תשמע, זה כבר דיון הרבה יותר עמוק ונרחב על דרגות רישיון באופן כללי, ללא קשר לבדיקות הראייה.
למה ברכבים אפשר ללמוד נהיגה על יונדאי I10 עם מנוע 1000, ולנהוג עם אותו הרישיון על פרארי או מפלצות אחרות עם פי 50 הספק והתנהגות אחרת לגמרי,
ואילו באופנוע יש שלוש דרגות רישיון שונות?
ומצד שני אתה יכול ללמוד נהיגה על דו"ש מעפן ואז לרכב על A1 ספורטיבי, אבל אם למדת (או אפילו רכבת 10 שנים) על A1 ספורטיבי אסור לך לרכב על ספורטיבי גדול, או אפילו דו"ש גדול?
האם הארלי 1200 מתנהג יותר כמו R1 או כמו GN?
ואיפה בכלל נכנסים כאן אופנועי השטח, שהם בכלל חיות אחרות לגמרי?
בקיצור, חוק צריך לשים גבולות איפשהו. זה לא תמיד אופטימלי ולא תמיד נשמע הגיוני במקרים פרטיים, אבל עבור מערכת ענקית שצריכה להתמודד עם כמויות אדירות של מקרים שונים ומשונים, ואין לה זמן להכנס לבעיה הספיציפת או להיסטוריה האישית של כל אחד, זה כנראה עובד. מערכות גדולות חייבות להתבסס על סטטיסטיקה.
כמו שאתה מקבל את זה שרכיבה על אופנוע A דורשת רישיון מיוחד, תקבל את זה שיש להם גם דרישות פיזיולגיות שונות.