ה-CB500X הוא הקרוס-אובר של משפחת ה-CB500 של הונדה, והוא מתגלה ככלי מושלם למתחילים - וגם יותר; הכי ידידותי שיש.
http://fullgaz.co.il/?p=113991
![]()
ה-CB500X הוא הקרוס-אובר של משפחת ה-CB500 של הונדה, והוא מתגלה ככלי מושלם למתחילים - וגם יותר; הכי ידידותי שיש.
http://fullgaz.co.il/?p=113991
![]()
הייתי שמח לדעת אם יש הבדל בהנהגות הכביש שלו בהשוואה לדגם הקודם, (מה שהפריע לי בדגם הקודם היה אי יציבות במהירות מעל 120 קמ"ש, האופנוע לפעמים מתחיל להתנדנד בבעיקר כאשר יש רוח צד)
ורציתי לדעת אם הונדה שיפרו את הכסא, הכסא נוח רק לחצי שעה הראשונה, אחרי זה הוא פשוט הופך להיות אבן קשה ומציקה.
אני רוכב על הדגם הקודם כבר שנה וחצי ולא חוויתי שום אי יציבות במהירות של מעל 120, כמובן שעם יש רוחות צד חזקות כל כלי יחווה חוסר יציבות.
רכבתי איתו קרוב לשנה י-ם -פ"ת ועכשיו רק י-ם.
לגבי הכסא, הרכבתי עליו כיסוי רשת ששיפר אותו פלאים.
צר לי לאכזב אותך, מי שלא נסה אופנוע אחר פשוט לא יודע, כי הוא חושב שאי היציבות והקלילות יתר שיש לאופנוע הזה במהירית גבוהה זה משהו נורמלי.
אך אחרי שאתה רוכב על אופנוע גדול יותר כמו הוי סטרום למשל את תבין מהר מאוד עד כמה יש הבדל עצום ביציבות בין שני הכלים, ועד כמה הCB לא יציב המהירות גבוהה עם רוח צד, וזה ממש לא בכל כלי אחר.
האופנוע הזה הוא יותר אדווינצ'ר STYLE, ואין לי באמת יכולות אדווינצ'ר אמיתיות, גם לא לכביש, ציוד כבד יורגש היטב תוך כדי רכיבה, הכוונה עם מורכבת וציוד, אך ציוד לבד או מורכבת לבד, יהיה סביר ואפשרי.
עשיתי איתו 24 אלף רוב הנסיעות עם 3 מזוודות והרבה פעמים הן היו מלאות ממש לא שותף להרגשה שלך של היציבות או ציוד כבד, אפשר גם להגיע לקצבים טובים איתו נכון לא מדובר והוא לא מתיימר להיות אופנוע ספורט אבל בכבישים מפותלים הוא לא ירגיש נחות גם יחסית לסטורם.
לגביי רכיבה בזוג קצת קצר באזור הרגליים, הנעליים יכולות להיפגש מידי פעם
איך הוא בהשוואה לסטרום או nc750? ברכיבה בזוג ובבלימה?
אני מרגיש שאני לא צריך באמת כל כך הרבה כח ביום יום והייתי יותר משמח ל-abs אבל האם ניתן בכלל להשוות בינו לבין כלים לא מוגבלים?
בגלל זה אמרתי רק עם רוח צד בכביש 2 למשל.
זה כן מורגש, מרגישים את זה הכי הרבה כאשר רוכבים כמה חברים ומחליפים אופנועים, אני רכבתי על CB והרגשתי שהוא לא ממש מסתדר במהירות גבוהה, אחרי שירדתי והחלפתי בחזרה לוי סטרום שלי, ההבדל פשוט עצום, מהירות גבוהה לא מדגדגת לוי סטרום, הוא יושב על הכביש ביציבות מרובה ובבטחון.
לגבי ההרכבה, תנסו להרכיב בחור במשקל של כ100 ק"ג אפילו בלי ציוד , זה פשוט "סיוט", ואחרי זה תנסו הרכבה דומה על הוי סטרום, זה יתאר את המצב.
יש לי cb500x 2016 ואני יכול לומר , למרות הנסיון הקצר שלי בעולם הדו גלגלי (שנתיים) שהוא כלי מדהים , הוא קליל , נוח , הישיבה זקופה ונעימה , ובסך הכל יש לו מספיק כוח ליום יום וגם לנסיעות ארוכות ( במקרה שלי פעם בשבוע רמת הגולן ) . החסרונות שאני חווה איתו הן : חוסר יציבור והרגשת חוסר ביטחון מעל 130 , הכיסא נוקשה ולא נעים לאחר יותר משעה רכיבה ומיגון רוח שלדעתי האישית פשוט גרוע והזמנתי משקף חדש שאמור להגיע בקרוב , הגיר נוקש מאוד בכל הילוך . אני רוכב עם 3 מזוודות באופן קבוע ובסך הכל הציון הסופי שלי הוא מצויין , פשוט מתלהב לרכב עליו ומחפש כל הזדמנות לעשות זאת .
לי היו 2 CB500X, אחד 2014 וכרגע 2015.
והיו לי 2 וי סטרום 650 לא מוגבלים, 2005 , ו2012
אכן אין מה להשוות בין הCB לוי סטרום, גם מבחינת מחיר ועלויות אחזקה.
הCB אופנוע מעולה, ואני מאוד מרוצה ממנו.
לגבי היציבות שהזכירו לפני, אכן הוי סטרום יושב הרבה יותר טוב על הכביש וגם הרבה יותר נוח, גם תפעול הגיר הרבה יותר חלק עם מנוע הרבה יותר גמיש וחזק ובטח יש עוד כמה יתרונות, אך בסופו של דבר אני לא חושב שזה נכון להשוות ביניהם, כי מדובר ב2 אופנועי אדווינצ'ר עם הפרש של כ15K במחיר, והCB מוגדר כאופנוע ידידותי למתחילים, כאשר הוי סטרום גם ידידותי אך הוא לא ממש למתחילים.
יש לCB יתרון מובהק על הויסטרום, וזה רכיבה בעיר, הוא הרבה יותר קטן וקל, וגם טיפה יותר חסכוני בדלק, אך הוא הרבה יותר זול לאחזקה ( עניין האחזקה מול הוי סטרום הישן, עם טווח טיפולים של 6K ולא 12K שאותו אני פחות מכיר) .
בשורה תחתונה, הCB אופנוע מעולה לשימוש יומיומי, ואפשר להנות ממנו בעיקר לרכיבות רגועות, אך הוא לא בנוי לרכיבות התגרזנות או מהירות גבוהה.