תעשה רישיון A1,
לדעתי כדאי לך קטנוע פופולרי, כמו ג'וירייד 200 או ג'וימקס,
הם יותר זולים לקניה מאופנוע, ויותר קלים לתפעול (אין הילוכים).
כביש 5 הוא כביש מהיר ומסוכן, ולא הייתי עולה עליו עם כלי חלש יותר (כמו 125)
שלום לכולם,
יש לי רשיון לרכב אבל בתקופה האחרונה התחלתי להתעניין ברישיון לאופנוע.
אני סטודנט מהדרום לאור הרבה שנים והחלטתי שהפתרון תחבורה הכי מתאים לי כרגע זה קטנוע או אופנוע.
נוח, מהיר, חניה חופשית, וצריכת דלק נמוכה.
אני מעוניין באופנוע בעיקר לסופשי שבוע במרכז או אמצע שבוע מידי פעם.
בערך 3-4 נסיעות שבועיות על ציר ת"א-ר"ג-ראש העין (עד 30 ק"מ לצד).
התקציב שלי הוא באזור ה-15-20 אלף (כולל ציוד מיגון, תיקונים ראשוניים וכו').
ואני מעוניין בכלי אמין, עם מקום לאחסון, צריכת דלק נמוכה (כמה זה שונה מרכב?) ובעיקר נוח לנסיעות ראש העין-ת"א.
אני די חדש בתחום הזה ולא יודע את ההבדל בין אופנוע, קטנוע וסמ"ק רלוונטי ואשמח להכוונה.
דבר נוסף, מה הפרוצדורה בהוצאה של רישיון לאופנוע? כמה זמן זה אמור לקחת?
אשמח אם תוכלו להכווין אותי קצת יותר אל מול הדרישות שלי.
תודה רבה!
תעשה רישיון A1,
לדעתי כדאי לך קטנוע פופולרי, כמו ג'וירייד 200 או ג'וימקס,
הם יותר זולים לקניה מאופנוע, ויותר קלים לתפעול (אין הילוכים).
כביש 5 הוא כביש מהיר ומסוכן, ולא הייתי עולה עליו עם כלי חלש יותר (כמו 125)
הוצאת רישיון:
http://oldgov.gov.il/FirstGov/TopNav...ingOutLicence/
זמן זה תלוי בך, אני סיימתי תוך שבועיים, יש כאלה שלוקח להם חודשיים.
הבדלים
קטנוע: אוטומט, בדרך כלל מרווח, ישיבה מנהלתית, מקום אחסון (משתנה בין הדגמים).
אופנוע: ידני, נוחות משתנה בין סוגי האופנועים,מקום אחסון אין מלבד תא קטן שמספיק לחפצים בודדים כמו כמה מברגים, כבל קלאץ' אפוד.. (אלא אם אתה מרכיב ארגז).
זה בגדול(!) ההבדלים.
מיגון יכול להתחיל מ1000 ש''ח ולהגיע לאלפי שקלים,בחירה שלך כמה להשקיע.
לפי דעתי כל כלי בנפח 250 +- במצב טוב יעשה את העבודה לנסיעות שציינת.
כשתדע מה התקציב שלך יוכלו להכווין אותך לדגם/ים ספציפיים
"S3 יפה בעיניי".. , "DAYSTAR בדיוק מה שאתה מחפש", "VJF 250 אמין בלי הוצאות מוסכים"..
רכבת על הדגמים האלה הביתה בשביל לחסוך בדלק,ובזה מסתכם הניסיון שלך לכל היותר.
למה אתה משקר אנשים?
סוכנים צריכים להוסיף גילוי נאות.
מנהלים לטיפולכם.
לפותח השרשור,
ג'וימקס הוא אופציה זולה ודיי אמינה למה שאתה מחפש.
יש בעיית גיר ששורדת כ 30,000 ק"מ,עלות שיפוץ כ 1000 שח.
יש אופציה מעט יותר יקרה - אקסיבו 250 קטנוע מאוד אמין,משוכלל יחסית ולכן לא זול לאחזקה אבל נכנס למוסך אחת ל10,000 ק"מ לפי הוראות יצרן (יבואן דורש אחת ל5 בשביל כסת"ח).
תוכל למצוא גם אקסמקס 250 ישן,השוק שלו חלש מאוד אבל הקטנוע מצוין ואמין מלבד בעיית גיר,בדומה לג'וימקס.
חשוב לציין שהקטנוע הזה הוא היקר ביותר לטיפול בקטג' .
אם אופנוע - ה-YBR250 של ימאהה יעשה את העבודה. גם CBF250 אבל מנסיון רובם אחרי מורי נהיגה וחלפים בעייתי למצוא. יש לחבר את הימאהה והוא מבסוט ממנו.
זה משאיר מספיק למיגון הכולל קסדה, מעיל, כפפות ומגני ברכיים, וליישור קו קטן (כלי יחסית מבוגר בנפח קטן, סביר להניח שגם אם במצב טוב תצטרך להחליף משהו)
תראה אם אתה מתכוון להישאר בטווח ה 12-15 אלף ק"מ בשנה אתה יכול לקנות אופנוע 250 נחמד במחיר אפסי.
עכשיו חישוב שלך 60 קמ כפול 4 פעמים בשבוע כפול 4 שבועות ועפול 12 חודשים מניב לנו תוצאה של 11520 ק"מ רק הנסיעות האלה ואם רגע קפצתה לחבר ורגע לסופר ורגע לטיול.
אם אתה מגיע ל 20 אלף שנתי ומעלה לך לאופנוע עם כמה שיותר סמ"ק כדי שיהיה אמין מספיק להחזיק לך שנים קדימה.
אם אתה תשאר סביב ה12-15 אלף בשנה אתה יכול ללכת על 250 בכיף והוא ישרת אותך נאמנה.
אגב אם אין לך צורך ברכיבות ארוכות תבדוק את הזירו החשמלי
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor