עמוד 2 מתוך 13 ראשוןראשון 123412 ... אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 190

אשכול: מצבר ליטיום

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    מסתדר מעולה כי מצבר עופרת לפי המפרט עובד בעד 25 מעלות .
    בגלל זה בארץ הם מתים מהר יותר.

    דרזדנר cca זו מדידה לא אקטואלית היום שנבעה בגלל חוק פיוקארט שבעצם אומר שככל שמצבר עופרת נפרק יותר יש יחס קבוע שבו עוצמת הזרם שלו יורדת. אז מודדים כמה זרם מעמיסים על המצבר למשך שניה עד שהמתח שלו יורד לסביב ה8 וולט.

    מדידת הcאומרת בעצם שאם תתן 150 אמפר למשך 5 שניות אין שום ירידת מתח כלל, או 100 אמפר קבוע ללא שום ירידת מתח כלל

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    התכוונתי יותר למה שמשתמשים ביומיום, יש הרבה דוגמאות של אינדיקטורים טובים יותר אבל הציבור ממשיך להשתמש במה שהוא מכיר לכן הבילבול מההודעה ראשונה שלך

  2. #17
    אהבתי, גם המחיר אחלה...

    (אולי ישנה אפשרות להוסיף לממשק הפורום "כפתור תודות" למשתמשים ?)

  3. #18
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    סטרלוק, למה לא את זה שנראה מיועד למטרה?
    כי זה מצבר שלא מתאים למשימה וסתם יקר מאוד בגלל שהוא במארז יפה מוכן.
    זה מצבר 2.3 אמפר שעה עם כ30 אמפר פריקה קבועה.
    זה אחלה פתרון ל125 סמק ללא אזעקות.

    אני מעדיף מצבר רציני, שים לב שהחישוב זה 1:3 אם רשום לך 7 אמפר pbeq זה כפי 3 פחות בפועל.
    ואם רשום לך כמו המצבר ששמתי 10 אמפר אמיתי זה כ 30 אמפר יחסית לעופרת

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  4. #19
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    תודה, סטרלוק.
    אם אני מבין נכון, מדובר על 4 סוללות, כ"א 3.2V המחוברות בטור. לפי המפרט, מתח טעינה מקסימלי לסוללה זה 3.65 וולט. אז הנה כמה שאלות.
    1. המתח שנותן המצבר כולו הוא 12.8 וולט. אם אני זוכר נכון, מעט גבוה ממתח של מצבר עופרת. האם זה לא עלול להזיק?
    2. מתח הטעינה למצבר צריך להיות מקסימום 14.6 וולט. האם אין מצב שבו מערכת הטעינה של האופנוע (כשהיא תקינה, כמובן) נותנת מתח גבוה מזה?
    3. האם ניתן להשתמש במטען חכם CTEK למצברי עופרת לצורך טעינה חיצונית או שצריך מטען ייעודי?

    תודה מראש על התשובות.

  5. #20
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    זהו שמצבר עופרת נותן מתח בין 14.5 בסיום הטעינה (ברגע שרכבתה ודיממתה לדקה והנעתה שוב) לבין 11.8 ואפילו 10.5 שזה מצב שהאופנוע עמד הרבה זמן(כשבוע) והפריקה עצמית עבדה.

    כאן המצבר מספק 14.5 תמיד שזה מתח מצבר עופרת מלא, או טיפה פחות שזה מתח טעינה מקסימאלי של המערכת טעינה ברכב הנתון.

    וכידוע לך על פי חוק אום אם המתח עולה והעבודה זהה הזרם יורד

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  6. #21
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    וכידוע לך על פי חוק אום אם המתח עולה והעבודה זהה הזרם יורד

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    המממ....

    אני מניח שבהפרשי המתחים שמדובר עליהם ושהמערכת בנויה להם זה לא משנה הרבה, אבל מה שקבוע זו ההתנגדות, לא ההספק. כך שאם, לדוגמה, נורה תקבל 14V במקום 12V היא תזרים זרם חזק יותר בייחס של 14/12 וההספק יגדל ב-14/12 בריבוע. אלא אם אתה מדבר על זרם הטעינה, הוא ייקטן ככל שמתח המצבר עולה.

  7. #22
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    המממ....

