וללא אלטרנטיבות במדינת ישראל, ובכך למנוע מתאבי הבצע לממש את החלומות שלהם, שלבינתיים מתממשים לא רע, ובאין מפריע. ע"ע חלקי חילוף לדו גלגלי, לרכבים ועוד, ותקבל צמרמורת ובחילה.
    נערך לאחרונה על ידי AntiVirus; 10-07-2016 בשעה 14:32.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 03-07-2016, 23:46
  2. (כ"ע) כמה שאלות בנושא בדיקה לפני קנייה
    על ידי Busy בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 31-05-2016, 10:39
  3. צפוי שזה יבוא: Lg3 אין לי עברית מה אני עושה
    על ידי דינגו בפורום אוף טופיק
    תגובות: 27
    הודעה אחרונה: 09-11-2015, 23:30
  4. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 30-09-2015, 17:38
  5. תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 05-06-2015, 12:47

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO