אין פה דיון שתואם ל"כללי" זה פריקת עצבים אז מקומה באוף טופיק
רציתי לפרוק ולספר אבל נעזוב את זה אני בטוח שהכותרת מספיקה .
רוכבים השמרו לכם ...
אין פה דיון שתואם ל"כללי" זה פריקת עצבים אז מקומה באוף טופיק
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
כמו שאצלנו לא חסרים רוכבים שמרשים לעצמם לעשות כרצונם על הכביש כי לרוב הם יכולים מבלי לשאת בתוצאות, כך עושים גם נהגי האוטובוסים.
אין בכלל מה להשוות !!!
בגדול אני שייך לרוכבים שרוכבים על כלים כבדים..
אני בעל משפחה והאופנוע הוא כלי שני גם ככלי לנסיעה יומיומית לעבודה וגם מידי פעם לטיולים וביקור משפחה
אתה אולי מתכוון לסוג ספציפי של רוכבים שגם אני כרוכב סובל מהם ונגעל מהתנהגותם...
אבל... נהגי אוטובוסים ותחבורה ציבורית אחרת הם לדעתי הגרועים שבגרועים...
אני לא מציין באופן ספציפי למי כוונתי אבל אני בטוח ......
שוב אני מציין אני לא מכליל את כולם אבל הרבה מהם מתנהגים כפי שציינתי
דיי להכליל יש אחלה נהגי אוטובוס שעושים הכל בשביל לקחת אנשים בבטיחות, יש כאלו חארות, בודדים.
הבעיה שלך היא שאתה מצפה מהשחקנים על לוח השח להיות הוגנים.
הוא גדול, אז הוא יכל. גם להעיף אותך לנתיב הנגדי.
במקרה שלי זה היה לגמרי באשמתי. לא היו לי מספיק כוחות סוס (בטיחות אקטיבית) וציפיתי ממנו להיות הוגן ולשמור על הנתיב שלו.
כשזה נאמר, כמובן שאני לא מצדיק מקרי פוסט טראומה. לכאלה צריך לקשור רצועות עור לחות סביב ה... ולשלוח אותם להסתובב בקילומטר ה101.
Yos, אני לא יודע מה היה המקרה הנוכחי שממש העלה לך את הסעיף, אבל אשמח לשמוע אם כבר פתחת בעניין שרשור.
כרוכב, לומר לך שאני יוצא מנקודת הנחה שנהג האוטובוס לא רואה אותי ומתנהל בהתאם (לרבות הגישה של כשיש ספק - אז אין ספק!).
משכך, לרוב אינני נקלע למצבים בעייתיים, הכל עובר על מי מנוחות והעצבים הכרוכים במקרה שבו אתה אומר לעצמך שנהג האוטובוס עשה לך דווקא כלל לא נוצרים.
בקיצור, תהיה חכם - תהיה יוס(ף).
נשמע כמו אוי אוי אוי
יוס - יש פה נהגי אוטובוסים אני אחד מהם ( לפחות בעברי אני גם בעל רשיון למשאית).
בגדול אני מקבל שישנם נהגים על הפנים כשם שישנם רוכבים על הפנים, רוכבי פרדות, נהגי מוניות,רוכבי אופנים, שרים, ערבים, יהודים זה לא משנה אי אפשר לעשות הכללות.
כעת למציאות:
מאחר ונתפסת על אג"ד אז אכן החברה על הפנים מנסיון עבדתי שם כשנתיים בהן גיליתי כיצד הסדרנים מכופפים את החוק ועושים סידורי עבודה צפופים שמביאים לחריגה בשעות העבודה, מפות (מסלול) נסיעה לא הגיוניות מבחינת זמנים ועוד המון עוולות ( אני מרשה לעצמי לכתוב כי שמרתי את הטכוגרף וסידורי העבודה ואף התכתבות שלי על הנושא עם ההנהלה)
מכאן שאני לא פוסל את אחריות הנהג (רובם צריכים את העבודה ולכן שותקים בייחוד דור זין)אבל יש מושג שנקרא אחריות שילוחית ולדעתי החוק צריך להתחיל להכניס לבית סוהר מנהלי חברות ואז דברים ישתנו מבחינת התנהגות הנהגים.
כעת-
אוטובוס רגיל אורכו כ12 מטר וגובהו מעל 3 מטר.
כאשר רוכב או רכב עומד אחרי האוטובוס הנהג אינו מסוגל לראות את מי שעומד אחריו במראות צד וכמובן שלחלון האחורי אין חשיבות אבל היפותטית אם היינו מביטים במראה האחורית הרוכב צריך להיות במרחק של מעל 10 מטר כדי שיקלט בעין של הנהג דרך המראה והוא יראה כנקודה קטנה
לכן כשרוכב מגיח מאחורי אוטובוס ויוצא לעקיפה למרות שנדמה לו שהנהג רואה אותו לא כך הדבר ולרוב הנהג די מופתע.
לגבי התחושה של בריונות הנהגים.
כמה הבטים לעניין:
1. זווית - לא פעם הכניסה לתחנת אוטובוס מופרעת על ידי נהגי מוניות, רכב וכן הלאה מה שלא מאפשר זווית כניסה שטוחה לתחנה וכשהנהג יוצא הוא מתקשה לראות את מה שמאחוריו.
2 כמה מאיתנו רוצים להתקע מאחורי אוטובוס? - רוב עם ישראל כך שהנהגים נאלצים להשתלב בתנועה לעיתים בכח אחרת הם ישארו בתחנה כל היום.
3 שטח מת - כאמור ישנם המון שטחים מתים (אני לא מדבר על אוטובוס מפרקי ששם בכלל בפניות חדות אתה רואה במראה את האוטובוס)
4 סרח עודף - מאחר ובין קצוות האוטובוס לסרנים יש מעל למטר בפניות הזנב יוצא ועם הפרונט צריך להרחיב.
כאשר אופנוען משתחל ליד אוטובוס בפניה הוא בהחלט מסתכן בפגיעה בשל המבנה של הרכב ( שילוב של נהג עייף או סופר כסף ומתכון לתאונה).
יש עוד אבל נעצור כאן.
סיכום
רוכב חכם זה רוכב מודע שיודע להזהר ממה שמסוכן לו
כשאתם רואים רכב כבד תדעו שלא בטוח שהוא רואה אתכם.
השתחלות ליד אוטובוס או בין אוטובוסים ( משאיות או כל רכב ארוך אחר) מהווה סיכון עצום ויש לשמור מרחק סביר מהרכב כך שהנהג יראה אתכם.
עקיפות צריכות להיות מתוכננות ורצוי לצאת לנתיב השמאלי ממרחק גדול ככל הניתן מחלקו האחורי של האוטובוס ( יותר סיכוי שהוא יקלוט אתכם)
צד ימין של רכב כבד מסוכן כפליים מהשמאלי שימו לב ( לפחות לדעתי)
אוטובוס מפרקי אורכו 18 מטר ( סתם כך שתדעו ) הוא לא רואה אתכם!
בכל תאונה עם אוטובוס לא משנה מי אשם כי רוב הסיכויים שהרוכב יפסיד.
ותחשבו על זה טוב טוב
נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 23-08-2016 בשעה 07:04.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
נכנסתי לאשכול במטרה לקרוא סיפור מרתיח על נהגי אוטובוס נבלות, יצאתי עם כמה תובנות וטיפים על אוטובוסים, רכבים כבדים וחיות אחרות.
תודה lokimonster, היה מועיל!
Lokimonster אהבתי את תגובתך העניינית...
לצערי אני רואה הרבה מאוד מקרים ואני לא מדבר על מה שקרה לי ספציפית... ( אגב לא משהו קריטי אבל נורא מעצבן ) אני מודע למגבלות של רכב גדול וכמעט לכל מה שציינת.
אישית אני נזהר ולא נצמד או מסכן את עצמי מול אוטובוסים ,משאיות ושאר ירקות.
אני כן רואה כמעט על בסיס יומי איך אותם נהגים שרק התחילו את יום עבודתם חותכים,חוסמים,עוקפים ומתנהגים כמו בריונים כי להם יש ״ יותר גדול ״
אגב היום ראיתי מונית שדלתה האחורית גילתה כי הצירים שלה לא כאלה חזקים וחלקו השני ( נדמה לי ) של אוטובוס מפרקי מאוד חזק....
העיקר תשמרו על עצמכם