אני אומר את המובן מאליו -
תלוי מאוד באיזה מנוע מדובר ואיך טיפלו בו בחייו.
יכול להיות שמדובר בשילוב שיחזיק עוד 100 בכיף, ובאותה מידה קל להעלות שילוב של כלי שקרוב למוות
אם תפרט באילו כלים מדובר יהיה יותר קל לעזור
שלום לקוראים,
אני עומד לפני רכישת אופנוע חדש, יד שניה-חדש אצלי.
כל המועמדים בעלי קילומטרז' גבוה 100K+ אך המנוע הוא V2 1000cc
אם היה מדובר באופנועים או קטנועים עד 300cc כנראה הייתי מסרב, אך זהו נפח גדול יותר ואינני יודע האם זו תהיה קנייה נכונה.
מהו קילומטרז' גבוה מידי לדעתכם לאופנוע 1000 סמ"ק בן 10 ?
אגב, אני כנראה ארכב עליו באזור ה 15-20 אלף ק"מ בשנה.
תודה לעוזרים.
אני אומר את המובן מאליו -
תלוי מאוד באיזה מנוע מדובר ואיך טיפלו בו בחייו.
יכול להיות שמדובר בשילוב שיחזיק עוד 100 בכיף, ובאותה מידה קל להעלות שילוב של כלי שקרוב למוות
אם תפרט באילו כלים מדובר יהיה יותר קל לעזור
סטרום 1000? קילומטרז׳ סביר
רק לבדוק שטופל כמו שצריך ולא אמורה להיות בעיה.
לדעתי לא משנה מה יגידו לך,
הכלים יוצאים מהמפעל כך שיצברו בלאי מסויים ואחרי מספר שנים \קילומטרים הכלים כבר לא יהיו רלוונטים.
זה מה שמניע את השוק לקנות כלים חדשים כל הזמן וכמובן לטפח את כיסם של היצרניות.
לכן, אני הייתי נמנע מלקנות אופנוע עם 100K קילומטר.
אגב, מנסיון עם רכבים אמנם, עדיף לשלם סכום קנייה כבד יותר מאשר מחירי תיקונים שברוב המקרים יעלו כמו כלי חדש.
זו ממש טעות נפוצה לחשוב בעיקר רק על המנוע. ואם אתה חושב רק על המנוע עצמו אז 100K ק"מ זה סביר בהחלט, ועם טיפול נאות כשיש לו שמן וקירור הוא יחזיק גם 200+.
השאלה מה עם שאר המכלולים והמערכות הקריטיות - גיר+קלאץ' וטיימינג, מתלים/בולמים ומע' חשמל. אם חלק מהמערכות האלה כבר עברו טיפול/שיפוץ/החלפה והטיפול השוטף בכלי היה כיאות ובזמן, כולל שימוש סביר ללא התחזרויות גז, אז ממש אין מניעה לרכוש.
אני מעריך שוואראדרו 1000 נרכש לשימוש מנהלתי/תיורי ורגוע, גם הסטורית וגם עתידית לך. אם אתה מצפה ממנו, בגלל היותו ליטר, לתת בו בגזיות הוא יראה לך יופי מה זה חור בכיס. הונדה הונדה, אבל 100 אלף ק"מ בן 10 נותן את אותותיו
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
לצורך העניין
אני מוכר באנדיט עם 100000 קילומטר.
הכלי טופל וכאחד שמאמין בתחזוקה מונעת הוחלפו חלקים שהיו במצב תקין כגון שיפוץ משאבת בילום או החלפות יזומות של של שמן בולמים קדמיים ושיפוצם.
בכל אופנוע ישנם מכלולים רבים מסביב שיש לתת עליהם את הדעת אבל אכן ישנה חשיבות גדולה לאופי השימוש ואופן הטיפול לאורך שנות השימוש בכלי.
