מה ש samt אמר נכון.
מה שגורם לנזק זה לא המהירות אלא התאוצה (או תאוטה, זה אותו דבר בעצם).
התאוצה של הגופים בתאונה תלויה במסה שלהם (ככל שמשהו בעל מסה גדולה יותר, קשה יותר לגרום לו לשנות מהירות).
רק עוד נקודה, במקרה של 150 אל מול 50, המהירות הסופית של הרכבים לאחר התאונה לא תהיה 0, הם ימשיכו לנוע בכיוון שהרכב ב150 נע בו, ואז עלול להגרם להם עוד יותר נזק.
כלומר אפילו עדיף לעשות תאונה של 100 אל 100 מאשר לעשות תאונה של 150 אל 50, רק בגלל שממשיכים לנוע ואפשר לספוג עוד חבטות.
מבחינה פרקטית, אם הולכים לפגוע בכם ואין לכם איך להתחמק, עדיף לכם להאט (או לנוע הרחק מהרכב) כמה שאתם יכולים כדי להקטין את כמות הנזק.


ציטוט ההודעה בתגובה