ציטוט נכתב במקור על ידי AntiVirus צפיה בהודעה
תודה שנסית לפחות, הדברים נותרו עוד יותר בגדר לא מובנים.
אם עסקים ידעו שעומדים לתפוס אותם יותר קצר, הם יסגרו? כל מי שיסגור יגרום לאחרים לפתוח וזה תהיה ברכה גדולה לכולנו
המדינה כן יכולה לתת רשיון למי שעומד בפיקוח כמו שנותנת רשיון למאפיות שעומדות בפיקוח.
יש ח"כ ויש למי לפנות, ומאידך גם הצד השני פונה לח"כ המתאימים כדי ליצור לחץ נגדי, נראה איזה לחץ יכריע, טובת האזרחים עם טובת היבואנים, או טובת היבואנים בלבד.

אני יודע שדבריי מנוגדים לאינטרסים הלא כשרים של היבואנים שחוששים לקבל משכורת עם 5 ספרות בבנק ולא עם 6, אני מקווה שהמנהלים כאן לא יקבלו איומים על חייהם או איומים אחרים, ואם כן יש לגשת למשטרה ולהגיש תלונה במיידית ולפרסם זאת, זה מרתיע יבואן שיודע שסרחונו יצא ברבים והמשטרה בעקבותיו ועתידו מעתה והלאה לוטה בערפל של חומות הכלא.

לגבי הסוף של דבריך, המציאות מוכיחה פעם אחר פעם במספר תחומים (לדוגמא עיין ערך מחיר לחם) שאצלנו בישראל הולכים עד הסוף ועל כל הקופה, ללא טיפת רחמים לצרכן, ללא גרגיר של הגינות, וללא הכרת טובה לצרכן שמפרנס אותך. זה פועל לרעת כולנו וחייב לגדור מחירים בכל תחום אפשרי הנתון למונופולים וללא אלטרנטיבות במדינת ישראל, ובכך למנוע מתאבי הבצע לממש את החלומות שלהם, שלבינתיים מתממשים לא רע, ובאין מפריע. ע"ע חלקי חילוף לדו גלגלי, לרכבים ועוד, ותקבל צמרמורת ובחילה.
עסק כידוע לך, מטרתו היחידה, היא להרוויח כסף. לא לייצר עתסוקה, לא לייצר מועדון לקוחות, שום דבר. כל שאר הדברים הינם יעדים נלווים להשגת רווחים. לכן התזה היפה שלך, שאם יחזיקו עסקים קצר (קרי נכביד רגולציה), אז במקום מי שיסגור יפתח מישהו אחר, שגויה מיסודה. למה שמישהו אחר יפתח עסק, אם הוא רואה שיכולת מקסום הרווחים שלו מוגבלת על ידי המדינה? ישנם שווקים אחרים בהם אין מגבלות, למה שלא יבחר לפתוח את העסק שלו בתחום אחר? (בוא לא נשכח שאין פטנט מיוחד ביבוא אופנועים, זה לא שמדובר במוצר ייחודי, שדרוש ידע ספציפי עבורו)

בנוסף, למה יבואן ששואף למשכורת של 6 ספרות ולא 5 (כדבריך) זה אינטרס לא כשר? מה הוא בדיוק חייב לנו? אתה מודע בכלל לעובדה שבכל מקום בו יש מונופולים נטולי אלטרנטיבות זה קורה בגלל המדינה שעקב חוקים, תקנים, מכסים, ושאר מגבלות מטומטמות מגינה על אותם תאגידים? אז אתה רוצה להוסיף עוד מגבלות מתוך אמונה טפלה שזה מה שיגרום להורדת מחירים?

יש פה שרשור מקביל על מישהו שרוצה לייבא צמיג מחו"ל. הסבירו לו, שמעבר למסים שהוא צריך לשלם (מכס/מע"מ, מס קנייה, לא בקי בדיוק מה ספציפית צריך על צמיגים), הוא צריך להיות מטורטר עם אישורים ממכון התקנים, ממשרד התחבורה, ואללה יודע מאיפה עוד.
למה? למה בנאדם שבוחר לייבא צמיג צריך אישורים מכל העולם ואשתו? התוצאה היא שדה פקטו הייבוא האישי מחו"ל חסום וזה מה שמאפשר ליבואנים לשחוט במחירים. אז אם הם יכולים למה לא בעצם?
רוצה הורדת מחירים? תדאג להסיר את כל החסמים הללו, זה הפתרון, לא להגביל יבואנים במחיר שהם יכולים לגבות עבור המוצר שלהם.
תאפשר לכל אחד לייבא, והתחרות תעשה את שלה. (ואם אתה לא מאמין, תראה מה קורה בשוק הקמעונאים, תאר לך שהיו הגבלות מחירים, ורמי לוי לא היה יכול לעשות מבצעים, ולהתחרות במגה ע"ה, שופרסל, יינות ביתן וכו'. בסוף מי שמרוויח זה רק אנחנו, רק איפה שיש תחרות)

ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
היה מק'ארתי שנלחם בקומוניזים
ויש מק'לוקי שנלחם בתחנות רוח.

שוק חופשי זה שמחר אני רוצה להביא 100 יחידות של סופר טנרה מהסוכן הירדני אני יכול לעשות זאת (בהתאם לתקני בטיחות זיהום אוויר שהמדינה מכתיבה לכול יבואן).
אבל כידוע לכולנו מדינת ישראל לא תאפשר לי לעשות זאת.
שוק חופשי זה אני מזמין חלק חדש מרפטזילה ומרכיב אותו ללא שהמדינה תפריע ( למעט מס אחיד לכולנו)
שוק חופשי זה להזמין קסדה ולא לחפש מי שיאשר לך את התקן או לחילופין שלא נהיה תלויים ביבואנים.
שוק חופשי זה לקנות גם רכב משומש מסופלאקיס היווני כל עוד הוא עומד בתקני בטיחות, זיהום אוויר ללא קשר אפם היבואן ייבא אותו.
שוק חופשי זו פנטזיה שכרגע לא ממש עומדת במבחן המציאות.
אז מה יש לנו:
יבואנים גרידים עם כמעט בילעדיות על השוק
תחרות מדומה בין אבניר למטרו ששולטים ברוב השוק ועוד כמה יבואנים קטנים.
מיסוי מטורף
התוצאה:
שליטה של היבואנים הקיימים בשוק
מחירים מטורפים
מבצעים מידי פעם
מיעוט כלים על הכביש (כמובן שמחירי הביטוח תורמים את שלהם לסיבה הזאת)
והתחושה שיש לנו שוק חופשי.
מי מרוויח?
ספק עם הצרכן
ספק עם היבואנים הקטנים
לוקי, בפעם המי יודע כמה, שוק הרכב בארץ בכלל ושוק הדו"ג בפרט, עקום, עמוס בכשלי שוק, יקר מאוד, ודפוק מיסודו, לרגע לא טענתי אחרת.

הטענה היחידה שלי, שכל הטענות על כך שהיבואנים חזירים ורעים כלפינו (הן בהעלאת מחירים, והן בהורדת מחירים. מבולבלים? גם אנחנו), ובמקביל שאר ה"פתרונות" שעולים כאן
שבמהותם החמרת המעורבות בשוק, שני אלו הינם מוטעים לחלוטין.

היבואנים לא אשמים בכך שהם מנצלים עיוותי שוק להרוויח כסף, זו לא רק זכותם, זו חובתם כעסק שמטרותיו הינם רווחים. הם לא צריכים להוקיר לנו טובה על כך שרכשנו מהם אופנוע בבחירה חופשית שלנו, מעבר לשיקול העסקי הטמון בכך, סה טו.

זה שהשוק לא חופשי? מסכים לחלוטין. זה שהפתרון הוא להפוך אותו לעוד יותר לא חופשי? חולק על הגישה הזו מכל וכל.