ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
בסופו של דבר הכל כמעט מסתכם במה גודל הסוליה שהצמיג משאיר על הכביש.
גלגל יותר גדול ישאיר שטח יותר גדול כנ"ל גלגל רחב יותר.
לדעתי מניסיוני האישי, גלגל רחב נותן יותר אפקט מגלגל גדול ולכן אני תמיד יעדיף גלגל קטן ורחב מגלגל גדול וצר. אבל זה רק אני.
עוד אפקט\תוצאת לוואי של גלגל גדול בקטנועים הוא הארכת המשולש של מרכז מאסה כלפי מעלה באופן די רציני. זה גורם לתחושת חוסר שליטה בפניות ביחס לכלים עם גלגלים קטנים יותר.
אפילו שאני מודה שאני לא יודע מה זה אומר "נותן יותר אפקט" אני יכול להגיד בבטחון מלא שאתה טועה בכל הסעיפים. גלגל יותר רחב ושטח מגע יותר גדול תורמים רק במניעת החלקה של הגלגל מעודף כוח (פירפור) ואם כבר הם משפיעים על ההיגוי זה לרעה - עושים אותו יותר כבד.
אני גם לא מבין מה זה "הארכת המשולש של מרכז המאסה" אבל אופנועים (קטנועים) שונים מתוכננים אחרת כך שיכול להיות קטנוע עם גלגלים יותר גדולים ומשולש של מרכז מאסה (???) יותר נמוך.