עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 35

אשכול: נידנוד על ציר האורך בעת רכיבה בכביש מפותל ועקיפה

  1. #1
    Member הסמל האישי של miki
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    מושב - אזור הדרום
    הודעות
    399

    נידנוד על ציר האורך בעת רכיבה בכביש מפותל ועקיפה

    האופנוע : קרוזר ארוך וכבד.
    זה שמרחב המחייה של קרוזר אינו כבישים מפותלים אני יודע ... אבל למה בעת רכיבה בכביש מפותל קיים נדנוד מתמיד של האופנוע על ציר האורך?
    הנדנוד מופיע גם בעת עקיפת S ובכלל בעת ביצוע היגוי הפוך במהירות גבוהה (הכל יחסי כמובן).
    התופעה גורעת מאפשרותי להגיע למלוא ההשכבה המוגבלת בלאו הכי באופנועים אלו, זה לא נעים ומותיר תחושת חוסר ביטחון בכבישים אלו ובעקיפות .
    מה הסיבה לנדנוד על ציר האורך ?

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    אין כביש ישר
    בהרבה כבישים בארץ (6,4,57,...מה שעולה לי כרגע בראש) יש גלים ובמהירות מרגישים את זה..
    שהאופנוע שוקל 300+ ק״ג עם בולמים רכים יחסית אז כל גל קטן גורם לו להתנדנד
    בספורטיבי למשל מרגישים את התחת מקפץ..במהירויות גבוהות באופן יחסי כמובן..
    אבל יש פיתרון שאני לא יודע
    רכבתי על ספורטסטר של חבר (גם מעל ה240 ק״ג) במהירויות מאוד גבוהות ולא הרגשתי כלום
    זווית 6מעלות מקדימה וגלגל 200 מאחורה,על חישוקי שפיצים כמובן..
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    מה מצב המתלים? מתי בפעם האחרונה הבולמים עברו טיפול? כיוון לפי המשקל שלך והעדפות הרכיבה?

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    568
    אם הדבר מאודמפריע לך. תתחיל מכיוון מתלים אצל מישהו מקצועי. אתה לא תכיר את הכלי אחרי.

  5. #5
    Member הסמל האישי של miki
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    מושב - אזור הדרום
    הודעות
    399
    ציטוט נכתב במקור על ידי R86 צפיה בהודעה
    האופנוע שוקל 300+ ק״ג עם בולמים רכים יחסית אז כל גל קטן גורם לו להתנדנד
    רכבתי על ה LT ששקל 410 ק"ג רטוב + משקלי = 510 ק"ג באותם כבישים, ולא היתה לי התופעה הזו. בשני האופנועים המתלים מכויילים לצד הרך, על כך אין ויכוח. ולמרות זאת, למרות שה LT כבד בקרוב ל 100 ק"ג , ארוך ורחב באותה מידה לערך .. את ה LT יכולתי להשכיב יפה יפה למרות מימדיו ואת ה XV אני לא מצליח בגלל הנדנוד, וגם בגלל שהוא "אוהב" יותר כבישים ישרים . לא רכבתי על XV מקביל (אפילו XVS1300 ) או קרוזר אחר , לכן אין לי בסיס להשוואה.
    ..
    ציטוט נכתב במקור על ידי Meirson צפיה בהודעה
    מה מצב המתלים? מתי בפעם האחרונה הבולמים עברו טיפול? כיוון לפי המשקל שלך והעדפות הרכיבה?
    לפי איך שקיבלתי את האופנוע, אני מניח שהמוכר הקודם לא טרח להחליף מעולם שמן בבולמי הזעזועים הקדמיים... לא מזמן פורסמה כאן כתבה על טכנאי בולמי זעזועים ... נראה לי שאצטרך לבקר אותו.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    תתחיל מלכוון סאג כמו שצריך. זה דורש ממך להרים כל פעם גלגל אחד באוויר, יש מיליון סרטוני הסבר ביוטיוב זה לא תהליך מורכב במיוחד
    אחרי שאתה מכוון את הסאג הרצוי לך אתה יכול להתחיל לשחק עם השיכוך וההחזרה, תתחיל מערך אמצעי (7 קליקים מתוך 14 למשל) ותראה איך הפרונט מתנהג, לפי זה תוכל להחליט איך טוב לך
    האמור לעיל מתבסס על העובדה שיש לך בולמים מתכווננים באופן מלא... אני לא יודע אם אצלך זה המצב, תבדוק אם בנוסף לpreload יש לך אופציה לכוון גם את השיכוך וההחזרה

