
נכתב במקור על ידי
א הזקן
נדמה לי שכדאי לא להתעלם מכמה עובדות.
עובדה 1: חברות הביטוח טוענות שהן מפסידות מביטוח אופנועים. לפיכך ביטול ביטוח חובה לאופנועים כמחאה לא יעזור - ההפך.
עובדה 2: לרכב ללא ביטוח חובה זה מטופש עד מטומטם.
עובדה 3: אי אפשר לארגן את הציבור החילוני בארץ. אם החרדים היו לוקחים את הנושא לידיים זה היה עובד (התמסרות מלאה + פוליטיקאים רבי השפעה). לא עובד לגבי הציבור החילוני.
1. חברות הביטוח משקרות ביג-טיים ואני מתפלא שמישהו מאמין לזה.
כמות הרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים עומד בערך על 10%
כמות הנפגעים מכלי רכב פרטיים עומד על 78% שכולל גם את הנוסעים ברכב,
ללא הולכי הרגל שרובם נפגעים מרכב ולא מדו-גלגלי ועדיין תובעים את חברות הביטוח וקרנית.
הולכי הרגל אגב, הם כ 10% תוספת.
זאת אומרת שלמרות שאנחנו יותר פגיעים
אנחנו עולים פחות, מה גם ששכחת שחלקינו גם מתים! פיצוי על מוות למשל, עומד על 45K של כאב וסבל קבוע.
רק אחרי זה מתחילים מאבקים מול חברות הביטוח שכידוע, אף פעם לא משלמות את מה שמגיע באמת.
אז איפה בכלל ההשוואה? ומי ממציא את מרכיב ההעמסה? ולמה לא ממנפים את החציון הביטוחי?
2. כתבתי את זה כבר כמה פעמים - המטרה לעבור לתחבורה ציבורית לא לרכוב ללא ביטוח.
3. גם את זה כבר כתבתי.
מה נשאר חוץ מלקבל את הגזירה ולשתוק (או לקטר בפורומים ולחברים על כוס קפה)? להערכתי הדרך היחידה היא לשכנע פוליטיקאים שדו-גלגליים טובים למשק. ראינו כבר ניצנים לזה בוועדת הכספים. יש מספר מנגנונים שבהם המחוקקים יכולים לעזור. לדוגמה, הגדלת רכיב ההעמסה או שינוי חוק ביטוח החובה כך שחישוב הרווחים של חברות הביטוח יהיה לגבי כל ביטוחי החובה בלי הפרדה לכלים שונים.
מניסיון העבר, כל דרך אחרת נדונה לכישלון. בישראל.