עדכון מאוחר מעט... אבל אומרים שעדיף מאוחר מאשר לעולם לא
מטרו אמרו שמכיוון שהתקנתי אגזוז מיוחד ומכיוון שהתקנתי בקר דלק אין מצב שימאהה יקחו אחריות על הכלי, ולכן גם אין מצב שמטרו יתקנו את זה על חשבונם.
ובכל זאת מכיוון שהם רוצים לבוא לקראה הלקוח הם מוכנים לפתוח את המנוע ולבדוק את הכשלים, ולהגיע עד לרמת הצעת המחיר לתיקון על חשבונם, כאשר יתנו לי הנחה מיוחדת על החלקים ויבואו לקראתי עד כמה שאפשר. מהנקודה הזאת זה יהיה על אחריותי ואני אוכל להחליט האם לתקן לפי הצעת המחיר שהם הציעו, או בשלב הזה אם המחיר לא נראה לי לחתוך לומר תודה ולקנות לי מנוע אחר בחו״ל או כל פיתרון אחר שיראה לי.
החלטתי שגם זה שווה לי משהו, שהרי רק הפירוק והבדיקה עולים כסף רב בשעות עבודה, וקיוויתי בלב שיגלו שהתקלה אכן נבעה מאיזה פגם יצור וכך בכל זאת יצא לי מזה משהו.
הודעתי את החלטתי למטרו שהפנו אותי למוסך Y&D לתת את ההוראה לבדיקה... אבל אז פנה אלי יואש המכונאי שם והסביר לי שאין בכוונתו לפתוח את המנוע. ההסבר שלו נעוץ בכך שמבדיקה חיצונות הוא כבר יודע שבמינימום הלכו: ראש מנוע, בוכנה אחת לפחות, טלטל, בלוק מנוע, ובטח עוד חלקים... הוא בדק כמה יעלו החלקים הללו לפי המחירון של מטרו והגיע למסקנה שזה יעלה יותר מ 32000₪, וכנראה שגם עם ההנחה המיוחדת המחיר יהיה גבוהה מאוד. מכיוון שזה מטורף לכל הדיעות להוציא סכום כזה על תיקון המנוע, ובוודאי אני אבחר בסוף לקנות מנוע משומש מחו״ל ולכם אין טעם בכלל לפתוח את המנוע. לאחר דין ודברים נוסף עם מטרו הם טענו שיוכלו לתקן/להחליף לי את המנוע ב 18000₪ בלבד, אך זה לא כולל את עלות העבודה, כך שבפועל זה בטוח מעל 20000₪. כשהבנתי שאני לא הולך לפתוח את המנוע לבדיקה שאלתי את יואש מה לדעתו יכול היה לגרום לתקלה הזאת, לפחות בשביל להניח את דעתי ואת סקרנותי, והוא אמר שהוא משוכנע שזה בגלל האגזוז ובקר הדלק שגרמו לעומס בלתי סביר על המנוע. ושבאופנועי מירוץ פותחים את המנועים לעיתים תכופות (נדמה לי שהוא אמר לי אחרי כל מירוץ) כדי להחליף טלטלים וכו׳ עוד לפני שתקרה בהם תקלה...
מכיוון שראיתי שאני לא אצא מזה דרך מטרו, ורציתי כבר להחזיר את האופנוע לכביש המשכתי לחפש מנוע משומש ולשמחתי מצאתי מנוע כזה בארץ. המנוע שייך לאופנוע משנת 2015 שנסע רק 7000ק״מ עד שהיה מעורב בתאונה קשה של טוטל לוס. אז המנוע ממש חדש וצעיר לעומת שלי.
סגרתי על מחיר כולל הרכבה (בעל האופנוע הוא גם בעל מוסך), וכרגע מותקן במנוע שלי מנוע צעיר של 7000ק״מ והאופנוע שוב נוסע פצצה כמו פעם
במקביל לקחתי את המנוע הישן שלי ממנו והחלטתי לעשות פרויקט עם חברים לפתיחת המנוע. כך גם נלמד לראשונה איך נראים כל חלקי המנוע מבפנים וגם נוכל אולי לזהות את מקור התקלה.
אז באיזה ערב בשבוע שעבר עשינו מנגל משולב במסיבת מנוע ותוך כדי הערב התחלנו בפירוק המנוע. לצערי לא סיימנו את כל הפירוק כי היה חסר לנו בוקסה מסוג מסוים, אך כבר ראינו כמה דברים מעניינים. בין השאר ראינו שיש עוד חור גדול בבלוק המנוע - מאחורה, אורים את תחתית הטלטל שהתפרקה באיזור הברגים למטה (אולי השתחרר בורג?), וכן ראינו שראש המנוע נקי לחלוטין ונדמה שגם הבוכנות (לפחות ממבט מלמעלה) שלמות לגמרי. בהזדמנות קרובה נמשיך בפירוק שאר המנוע.
להבנתי המועטת (הנשענת בעיקר על התייעצות עם אחרים), אם אכן הנזק היה נגרם בתוצאה מתערובת ענייה מדי הגורמת לנקישות או משהו דומה, כנראה שהיינו צריכים לראות כמה שסתומים פגומים ואף בוכנה פגומה סביב השפה העליונה. כרגע לא נראה שזה המצב... אך נחכה שנסיים עם הניתוח שלאחר המוות.
בינתיים אעלה פה כמה צילומים של מה שראינו בינתיים.



ציטוט ההודעה בתגובה