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    אני רק מצטרף להגיד שירדתי רמה לקטנוע שמנמן שכיוון הPRELOAD בבולמיו לא ננגע.
    ברגע שכיוונתי למצב הכי רך בבולמים (אני בחור רזה ולדעתי זה קטנוע לבחורים גדולים) הקטנוע פשוט מתנהג יותר טוב, אני לא אגיד שנעשו פלאים ועכשיו זה מדהים לעלות על תחלואות כביש למיניהן אבל בהחלט המצב הרבה יותר טוב..
    מקודם בהחלט סבלתי.. כיוון שלוקח 5 שניות עוזר משמעותית.
    אבל אולי אני רגיל לאופנוע שטח שהיה לי..

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,197
    מיתלים פח,זה הסימפטום.
    תוסיף לזה ערימת ברזלים דחוסה והרי לך נדנודים בטונות.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    כעיקרון - אופנועי קאסטום לרוב לא מצטיינים בשמירה על שלוות הנפש ברגע שמתחילים ללחוץ אותם.
    אם זאת, במידה ויש לך כיוונים במתלים (לא סביר, אבל נניח שיש) - אפשר לנסות להקל על הבעיה, אחרי שתוודא שהמתלים תקינים (שמן טרי בפרונט, בולם אחורי תקין).
    דיסקליימר - אי לא רוכב מרוצים, ולא אמן כיוון מתלים. מה שנאמר הלאה, הינו על בסיס ניסיון אישי סובייקטיבי וקצת הבנה מכאנית.
    1. כוון "סאג" - האופנוע צריך לשקוע אחוז מסויים ממהלך המתלה תחת משקלך. יש סרטונים באינטרנט איך עושים את זה. כעיקרון, אם האופנוע שוקע יותר מידי, מעלים את עומס הקפיץ, אם הוא שוקע פחות מידי - מורידים. זה קובע את הנקודה שבה המתלה הולך לעבוד. ע"י משחק עם העומס קפיץ מקדימה ומאחור ניתן גם לקבוע את הגיאומטריה, שמשפיעה על חלוקת המשקל בין הגלגל הקדמי לאחורי. ברגע שהגעת למצב שמוצא חן בעיניך (האופנוע יציב, אך נכנס לפניה בקלות, והמתלים לא קורסים תחת משקלך, אך אתה מנצל אחוז מכובד ממהלכם) - אתה עוזב את כיוון ה-preload ולא נוגע בו יותר.
    2. במידה ויש כיוון לשיכוכים - אפשר לנסות להעלות את ה-Rebound Damping (שיכוך החזרה בעברית). זה יאט את פתיחת המתלה, ויקטין את התחושה שהאופנוע מתנדנד על קפיץ רפוי.
    3. אם זה לא מספיק - אפשר להעלות את ה-Compression Damping (שיכוך כיווץ בעברית). זה יגרום למתלה להתכווץ לאט יותר, וסובייקטיבית ירגיש כמו הקשחה של המתלה. גם זה יכול לעזור לאפקט הנדנוד על המתלים שאתה מרגיש.

    אם כל זה לא עזר - ברוך הבא, אתה רוכב מספיק חזק כדי שתצטרך אופנוע שיודע לפנות כמו שצריך. משמע - לא קאסטום.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #10
    Member הסמל האישי של miki
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    מושב - אזור הדרום
    הודעות
    399
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    כעיקרון - אופנועי קאסטום לרוב לא מצטיינים בשמירה על שלוות הנפש ברגע שמתחילים ללחוץ אותם. נכון ... מאשר כל מילה :-)
    אם זאת, במידה ויש לך כיוונים במתלים (לא סביר, אבל נניח שיש) - אפשר לנסות להקל על הבעיה, אחרי שתוודא שהמתלים תקינים (שמן טרי בפרונט, בולם אחורי תקין). לא ראיתי ברזי\ברגי כיוון לבולמים הקדמיים או האחוריים. יחד עם זאת אחליף שמן בבולמים הקדמיים באחד הטיפולים הבאים.