    אני מניח שבהפרשי המתחים שמדובר עליהם ושהמערכת בנויה להם זה לא משנה הרבה, אבל מה שקבוע זו ההתנגדות, לא ההספק. כך שאם, לדוגמה, נורה תקבל 14V במקום 12V היא תזרים זרם חזק יותר בייחס של 14/12 וההספק יגדל ב-14/12 בריבוע. אלא אם אתה מדבר על זרם הטעינה, הוא ייקטן ככל שמתח המצבר עולה.
    אני מדבר על סטרטר לדוגמא שאמור לקבל כ100 כמפר ב 10 וולט שזה 1000וואט. ומצבר עופרת
    אם נעלה ל14 וולט ונשאיר 1000 וואט הזרם יורד ל71 אמפר.
    כנל כלל המערכת מתפקדת הזרם דינאמי ביחס למתח כי המתח גם דינאמי בעופרת, הליטיום מייצב את המתח ל14-14.5 קבוע כמעת תמיד מה שמוריד זרם בכל המערכת חשמל.
    הנורות בנויות ל14.5 וולט ובעצם רוב המערכת עובדת בתת מתח עד שהמצבר עופרת נטען ל14.5 שזה כ15 דקות


    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  8. #23
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    223
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    המממ....

    אני מניח שבהפרשי המתחים שמדובר עליהם ושהמערכת בנויה להם זה לא משנה הרבה, אבל מה שקבוע זו ההתנגדות, לא ההספק. כך שאם, לדוגמה, נורה תקבל 14V במקום 12V היא תזרים זרם חזק יותר בייחס של 14/12 וההספק יגדל ב-14/12 בריבוע. אלא אם אתה מדבר על זרם הטעינה, הוא ייקטן ככל שמתח המצבר עולה.
    מקור מתח יודע לספק הספק מקסימלי ומתח קבוע. ככל שתקטין את ההתנגדות הזרם שיסופק יגדל. כאשר תגיע להספק המקסימלי של מקור המתח גם המתח שהוא יספק יקטן. שים לב שאם אין למקור המתח הגנה הוא עלול להשרף במקרה של אספקת זרם גבוהה מדי כי זה שווה ערך לקצר.
    יש גם מקור זרם שהוא עובד על אותו העקרון (מן הסתם).

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  9. #24
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    אני מדבר על סטרטר לדוגמא שאמור לקבל כ100 כמפר ב 10 וולט שזה 1000וואט. ומצבר עופרת
    אם נעלה ל14 וולט ונשאיר 1000 וואט הזרם יורד ל71 אמפר.


    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    זהו, שלא. בדוגמה שנתת, התנגדות הסטרטר היא 10 אוהם. ההתנגדות לא תלויה בשום גורם חיצוני אלא היא תכונה של המכשיר עצמו. לכן, במתח של 14V הסטרטר הזה יעביר 140 אמפר (ההספק שלו יגדל ל-1960 וואט) והוא עלול להשרף.

    תנסה פעם לחבר שני מצברי 12V בטור ולהניע. אני עשיתי זאת והתוצאות חד-משמעיות.

  10. #25
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    זהו, שלא. בדוגמה שנתת, התנגדות הסטרטר היא 10 אוהם. ההתנגדות לא תלויה בשום גורם חיצוני אלא היא תכונה של המכשיר עצמו. לכן, במתח של 14V הסטרטר הזה יעביר 140 אמפר (ההספק שלו יגדל ל-1960 וואט) והוא עלול להשרף.

    תנסה פעם לחבר שני מצברי 12V בטור ולהניע. אני עשיתי זאת והתוצאות חד-משמעיות.
    2 מצברי 12 בטור זה 29 וולט אל מול
    14.5-10

    הבדל קטן.... לא? כאן מדובר על מקור מתח שתחת עומס לא נופל ל10 וולט
    וההתנגדות בדוגמא שנתתי היא 0.1 אוהם לא 10

    ואתה גם שוכח עוד נתון וזה המנוע שמסתובב תחת עומס העומס קבוע , הזרם שהמנוע צורך הולך לפי וואט וזה הקבוע שזה בעצם מדידה של עבודה מכאנית שנדרשת , אם תעלה מתח הזרם ירד


    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    נערך לאחרונה על ידי strelok89; 09-07-2016 בשעה 13:37.
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  11. #26
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    2

    ואתה גם שוכח עוד נתון וזה המנוע שמסתובב תחת עומס העומס קבוע , הזרם שהמנוע צורך הולך לפי וואט וזה הקבוע שזה בעצם מדידה של עבודה מכאנית שנדרשת , אם תעלה מתח הזרם ירד


