הודעה לעיתונות של מטה המאבק:
השר כחלון ומשרד האוצר מאפשרים לחברות הביטוח העלאה דורסנית נוספת של 25% בביטוחי החובה לאופנועים
השר כחלון ומשרד האוצר מאפשרים, שוב, לחברות הביטוח להעלות את תעריפי ביטוח החובה, שכבר כיום הם הגבוהים בעולם, ב 25% נוספים, צעד שעלול למוטט סופית את הענף הדו גלגלי, ולהחריף בצורה קיצונית את פקקי התנועה לכלל ציבור הנהגים בכל איזור המרכז, לרמות שמאיימות לשתק את המדינה, ציבור האופנוענים, שמשלם את התעריפים הגבוהים בעולם, מאס בכך ויוצא למאבק מיידי וחסר פשרות.
רקע
תעריפי ביטוחי החובה לאופנועים וקטנועים הוא הסיבה העיקרית שבגללה כמות האופנועים בכבישי ישראל היא מהנמוכות בעולם, כ 4% בלבד לעומת כ 12% באירופה, זאת למרות שאנחנו מדינה עם אקלים מושלם לרכיבה. כבר היום, עוד לפני ההעלאה המתוכננת, ישראל היא המדינה עם הביטוח הכי יקר בעולם, בין 4,000-6,000 ש"ח לביטוח חובה בלבד, כשבתסריטים מסויימים התעריף עשוי להגיע למעל 10,000 ש"ח בשנה, לביטוח חובה בלבד.
שר האוצר כחלון – שלפני הבחירות הבטיח לגבש פתרון של הפחתה משמעותית בביטוח החובה השערורייתי לאופנועים, בשיעורים שבין 30% ל- 50%, צעד שיקל על הסטודנטים, על המשתכנים החדשים בפריפריה שעובדים בתל אביב ובכלל יקל על יוקר המחיה בישראל - נכנע ללחצי חברות הביטוח, שמצידן ממשיכות בחמדנות ובחזירות שלהן. התוצאה היא שאחזקת הכלי הדו גלגלי היעיל והזול, הופכת להיות מעמסה כלכלית בלתי הגיונית, ובניגוד ליתרונות ששימוש בתחבורה מסוג זה מביאים למשק:
• הפחתה וחילוץ הנהגים מפקקי הענק בגוש דן
• חיסכון של מאות מיליוני שעות עבודה מצטברות
• חיסכון בדלק והקטנת זיהום האוויר
• פתרון למצוקת החניה בערים הגדולות
• חיבור קל ומהיר לפריפריה ולפרויקטים של הדיור למשתכן
אנחנו קוראים לכבוד השר: אל תהיה פקיד, תהיה כחלון! ציבור הרוכבים מאס בהפיכתו למצורע ולשק האיגרוף של חברות הביטוח, ומוכן יותר מתמיד, אם יצטרך, להילחם על זכויותיו ובכל הכוח. אתה איש הגיוני – קח פיקוד!
עובדות
רווחי חברות הביטוח לפי סוג – שימו לב לקו האדום (ביטוח חובה)
• הידעת שבתאונת מעורבות רכב/אופנוע - 80% מהתאונות הן באשמת הרכב?
• הידעת שבגלל נתון זה חוקק חוק ההעמסה?
• הידעת שחוק זה לא מיושם, ולכן רוכבי אופנוע בישראל משלמים 300% יותר מבעל רכב?
• הידעת שמסכום הביטוח (כ- 6,000 ש"ח) רק 10% מועברים לקופות החולים לצורך "תיקון" שלנו במקרה תאונה? לאן הולך שאר הכסף?
• הידעת שבתאונת אופנוע נפגע בד"כ רוכב אחד, בעוד שבתאונת רכב נפגעים רבים יותר, ועלות התאונה יקרה הרבה יותר?
• הידעת שהכפלת כמות האופנועים בשנה תפחית את כמות ההרוגים הכוללת? כמה מתוך ההרוגים מקרב הולכי הרגל נהרגו בגלל רכב, וכמה בגלל אופנוע? (רמז, 100% מההרוגים הם מפגיעת רכב)
מה אנחנו דורשים
1. השוואת התעריפים למקובל בחו"ל
2. עצירת ההתייקרות, והפחתה מיידית של לפחות 50% במחירי ביטוחי החובה לדו גלגלי
3. השוואת מחירי ביטוחי החובה לרכב ולאופנוע
4. תיקון עוול היסטורי וקביעת תעריפי ביטוח ע"פ מדרגות רישוי (A, A1, A2)
5. אפשרות מיידית לבטח במודל האמריקאי (את הנהג ולא את הרכב)
6. אפשרות לביטוחים מוזלים עוד יותר במחיר הגבלת תיקרת פיצוי מקסימלית לכיסוי