    אם כל זה לא עזר - ברוך הבא, אתה רוכב מספיק חזק כדי שתצטרך אופנוע שיודע לפנות כמו שצריך. משמע - לא קאסטום.
    התאמתי את מהירות הרכיבה לאופנוע. בחלוף כ ~ 6000 ק"מ מאז אני על מושבו, תהא זו הגזמה לומר שזה אופנוע לרכיבה בקו ישר, אבל זה מרחב המחייה המועדף שלו ובעיקר שלי (איתו). אפשר להטות, אפשר לרכוב בכבישי י"מ והסביבה או כל כביש מפותל שתבחר, אבל אין את הבטחון או הכייף שאופנועים קודמים נתנו. לצד החסרון הזה, יש מומנט עצום שהופך כל עלייה למישור.
    אתה למד להכיר את המגבלות שלך כרוכב על גבו של קרוזר. לעיתים, שכר הלימוד מופיע כהלמות לב וזיעה קרה כשאתה קרוב לנקודה בה אתה חוצה את הקווים (תרתי משמע).

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251
    אני הייתי עם DRZ400 מודל 2002, בחיים לא נגעתי בבולמים עם צמיגי שטח טהורים ובחיים לא נתקלתי בתופעה הזאת ואפילו הגעתי לזוויות מאוד יפות עם צמיגי שטח.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי Skity צפיה בהודעה
    אני הייתי עם DRZ400 מודל 2002, בחיים לא נגעתי בבולמים עם צמיגי שטח טהורים ובחיים לא נתקלתי בתופעה הזאת ואפילו הגעתי לזוויות מאוד יפות עם צמיגי שטח.
    זה ללא ספק מידע מאוד חשוב ועוזר. אתה יכול בבקשה לספר באילו עוד תופעות לא נתקלת?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Member הסמל האישי של miki
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    מושב - אזור הדרום
    הודעות
    399
    ציטוט נכתב במקור על ידי Skity צפיה בהודעה
    אני הייתי עם DRZ400 מודל 2002, בחיים לא נגעתי בבולמים עם צמיגי שטח טהורים ובחיים לא נתקלתי בתופעה הזאת ואפילו הגעתי לזוויות מאוד יפות עם צמיגי שטח.

    איך אתה בכלל יכול לנסות ולהשוות בין שני האופנועים ? זה כמו שתשווה בין לימוזינה ארוכה לבין סמארט ועוד תטען שאתה לא מבין איך נהג הלימוזינה לא מצליח להחנות בניצב למדרכה ברחוב צר...

    מה אורך בסיס הגלגלים של DRZ אתה יודע ? 1460 מ"מ ... וכמה ב XV : זה 1715 מ"מ
    מה זוית ההיגוי של DRZ לעומת XV ?
    משקל של ה DRZ לעומת XV ששוקל כ 350 ק"ג.
    מה גובה מושב באחד ובאחר?
    מה זווית ההטייה התיאורטית עם DRZ לעומת XV - באחרון מרווח ההטייה לא גדול, כי מרווח הגחון מזערי עד כדי מחשבה לפני כל עלייה על מדרכה. בעייה נוספת הינם מדרסי רגליים ענקיים שמגבילים עוד יותר את מרווח ההטייה הנמוך בכל מקרה... תזכיר לי ... ב DRZ יש רגליות הלא כן ?

    בקיצור, אתה רוצה להתייחס לשאלה שנשאלה, תתייחס לגופו של עניין כאשר מצויים בידך נתונים זהים.
    לקרוזרים הכבדים יש שגעונות משלהם, אבל אם לא רכבת על אחד כזה, לא תבין את החוויה.

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    מיקי אחרי מיני סיבוב בחנייה על הפיל שלך הבנתי עד כמה הכל שם מוגזם!
    אני מניח שהמתלים תכלס שם ליופי כי גם אם תחזק את המטלים ההטייה של הכלי הזה צריכה להעשות בתכנון מקדים בדומה לאוטובוס.