    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    סטרלוק, אתה טועה. אמנם העומס (שזה מנוע הבנזין) קבוע אבל מה שקובע את הספק המנוע החשמלי הוא התנגדותו והמתח שאתה נותן לו. מה שיקרה אם תתן למנוע החשמלי (הסטרטר) מתח גבוה יותר זה שהוא יסובב את מנוע הבנזין מהר יותר. כפי שהזכרתי, אני עשיתי את הניסויים האלו ברמות שונות ובמקרים שונים. מהתרשמותי מתגובותיך בפורום יש לך כל מה שדרוש כדי לבצע את הניסוי בעצמך: מקור מתח משתנה (למשל, חבר אחת מסוללות הליתיום שקנית בטור עם מצבר העופרת, תקבל מתח של כ-15V) ואמפרמטר. נתק את הפלגים והזן ישירות לסטרטר את שני המתחים תוך מדידת הזרם בכ"א מהמתחים. אם תפעיל את האוזן, אולי תוכל להבחין, לפחות איכותית, אם מנוע האופנוע מסתובב באותה מהירות בשני המקרים.

  12. #27
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    סטרלוק, אתה טועה. אמנם העומס (שזה מנוע הבנזין) קבוע אבל מה שקובע את הספק המנוע החשמלי הוא התנגדותו והמתח שאתה נותן לו. מה שיקרה אם תתן למנוע החשמלי (הסטרטר) מתח גבוה יותר זה שהוא יסובב את מנוע הבנזין מהר יותר. כפי שהזכרתי, אני עשיתי את הניסויים האלו ברמות שונות ובמקרים שונים. מהתרשמותי מתגובותיך בפורום יש לך כל מה שדרוש כדי לבצע את הניסוי בעצמך: מקור מתח משתנה (למשל, חבר אחת מסוללות הליתיום שקנית בטור עם מצבר העופרת, תקבל מתח של כ-15V) ואמפרמטר. נתק את הפלגים והזן ישירות לסטרטר את שני המתחים תוך מדידת הזרם בכ"א מהמתחים. אם תפעיל את האוזן, אולי תוכל להבחין, לפחות איכותית, אם מנוע האופנוע מסתובב באותה מהירות בשני המקרים.
    ידידי אני לא צריך לנתק כלום יש לי בעבודה בקר של מנוע dc תעשייתי ככל שאני מעלה לו מתח (סלד) הזרם יורד לעומס נתון כל זה מדוד בלייב מול עומס שאני קובע למכונה

    https://m.youtube.com/watch?v=gwFE-NkzR-k
    הינה הניסוי המדובר בוצע בישביליינו , שים לב איך הזרם עולה תחת עומס ואין ירידת מתח אם יש ירידת מתח הזרם עולה עוד יותר



    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    נערך לאחרונה על ידי strelok89; 09-07-2016 בשעה 14:45.
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  13. #28
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    לקנות מצבר ליתיום באלי אקספרס לא מפחיד קצת? בכל זאת... סוללות של טלפונים עלו באש, אז סוללה בסדר גודל כזה מסין?

  14. #29
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yigal צפיה בהודעה
    לקנות מצבר ליתיום באלי אקספרס לא מפחיד קצת? בכל זאת... סוללות של טלפונים עלו באש, אז סוללה בסדר גודל כזה מסין?
    סוללות של טלפונים זה ליטיום יון או פולימר שהן נפיצות מטבען

    כאן זה ליטיום ברזל שזו כימיה יציבה לחלוטין

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  15. #30
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    ידידי אני לא צריך לנתק כלום יש לי בעבודה בקר של מנוע dc תעשייתי ככל שאני מעלה לו מתח (סלד) הזרם יורד לעומס נתון כל זה מדוד בלייב מול עומס שאני קובע למכונה

    https://m.youtube.com/watch?v=gwFE-NkzR-k
    הינה הניסוי המדובר בוצע בישביליינו , שים לב איך הזרם עולה תחת עומס ואין ירידת מתח אם יש ירידת מתח הזרם עולה עוד יותר



    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    בסטרטר אין שום בקר עומס לכן מה שיש לך בעבודה לא רלבנטי לדיון.
    אם תסתכל כאן
    https://www.youtube.com/watch?v=FbdWZMsl9Eo
    תראה את הניסוי המתאים: מדידת זרמים באותו מנוע עם אותו עומס במתחים שונים.

אשכולות דומים

  1. מצבר ליטיום
    על ידי strelok89 בפורום פורום ציוד
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 10-10-2016, 21:54
  2. הזמנת מצבר מאיביי
    על ידי avi333 בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 30-06-2016, 10:28
  3. crf250l החלפת מצבר
    על ידי 132132 בפורום פורום טכני
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 21-06-2016, 21:24
  4. ניתוק מצבר ג'וירייד 125
    על ידי bikerider בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 27-11-2015, 15:48
  5. מצבר מת? קטנוע 125 סמ"ק
    על ידי gbonfil בפורום פורום טכני
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 08-06-2015, 14:49

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO