הפיתוחים האלו נעשים בהנחות של התנגשויות אלסטיות ופלסטיות אידאליות. כמובן שזה רק קירוב – במציאות זה אף פעם לא כך.
אם נניח התנגשות פלסטית לחלוטין בין שתי מכוניות, נניח את בעלת מסה m והשנייה כפול 2m, שתיהן נעות באותה מהירות v, אז התנע הכללי (שנשמר) יהיה 3mv. בהתנגשות פלסטית כל אחת תצא עם חצי מהתנע, כלומר עם 1.5 mv. מכיוון ש-E(k)=P2/2m, אז המכונית הקלה תצא עם אנרגיה קינטית של (1.5mv)2/2m והמכונית הכבדה עם (1.5mv)2/4m, או, במילים אחרות, המכונית הקלה תצא עם פי 2 אנרגיה קינטית מהכבדה. כמובן שהנזק בהתאם.
מה שיוצא מזה הוא ממש מעניין: אם משאית במהירות מסוימת תתנגש בקיר (התנגשות אלסטית, בהנחה שהקיר לא מתפרק) הנזק שלה יהיה גדול ממה שיקרה אם היא תתנגש במכונית קטנה שבאה מולה באותה מהירות (כלומר, המהירות היחסית כפולה למהירות משאית-קיר).