שלשום בבוקר רכבתי להנאתי על ה MT09 שלי, כשפתאום היה רעש של פיצוץ קטן מלווה ברעש מטריד של חיכוך, האופנוע כבה ויצא ״עשן״ (אדים) מכל הכיוונים.
מיד עצרתי בצד לבחון מה קרה וראיתי שהשפריץ שמן על כל הקדימה של המנוע, מה שגרם לעשן שעלה מהמגע של השמן עם האגזוזים החמים. לא הצלחתי לזהות מאיפה הנזילה, אז גררתי את האופנוע הביתה והחלטתי לנקות ולחפש את מקור הנזילה בערב.

ככה היה נראה האופנוע כשנתקעתי:
20160808_071006_HDR by Ariel Zentner, on Flickr

20160808_071102 by Ariel Zentner, on Flickr

20160808_071015 by Ariel Zentner, on Flickr

20160808_071031 by Ariel Zentner, on Flickr

20160808_071113 by Ariel Zentner, on Flickr


בערב פיניתי זמן ותכננתי לנקות היטב את איזור המנוע ולחפש את מקור הנזילה. קיוויתי שזה צינור שמן, אטם, או אולי פילטר שכשלו...
לאחר זמן קצר ביותר, לתדהמתי, מצאתי את מקור הבעיה:

20160808_205646 by Ariel Zentner, on Flickr

20160808_205625 by Ariel Zentner, on Flickr

חור בגודל של מטבע 10 אגורות מקדימה באיזור הפילטר שמן ומקרר השמן!!!

כפי שניתן להבין המצב רע מאוד
לפי איך שזה נראה, משהו השתחרר בתוך המנוע (אולי בורג של טלטל) ונתן מכה או אפילו עף החוצה דרך ה crankcase.

אני כרגע מתלבט בין להזמין מנוע משומש מחו״ל, לבין לפרק ולנסות אולי לתקן...

קצת היסטוריה: האופנוע הוא MT09 שעלה לכביש בנובמבר 2013 (פחות משלוש שנים, אך אחרי האחריות), עם בערך 45000ק״מ על השעון. האופנוע טופל אך ורק במוסכים מורשים ובמרווחים המוגדרים על פי היצרן. היה באופנוע תמיד שמן סינטטי איכותי, ואני תמיד שם לב לחום מנוע וגובה שמן. האופנוע אף פעם לא נפל או קיבל מכה.

לעניות דעתי, הבלתי מקצועית, אופנוע חדש לא אמור להגיע למצב של נזק כזה למנוע ללא טראומה.
אני ממש לא יודע איך להמשיך מפה. מנוע חדש או גם נסיון תיקון ושיפוץ של מנוע במצב כזה, עולים ככל הנראה אלפים רבים של שקלים (מעל 10000₪).
פשוט דיכאון.

אני שוקל לפנות לימאהה העולמי (כי הרי ממטרו אין לי ציפיות גבוהות) בכדי לקבל את תגובתם לעניין. האם הגיוני שמנוע של אופנוע בן שלוש עם 40 ומשהו אלף קילומטר יקרוס בצורה כזאת? אולי זה בעצם מעיד על איזהשהו בעיה בייצור שגרמה לחלק פנימי לא לעמוס בעומסים הנדרשים?


אשמח לעצות ורעיונות איך להמשיך מכאן...