    אני חושב שאנו לוקים באותה תסמונת והיא אחרי שירדנו מאופנוע אמיתי כזה שיודע להאיץ, לבלום, לפנות ולגמוע קילומטרים כהרף עיין קצת קשה לנו להסתגל לכלי שמתאים לתקופת אנו באנו.

    הם יפים לעיינים אבל כמו בוסר לשיניים.
    אני מאמין שאתה (וזוגתך) יודעים מה אתה צריך לעשות.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  15. #15
    Member הסמל האישי של miki
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    מושב - אזור הדרום
    הודעות
    399
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    אני חושב שאנו לוקים באותה תסמונת והיא אחרי שירדנו מאופנוע אמיתי כזה שיודע להאיץ, לבלום, לפנות ולגמוע קילומטרים כהרף עיין קצת קשה לנו להסתגל לכלי שמתאים לתקופת אנו באנו.
    כן, זה אופנוע שמוציא לי את הבטחון, ולבן אני רוכב במהירות נמוכה באופן יחסי, הרכיבה עליו זהירה שכן שינויי כיוון מהירים אינם נענים בקלות.
    השכבות ... נו טוב זה משהו שלא בדיוק נקרא השכבה כמו באופנועים קודמים כולל ה LT הבהמתי .
    חוץ מזה שאני חוזר עייף מכל רכיבה...
    דיברנו על זה - הבעייה של האופנועים הללו היא שוק האפטר מרקט. אתה רוכב על אופנוע שקנית במיטב כספך, ופתאום מתברר שהכיסא לא נוח. כיסא חדש בחו"ל מגיע לסביבות ה 700$, לך למריו תפרד מאלפייה לפחות... בולמים דורשים שיפור, לך לטכנאי בולמים, תפרד מעוד שתי אלפיות. ארגזים צריך להחליף כי לא באים טוב בעין, תפרד מעוד כמה אלפיות... זה בור ללא תחתית. תקנה GTR או ZZR או בנדיט או היאבוסה וכו' ... אתה מקבל מכונה כמעט מושלמת שאין לך בעייה לרכוב עליה AS IS . תרצה תשפר, לא תרצה תהנה בכל מקרה מהרכיבה.

    לא רוכב בגשם כי הוא מתלכלך, וחבל.
    לא רוכב ביום שרב, כי כשאתה רוכב על 1900 סמ"ק מקוררי אוויר ששונאים ימי שרב בדיוק כמוך, פתאום אתה מודע שכלי הדם ובלוטות הזיעה אי שם באגן משדרות לך מצוקה אמיתית... הזעתי עליו בימים חמים כמו שלא הזעתי בחיים שלי על שום אופנוע...

    הם יפים לעיינים אבל כמו בוסר לשיניים.
    אני מאמין שאתה (וזוגתך) יודעים מה אתה צריך לעשות.
    אני יודע מה צריך לעשות ... אבל זוגתי פשוט אוהבת את האופנוע ... היא מוכנה להחלפה ובלבד שיהא זה גולדווינג ...
    בגלל העלויות הגבוהות של GL ברכישה , אני דווקא חושב יותר לכיוון ה R1200RT או ה GS כי מוסכי השירות של BMW (לפחות שני האלכסים) נותנים שירות מעולה כנגד התשלום.
    מצד שני ראיתי את סדרת ה F הקטנים יותר נפחים בסביבות ה 800 , נראים מצויין ואני מניח שלצרכים שלי הם כמו כפפה ליד...

אשכולות דומים

  1. סדקים בכביש וחוסר היציבות שהם גורמים
    על ידי Yuv_Coehn בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 28-07-2016, 23:55
  2. כמה ניתן לרכב עם גלגלי שטח בכביש
    על ידי geko02 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 02-04-2016, 16:24
  3. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 30-11-2015, 15:55
  4. החלקה בתוך האוניברסיטה בשל עבודות בכביש.
    על ידי Tartaruga בפורום פורום משפטי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 16-11-2015, 13:35
  5. שאלה , איך הexc 250 בכביש ?
    על ידי dayanz בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 25-07-2015, 13:16

תגיות עבור אשכול הזה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO