יוס - יש פה נהגי אוטובוסים אני אחד מהם ( לפחות בעברי אני גם בעל רשיון למשאית).
בגדול אני מקבל שישנם נהגים על הפנים כשם שישנם רוכבים על הפנים, רוכבי פרדות, נהגי מוניות,רוכבי אופנים, שרים, ערבים, יהודים זה לא משנה אי אפשר לעשות הכללות.
כעת למציאות:
מאחר ונתפסת על אג"ד אז אכן החברה על הפנים מנסיון עבדתי שם כשנתיים בהן גיליתי כיצד הסדרנים מכופפים את החוק ועושים סידורי עבודה צפופים שמביאים לחריגה בשעות העבודה, מפות (מסלול) נסיעה לא הגיוניות מבחינת זמנים ועוד המון עוולות ( אני מרשה לעצמי לכתוב כי שמרתי את הטכוגרף וסידורי העבודה ואף התכתבות שלי על הנושא עם ההנהלה)
מכאן שאני לא פוסל את אחריות הנהג (רובם צריכים את העבודה ולכן שותקים בייחוד דור זין)אבל יש מושג שנקרא אחריות שילוחית ולדעתי החוק צריך להתחיל להכניס לבית סוהר מנהלי חברות ואז דברים ישתנו מבחינת התנהגות הנהגים.
כעת-
אוטובוס רגיל אורכו כ12 מטר וגובהו מעל 3 מטר.
כאשר רוכב או רכב עומד אחרי האוטובוס הנהג אינו מסוגל לראות את מי שעומד אחריו במראות צד וכמובן שלחלון האחורי אין חשיבות אבל היפותטית אם היינו מביטים במראה האחורית הרוכב צריך להיות במרחק של מעל 10 מטר כדי שיקלט בעין של הנהג דרך המראה והוא יראה כנקודה קטנה
לכן כשרוכב מגיח מאחורי אוטובוס ויוצא לעקיפה למרות שנדמה לו שהנהג רואה אותו לא כך הדבר ולרוב הנהג די מופתע.
לגבי התחושה של בריונות הנהגים.
כמה הבטים לעניין:
1. זווית - לא פעם הכניסה לתחנת אוטובוס מופרעת על ידי נהגי מוניות, רכב וכן הלאה מה שלא מאפשר זווית כניסה שטוחה לתחנה וכשהנהג יוצא הוא מתקשה לראות את מה שמאחוריו.
2 כמה מאיתנו רוצים להתקע מאחורי אוטובוס? - רוב עם ישראל כך שהנהגים נאלצים להשתלב בתנועה לעיתים בכח אחרת הם ישארו בתחנה כל היום.
3 שטח מת - כאמור ישנם המון שטחים מתים (אני לא מדבר על אוטובוס מפרקי ששם בכלל בפניות חדות אתה רואה במראה את האוטובוס)
4 סרח עודף - מאחר ובין קצוות האוטובוס לסרנים יש מעל למטר בפניות הזנב יוצא ועם הפרונט צריך להרחיב.
כאשר אופנוען משתחל ליד אוטובוס בפניה הוא בהחלט מסתכן בפגיעה בשל המבנה של הרכב ( שילוב של נהג עייף או סופר כסף ומתכון לתאונה).
יש עוד אבל נעצור כאן.
סיכום
רוכב חכם זה רוכב מודע שיודע להזהר ממה שמסוכן לו
כשאתם רואים רכב כבד תדעו שלא בטוח שהוא רואה אתכם.
השתחלות ליד אוטובוס או בין אוטובוסים ( משאיות או כל רכב ארוך אחר) מהווה סיכון עצום ויש לשמור מרחק סביר מהרכב כך שהנהג יראה אתכם.
עקיפות צריכות להיות מתוכננות ורצוי לצאת לנתיב השמאלי ממרחק גדול ככל הניתן מחלקו האחורי של האוטובוס ( יותר סיכוי שהוא יקלוט אתכם)
צד ימין של רכב כבד מסוכן כפליים מהשמאלי שימו לב ( לפחות לדעתי)
אוטובוס מפרקי אורכו 18 מטר ( סתם כך שתדעו ) הוא לא רואה אתכם!
בכל תאונה עם אוטובוס לא משנה מי אשם כי רוב הסיכויים שהרוכב יפסיד.
ותחשבו על זה טוב טוב