התפיסת עולם שלי - כלי עד יד שנייה כמובן הסטוריית טיפולים מסודרת - רצוי מאנשים יותר מבוגרים ( סליחה ילדים ברור שיש כאלו שימכרו כלים נהדרים) כמובן כמה שפחות קילומטרים - אישית ( לגבי כלים ספורטיביים/טורינג) מעדיף כלי מקורי וללא אגזוזים משופרים מדבקות ואבזרי אפטרמרקט.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
התפיסה שלי הייתה שכל עוד הכלי מטופל כמו שצריך זה לא באמת משנה כמה הוא עבר. בסופו של דבר מצאתי את עצמי עם כלי מתוחזק עם 130000 ק"מ וחוסר יכולת מוחלט למכור אותו במחיר סביר. מאז לא נוגע בכלים עם מעל 70 אלף.
כמובן שההסתכלות היא איננה רק על המנוע, 100,000 ק"מ מייצג את כמות העבודה של האופנוע כולו,
קיבלתי להתחשב בכל המכלולים,
קיבלתי להתחשב בקושי המכירה, אחרי הכל גם אני אוסיף לו לא מעט.
אני לא מחפש אופנוע להתפוצצויות גז, אלא לנוחות בנסיעות ארוכות.
רק כדי לעצבן, לפחית שלי יש 830000 והיא כחדשה.
אם תרצו, אין, זו אגדה!
קודם כל איזה שטויות כלי בן 10 עם 100 אלף זה אופנוע שבקושי נסע.
זה 10 אלף לשנה ממוצע, באמת למה אתם מצפים? שהמוכרים יגלגלו ספידומטר חזרה כדי שיהיה קל למכור? קצת הגיון 15-20 אלף לשנה זה סביר בהחלט משמע כלי בן 10 סביר שיהיה עליו 150 אלף בכיף.
הבעיה היא שרוב הכלי לא בנויים להגיע לשם ושם ויש בלאי גבוהה מאוד. אגב אם תקנה כלי בן 10 עם קילומטראז נמוך עדיין יש לו המוון בלאי והוא ידרש לתחזוקה רציני. התחזוקה תהיה שונה אבל קילומטראז נמוך לא מבטיח חוסר תקלות. הפוך נסועה מועטה מידי זה מקור לתקלות.
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
פחית של חמותי משנת 2003 עם 32,000 ק"מ. המנוע כנראה בסדר אבל כל היתר מתפרק
פות"ש יקר, בגיל הזה ובמספר הקילומטרים הזה אין כללים וזה תלוי במצב הכלי הספציפי. סתם לשם דוגמה, אם 100,000 הקילומטרים נעשו ברובם מחוץ לעיר בנסיעות ארוכות במהירויות שפויות מצב המנוע יהיה, כנראה טוב יותר ממנוע שעבר רק 50,000 ק"מ בנסיעות קצרות עם רבה התנעות קרות.
אם חשקה נפשך באופנוע, קח אותו לבדיקה מקיפה של כל המכלולים ותחליט אם הוא טוב עבורך או לא.
לא ניתן בשום צורה ואופן לאבחן מצב הכלי רק על פי כמות הק"מ שעבר.
נזקים משמעותיים יכולים להיגרם גם בק"מ הראשונים של הכלי.
לא רק המנוע משתתף במאמץ המלחמתי, גם מכלולים אחרים סובלים ולפעמים יותר.
לפעמים חלק זול ופשוט להחלפה, מחייב טיפול יקר בפירוק והרכבה.
אין תחליף לבדיקת מומחה של מצב המנוע והאופנוע וגם בדיקה זו עדיין לא מבטיחה כלום.
יש חשיבות רבה לבדיקת מצב שילדה ומכלולי הבטיחות.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מספר קמ לא מדד בשביל כלום.
כמו שהוזכר פה, אופי השימוש הוא העיקרי, אם אני רוכב 80 קמ ביום בכביש פתוח, אז כל המכלולים לא עובדים קשה כמו אופנוע סופש, שמפרק את אותם קילומטרים, בסדום ערד.
ושם הכל עובד על הקצה.
בדיקה יכולה לתת אינדקציה טובה.
אני את הקודם שלי מכרתי עם 100000 במצב מעולה, בלי אכילות שמן, נזילות הזעות וכל זה. שהלכתי לקנות חדש, ראיתי כלים גם עם 40 אלף, לא שמורים אפילו חצי ממה ששלי היה.
בדיקה הכי טוב.
לא צריך להתרגש.