כעיקרון - אופנועי קאסטום לרוב לא מצטיינים בשמירה על שלוות הנפש ברגע שמתחילים ללחוץ אותם.
אם זאת, במידה ויש לך כיוונים במתלים (לא סביר, אבל נניח שיש) - אפשר לנסות להקל על הבעיה, אחרי שתוודא שהמתלים תקינים (שמן טרי בפרונט, בולם אחורי תקין).
דיסקליימר - אי לא רוכב מרוצים, ולא אמן כיוון מתלים. מה שנאמר הלאה, הינו על בסיס ניסיון אישי סובייקטיבי וקצת הבנה מכאנית.
1. כוון "סאג" - האופנוע צריך לשקוע אחוז מסויים ממהלך המתלה תחת משקלך. יש סרטונים באינטרנט איך עושים את זה. כעיקרון, אם האופנוע שוקע יותר מידי, מעלים את עומס הקפיץ, אם הוא שוקע פחות מידי - מורידים. זה קובע את הנקודה שבה המתלה הולך לעבוד. ע"י משחק עם העומס קפיץ מקדימה ומאחור ניתן גם לקבוע את הגיאומטריה, שמשפיעה על חלוקת המשקל בין הגלגל הקדמי לאחורי. ברגע שהגעת למצב שמוצא חן בעיניך (האופנוע יציב, אך נכנס לפניה בקלות, והמתלים לא קורסים תחת משקלך, אך אתה מנצל אחוז מכובד ממהלכם) - אתה עוזב את כיוון ה-preload ולא נוגע בו יותר.
2. במידה ויש כיוון לשיכוכים - אפשר לנסות להעלות את ה-Rebound Damping (שיכוך החזרה בעברית). זה יאט את פתיחת המתלה, ויקטין את התחושה שהאופנוע מתנדנד על קפיץ רפוי.
3. אם זה לא מספיק - אפשר להעלות את ה-Compression Damping (שיכוך כיווץ בעברית). זה יגרום למתלה להתכווץ לאט יותר, וסובייקטיבית ירגיש כמו הקשחה של המתלה. גם זה יכול לעזור לאפקט הנדנוד על המתלים שאתה מרגיש.
אם כל זה לא עזר - ברוך הבא, אתה רוכב מספיק חזק כדי שתצטרך אופנוע שיודע לפנות כמו שצריך. משמע - לא קאסטום.


ציטוט ההודעה בתגובה
