עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 33

אשכול: כאוס תחבורתי בישראל

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    63

    כאוס תחבורתי בישראל

    בכתבה מהיום בדה-מרקר (http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.3065094), מצויין שמהירותו הממוצעת של רכב שנכנס לגוש דן בשעות עומס הינו 11 קמ״ש.
    הנזק השנתי למשק מוערך בכ-25 מיליארד שקל.
    איחורים לעבודה, בעיות חניה, התנגשויות פוליטיות ומוניציפליות, זיהום אוויר, עומס כלכלי ועוד ועוד.
    בעוד 10 שנים יתווספו 60 דקות (!!!!) לכל רכב בממוצע בנסיעת הבוקר לעבודה.

    הפתרונות המוצעים:
    1. סלילת כבישים נוספים
    2. עצירת סלילת כבישים נוספים (אמיתי לגמרי)
    3. מיסוי על תנועה
    4. הגבלת תנועה בעיר
    5. ייעול תחב״צ
    6. הפרדת נתיבים

    ועוד ועוד ועוד.
    אולי חצי מילה בכל הכתבה על דו״ג ורק בהקשר השוואתי לכמות נסועה שנתית ביחס לרכבים אחרים.

    איך יכול להיות שאף אחד לא נותן את הדעת לכלים דו גלגליים שהפכו למלכי העיר בכל כך הרבה מטרופולינים גדולים בעולם?
    נערך לאחרונה על ידי omer; 12-09-2016 בשעה 16:44.

  2. #2
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,339
    קראתי את הכתבה וחשבתי בדיוק כמוך.

    דו-גלגלי בכלל לא בתודעה של הנהג או הכתב הממוצע, וזה הזוי בעיניי מכיוון שזה הפתרון המיידי היחידי שבאמת פותר את בעיית העומס המטורף על הכבישים.
    אמנם פתרון אינדיבידואלי, אבל בהחלט פתרון, ואם יותר ויותר נהגים יעברו לדו-גלגלי קטן - הפחתת העומס עשויה להיות מורגשת.
    ובכל מקרה, הסיכוי שיהיה פה פתרון מקיף ארוך טווח שואף לאפס, כך שבתכלס - פשוט אין תפרון אחר.

    לא מבין איך אנשים לא רואים את זה ולא מבין איך כתבים - למשל בדה מארקר - לא כותבים על זה.

    המשימה שלנו בסדרת הכתבות האלה - להציף בתגובות את עניין הדו-גלגלי כפתרון היחידי הישים.

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    אופנוע זה לפרחחים.
    באמת אי אפשר להתעלם מאלמנט הסיכון שאנשים רבים לא רוצים לקחת על עצמם.

    פתרון אמיתי לבעיית התחבורה הוא כלי רכב אוטונומיים, זה יגיע בסוף. יתעכב בגלל פוליטיקה אבל בסוף יגיע.
    נערך לאחרונה על ידי nihrider; 12-09-2016 בשעה 16:32.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    בכל אופן, האוצר מחשב את הנזק למשק מאובדן שעות עבודה באופן שגוי, שכן אנשים רבים מנהלים שיחות עבודה טלפוניות תוך כדי נהיגה
    איזה הזוי!!!
    אפשר גם לספור את כל ההרוגים בחישוב הנזק למשק!?!??!

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    פשוט הזוי ומביש, מדינה שהמתהדרת בתואר "אומת הסטרטאפ" ומחשיבה עצמה למובילה טכנולוגית בעולם לא יכולה לטפל בנושא התשתיות ובעיקר בנושא התח"צ שהיא ברמה של מדינת עולם שני במקרה הטוב.
    אני מאשים גם את הציבור המפונק שמבחינתו נסיעה לבד בפרייבט היא שיא השאיפות בחיים.
    Tracer 900

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    לא כל אחד יכול להרשות לעצמו דו גלגלי או אפילו לנסוע על דו גלגלי.

    דו גלגלי זה יקר לפחות כמו רכב.
    ציוד נוח ובטיחותי לכל עונות השנה זה עסק יקר.
    הורה אחראי כנראה שלא יסיע את הילדים שלו על דו גלגלי. אם יש לך שני ילדים שצריך להסיע בבוקר אז זה בכלל אבוד.
    קניות שבועיות למשפחה זה לא אופציה ריאלית על דו גלגלי.
    אם אתה עובד בחליפה או לבוש מסודר אחר אז דו גלגלי מאוד לא נוח.
    אם אתה רוצה להסיע אדם נוסף, צריך לדאוג לציוד הולם וצריך ללמד את המורכב איך לנסוע.

    רוצה להוציא את המשפחה לטיול בשבת?
    רוצה לנסוע להביא רהיט שחסר לבית?
    רוצה לקחת את החתולים שלך לוטרינר? ( )
    רוצה להקפיץ את האישה לעבודה ביום גשום?
    רוצה לקפוץ לחרמון עם עוד זוג חברים עם ציוד מלא?

    דו גלגלי הוא ממש, אבל ממש לא לכולם.
    למזלי, אני מסוגל להסתדר אך ורק עם דו גלגלי כי אני לא עושה הרבה מאלה ומוצא פתרונות יצירתיים להרבה אחרים אבל כל עוד משפחה ממוצעת לא יכולה להוסיף דו גלגלי בנוסף לרכב מבלי לפגוע אנושות בכלכלת הבית, דו גלגלי לא מהווה פתרון ממשי לשום דבר.

  7. #7
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,339
    נכון מאוד.
    אבל עדיין - 4% דו-גלגלי מתוך מצבת כלי הרכב בישראל, זה לחלוטין לא פרופורציונלי. נמוך משמעותית מהמקובל באירופה למשל ונמוך ממה שאמור היה להיות פה.

    אתה צודק שדו-גלגלי לא מתאים לכולם, אבל בשנים שמוכרים פה 250 ו-300 אלף מכוניות פרטיות בשנה, 17 או 18 אלף דו-גלגלי זה בדיחה. יש המון משפחות שמחזיקות שניים או שלושה רכבים פרטיים. את אחד מהם אפשר להמיר לקטנוע קטן שאיתו זזים לעבודה וחזרה, ואת הקניות, הסעת הילדים או העברת הרהיטים עושים עם המכונית. זה לא בנוסף למצבת הרכב המשפחתית אלא במקום אחד הרכבים.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    לא צריך להמציא את הגלגל, בערים צפופות מת"א וגוש דן התנועה זורמת ביעילות,
    ברצלונה, לונדון, רומא, מדריד, ניו יורק.

    התשובה:
    1. תחבורה ציבורית יעילה.
    2. תחבורה בסיסית זולה וקלה (אופניים ודו"ג).
    3. עסקים יכולים להחליט על שעות התחלת העבודה, גמישות שהן לא בשעות העומס.
    4. עבודה מהבית.

    השאלה עד כמה יהיו התושבים מוכנים ללכת רחוק.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    בואו ננער שניה את האבק מהעיניים, המדינה לא באמת מעוניינת לפתור את הבעיות של האזרחים שלה, לא מבחינת תח"צ ולא מבחינת שיפור איכות הנסיעה בשעות העומס בריכוזי אוכלוסין גבוהים. לראיות כל הפיאסקו שנקרא רכבת קלה. אני זוכר שכשהייתי ילד, אי שם בתחילת שנות השמונים, אבא שלי היה מספר לי על התוכניות להקמת רכבת תחתית בתל אביב. עברו כמעט 40 שנה מאז, והפתרון ממש לא נראה באופק. עכשיו מחרבנים את כל איזור גוש דן בתירוץ של בניית רכבת קלה, אבל מחקרים של משרדי האוצר והתחבורה הראו שכשהעבודות יסתיימו (אם וכאשר) הרכבת לא תקל על העומס ולא תעמוד בדרישות התנועה המטרופולינית.
    המדינה יכולה די בקלות לפתור את רוב הבעיות, מתן הקלות לדו"ג (כמו שעשו ברוב מדינות אירופה), שיפור התחבורה הציבורית הקיימת, ויצירת נתיבים שרק (רק רק ושוב רק) אוטובוסים יסעו בהם, מניעת כניסה של משאיות ורכבי עבודה לאיזורי ריכוז אוכלוסין גבוהים ועוד ועוד (וזה כמובן לפני שדיברנו על בניית רכבת תחתית שתיתן מענה אמיתי לצרכים). כל החלטה כאן מתקבלת על בסיס אינטרסים ומי מעביר את המעטפה השמנה ביותר למקבל ההחלטה באותו הרגע, ונכונות כללית של השלטון להסתכל אחורה על השריפה הקרובה ביותר שמכבים ולא להסתכל טיפה קדימה כדי למנוע את השריפה הבאה.
    אבל אני מה'כפת לי, כל פעם שיש קרנבל ברכבות אני מברך את קרישנה ירום הודו על זה שהחלטתי לחזור לדו"גי ולא לסמוך על התח"צ. את כל העיסוקים עם הרכב העברתי לאשתי, ורק נותר לי לקוות שהיא תמצא עבודה שלא תהיה בתוך כל הביב. כשאני כן צריך להשתמש ברכב, אני משתדל להימנע כמה שיותר מכניסה לשיא הקלחת בשעות העומס.
    נערך לאחרונה על ידי moonshield; 12-09-2016 בשעה 19:10. סיבה: דיסלקציה קלה...

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    63
    ציטוט נכתב במקור על ידי alexsupreme צפיה בהודעה
    לא כל אחד יכול להרשות לעצמו דו גלגלי או אפילו לנסוע על דו גלגלי.

    דו גלגלי זה יקר לפחות כמו רכב.
    ציוד נוח ובטיחותי לכל עונות השנה זה עסק יקר.
    הורה אחראי כנראה שלא יסיע את הילדים שלו על דו גלגלי. אם יש לך שני ילדים שצריך להסיע בבוקר אז זה בכלל אבוד.
    קניות שבועיות למשפחה זה לא אופציה ריאלית על דו גלגלי.
    אם אתה עובד בחליפה או לבוש מסודר אחר אז דו גלגלי מאוד לא נוח.
    אם אתה רוצה להסיע אדם נוסף, צריך לדאוג לציוד הולם וצריך ללמד את המורכב איך לנסוע.

    רוצה להוציא את המשפחה לטיול בשבת?
    רוצה לנסוע להביא רהיט שחסר לבית?
    רוצה לקחת את החתולים שלך לוטרינר? ( )
    רוצה להקפיץ את האישה לעבודה ביום גשום?
    רוצה לקפוץ לחרמון עם עוד זוג חברים עם ציוד מלא?

    דו גלגלי הוא ממש, אבל ממש לא לכולם.
    למזלי, אני מסוגל להסתדר אך ורק עם דו גלגלי כי אני לא עושה הרבה מאלה ומוצא פתרונות יצירתיים להרבה אחרים אבל כל עוד משפחה ממוצעת לא יכולה להוסיף דו גלגלי בנוסף לרכב מבלי לפגוע אנושות בכלכלת הבית, דו גלגלי לא מהווה פתרון ממשי לשום דבר.
    יחד עם העובדה שאני מסכים עם הטענות שלך, ישנה אוכלוסיה *מאוד* גדולה בגוש דן של צעירים שמתניידים עם רכבים מסיבות מגוונות.
    אני בטוח שרצון מנהיגותי להגדיל את אחוז השימוש בדו״ג באוכלוסיה, כמו הקלות מס, הטבות בקניה ויבוא, עידוד וייעול מערך בחינות הנהיגה והלימוד יכול לשלש את הכמות הנוכחית.
    באופן אישי יש לי ארבעה חברים שגרים בגוש דן ועובדים בת״א ומתניידים עם רכב הלוך וחזור, כי בתחב״צ ייקח יותר זמן, וכי יש חניה בעבודה, אז מה רע. אין להם משפחה עם ילדים או חתול. ודו״ג הוא לא במקום רכב לחלוטין, הוא יכול להוות את הרכב השני בבית כמו אצלי. כשצריך ריהוט, קניות, וטרינר, טיול או נסיעה בגשם כבד יש רכב. וכשצריך לקפוץ לעיר, לעבודה או להגיע למקום ולהימנע מאיחורים ושעות של פקקים יש דו״ג.
    וסתם היה לי חשוב להגיד שקניות שבועיות לזוג נכנסות בכיף רב מתחת למושב של ג׳וימקס 250, שים לו ארגז ותסתדר גם עם קניות למשפחה עם ילד קטן.

    לסיכום, לא ניסיתי לטעון שדו״ג הוא לכולם, בסך הכל שהוא יכול להוות חלק משמעותי מפתרון יעיל לבעיית התנועה שהולכת וחונקת (ת״מ) את תושבי גוש דן ולאט לאט את המדינה.

  11. #11
    ההנחה שלי זה שמכל גורם שמפסיד משהו גורם אחר מרוויח.
    ואם שום דבר בנושא הזה ובנושאים אחרים (כלכלה, בטחון וכו') לא משתנה זה כי כנראה שמישהו מרוויח מזה.
    אני לא אכנס לכלכלי במאקרו ולבטחון אבל אני רק אגיד שהמדינה תרוויח בגדול מכל העסק.
    המיסוי על הרכבים יגדל, התוכנית ההזויה של 10 אגורות לקילומטר אפשרי ביותר שתיהיה מיושמת, גזירות הזויות שמטרתן "להוריד את העומס" יוטלו וכמובן שום דבר לא יקרה בנידון.
    מוסדת המדינה בסופו של דבר ישכרו מספיק גורמים כדי להפיק כמה שיותר תועלת אפילו מהמצב הקטסטרופלי שמתואר למעלה ובסופו של יום גם ירוויחו מזה
    מי לא ירווח מזה? העם שיצטרך לצאת דקות רבות לפני הזמן שלוקח לו היום כדי להגיע בזמן לעבודה.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    כולם פה מפספסים את הדבר היחיד שמתוכנן כבר לא מעט זמן במחשכים ויוצא מדי פעם לתקשורת, והוא גם הדבר הראשון והיחיד שיעשו לא כי זה משנה משהו לתנועה, כי זה מייצר כסף למדינה (יותר נכון מעביר מכיס האזרחים/ עבדים אל הקופה ה"ציבורית" הנשדדת) -

    ציטוט נכתב במקור על ידי omer צפיה בהודעה
    3. מיסוי על תנועה
    כידוע וכמו בכתבה הזו ועוד רבות כמוה, הדבר האחרון שהמדינה עצמה (האוצר, גופי המיסוי) וכתוצאה משטיפת המוח שלה הציבור עצמו רוצים כאן זה דו-גלגלי. מבחינת הנהג הממוצע אין לו שום בעיה שיעלו עוד 200,000 נהגים בכלי רכב על הכביש במקום האופנועים שיש היום, גם אם זה עולה לו בעוד חצי שעה בפקק- העיקר שהוא לא יהיה הפראייר היחיד שלוקח לו זמן להגיע לעבודה והביתה. זו המדינה ואלו הם האנשים, עדר שטוף מוח.
    נערך לאחרונה על ידי Shasha127; 12-09-2016 בשעה 23:00.

  13. #13
    Member הסמל האישי של rider
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    335
    לא רוצים לפתור פה בעיות.
    מיסוי לא פותר בעיות אלא רק מכניס כסף למדינה.
    ראינו את זה עם מצלמות המהירות
    אנגליה ראתה את זה עם מס הכניסה ללונדון
    ואנחנו תכף נראה את זה עם המס לדירה שלישית

    פיתרון לא חייב להיות ע"י גבייה!

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    רואים את זה גם עם המיסוי הכבד על הרכבים (יותר רכבים חרא ופחות בטיחותיים ומבזבזים יותר דלק)
    שזה מביא אותנו למיסוי על הדלק
    והלוואי עלינו המצב בלונדון...
    ההבדל הגדול זה שיש להם את הטיוב ולנו יש חרא בלבן.
    אגב, לפעמים צריך לשלם בשביל דברים טובים.
    ביפן יש חניות מסודרות לאופנועים, יש ברזלים שמונעים חניית מכוניות, יש מקום לקשור את האופנוע. רק שהחניה עולה כסף...

  15. #15
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    לא הייתי רוצה שיהיו הרבה רוכבים.
    כאילו חסרים אידיוטים שחותכים אותי בנתיב... עכשיו אני גם צריך שהם יהיו בלתי נראים במראות

אשכולות דומים

  1. השקה מקומית: אופנועי SWM בישראל
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 25-06-2016, 23:40
  2. קימקו דאונטאון 250 הושק בישראל
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 04-03-2016, 19:01
  3. המדינה מתחילה לעודד דו-גלגלי כפתרון תחבורתי?
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 18-12-2015, 18:10
  4. Z800e למה אין אותו בישראל?
    על ידי Yadin Tal בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 09-09-2015, 10:49
  5. ריזומה בישראל ? (rizoma)
    על ידי Agal בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 16-06-2015, 07:54

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO