אהבתי, גם המחיר אחלה...
(אולי ישנה אפשרות להוסיף לממשק הפורום "כפתור תודות" למשתמשים ?)
אהבתי, גם המחיר אחלה...
(אולי ישנה אפשרות להוסיף לממשק הפורום "כפתור תודות" למשתמשים ?)
כי זה מצבר שלא מתאים למשימה וסתם יקר מאוד בגלל שהוא במארז יפה מוכן.
זה מצבר 2.3 אמפר שעה עם כ30 אמפר פריקה קבועה.
זה אחלה פתרון ל125 סמק ללא אזעקות.
אני מעדיף מצבר רציני, שים לב שהחישוב זה 1:3 אם רשום לך 7 אמפר pbeq זה כפי 3 פחות בפועל.
ואם רשום לך כמו המצבר ששמתי 10 אמפר אמיתי זה כ 30 אמפר יחסית לעופרת
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
תודה, סטרלוק.
אם אני מבין נכון, מדובר על 4 סוללות, כ"א 3.2V המחוברות בטור. לפי המפרט, מתח טעינה מקסימלי לסוללה זה 3.65 וולט. אז הנה כמה שאלות.
1. המתח שנותן המצבר כולו הוא 12.8 וולט. אם אני זוכר נכון, מעט גבוה ממתח של מצבר עופרת. האם זה לא עלול להזיק?
2. מתח הטעינה למצבר צריך להיות מקסימום 14.6 וולט. האם אין מצב שבו מערכת הטעינה של האופנוע (כשהיא תקינה, כמובן) נותנת מתח גבוה מזה?
3. האם ניתן להשתמש במטען חכם CTEK למצברי עופרת לצורך טעינה חיצונית או שצריך מטען ייעודי?
תודה מראש על התשובות.
זהו שמצבר עופרת נותן מתח בין 14.5 בסיום הטעינה (ברגע שרכבתה ודיממתה לדקה והנעתה שוב) לבין 11.8 ואפילו 10.5 שזה מצב שהאופנוע עמד הרבה זמן(כשבוע) והפריקה עצמית עבדה.
כאן המצבר מספק 14.5 תמיד שזה מתח מצבר עופרת מלא, או טיפה פחות שזה מתח טעינה מקסימאלי של המערכת טעינה ברכב הנתון.
וכידוע לך על פי חוק אום אם המתח עולה והעבודה זהה הזרם יורד
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
המממ....
אני מניח שבהפרשי המתחים שמדובר עליהם ושהמערכת בנויה להם זה לא משנה הרבה, אבל מה שקבוע זו ההתנגדות, לא ההספק. כך שאם, לדוגמה, נורה תקבל 14V במקום 12V היא תזרים זרם חזק יותר בייחס של 14/12 וההספק יגדל ב-14/12 בריבוע. אלא אם אתה מדבר על זרם הטעינה, הוא ייקטן ככל שמתח המצבר עולה.
אני מדבר על סטרטר לדוגמא שאמור לקבל כ100 כמפר ב 10 וולט שזה 1000וואט. ומצבר עופרת
אם נעלה ל14 וולט ונשאיר 1000 וואט הזרם יורד ל71 אמפר.
כנל כלל המערכת מתפקדת הזרם דינאמי ביחס למתח כי המתח גם דינאמי בעופרת, הליטיום מייצב את המתח ל14-14.5 קבוע כמעת תמיד מה שמוריד זרם בכל המערכת חשמל.
הנורות בנויות ל14.5 וולט ובעצם רוב המערכת עובדת בתת מתח עד שהמצבר עופרת נטען ל14.5 שזה כ15 דקות
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
מקור מתח יודע לספק הספק מקסימלי ומתח קבוע. ככל שתקטין את ההתנגדות הזרם שיסופק יגדל. כאשר תגיע להספק המקסימלי של מקור המתח גם המתח שהוא יספק יקטן. שים לב שאם אין למקור המתח הגנה הוא עלול להשרף במקרה של אספקת זרם גבוהה מדי כי זה שווה ערך לקצר.
יש גם מקור זרם שהוא עובד על אותו העקרון (מן הסתם).
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
זהו, שלא. בדוגמה שנתת, התנגדות הסטרטר היא 10 אוהם. ההתנגדות לא תלויה בשום גורם חיצוני אלא היא תכונה של המכשיר עצמו. לכן, במתח של 14V הסטרטר הזה יעביר 140 אמפר (ההספק שלו יגדל ל-1960 וואט) והוא עלול להשרף.
תנסה פעם לחבר שני מצברי 12V בטור ולהניע. אני עשיתי זאת והתוצאות חד-משמעיות.
2 מצברי 12 בטור זה 29 וולט אל מול
14.5-10
הבדל קטן.... לא? כאן מדובר על מקור מתח שתחת עומס לא נופל ל10 וולט
וההתנגדות בדוגמא שנתתי היא 0.1 אוהם לא 10
ואתה גם שוכח עוד נתון וזה המנוע שמסתובב תחת עומס העומס קבוע , הזרם שהמנוע צורך הולך לפי וואט וזה הקבוע שזה בעצם מדידה של עבודה מכאנית שנדרשת , אם תעלה מתח הזרם ירד
Sent from mTalk using windows 10 mobile
נערך לאחרונה על ידי strelok89; 09-07-2016 בשעה 13:37.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
סטרלוק, אתה טועה. אמנם העומס (שזה מנוע הבנזין) קבוע אבל מה שקובע את הספק המנוע החשמלי הוא התנגדותו והמתח שאתה נותן לו. מה שיקרה אם תתן למנוע החשמלי (הסטרטר) מתח גבוה יותר זה שהוא יסובב את מנוע הבנזין מהר יותר. כפי שהזכרתי, אני עשיתי את הניסויים האלו ברמות שונות ובמקרים שונים. מהתרשמותי מתגובותיך בפורום יש לך כל מה שדרוש כדי לבצע את הניסוי בעצמך: מקור מתח משתנה (למשל, חבר אחת מסוללות הליתיום שקנית בטור עם מצבר העופרת, תקבל מתח של כ-15V) ואמפרמטר. נתק את הפלגים והזן ישירות לסטרטר את שני המתחים תוך מדידת הזרם בכ"א מהמתחים. אם תפעיל את האוזן, אולי תוכל להבחין, לפחות איכותית, אם מנוע האופנוע מסתובב באותה מהירות בשני המקרים.
ידידי אני לא צריך לנתק כלום יש לי בעבודה בקר של מנוע dc תעשייתי ככל שאני מעלה לו מתח (סלד) הזרם יורד לעומס נתון כל זה מדוד בלייב מול עומס שאני קובע למכונה
https://m.youtube.com/watch?v=gwFE-NkzR-k
הינה הניסוי המדובר בוצע בישביליינו , שים לב איך הזרם עולה תחת עומס ואין ירידת מתח אם יש ירידת מתח הזרם עולה עוד יותר
Sent from mTalk using windows 10 mobile
נערך לאחרונה על ידי strelok89; 09-07-2016 בשעה 14:45.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
לקנות מצבר ליתיום באלי אקספרס לא מפחיד קצת? בכל זאת... סוללות של טלפונים עלו באש, אז סוללה בסדר גודל כזה מסין?
בסטרטר אין שום בקר עומס לכן מה שיש לך בעבודה לא רלבנטי לדיון.
אם תסתכל כאן
https://www.youtube.com/watch?v=FbdWZMsl9Eo
תראה את הניסוי המתאים: מדידת זרמים באותו מנוע עם אותו עומס במתחים שונים.