המידע הזה לא מפורסם ע"י מוטוגוצי, אבל מצאתי את זה בכמה פורומים - fly-by-wire it is:
http://www.dotheton.com/forum/index.php?topic=69102.0
http://wildguzzi.com/forum/index.php...294#msg1088294
http://www.guzziriders.org/honest-qu...074.html#34074
המידע הזה לא מפורסם ע"י מוטוגוצי, אבל מצאתי את זה בכמה פורומים - fly-by-wire it is:
http://www.dotheton.com/forum/index.php?topic=69102.0
http://wildguzzi.com/forum/index.php...294#msg1088294
http://www.guzziriders.org/honest-qu...074.html#34074
בהנחה שאין קוד תקלה (כדאי לבדוק) שזה קרה, לאתר את הגורם יהיה קשה עד בלתי אפשרי במיוחד אם זה לא חזר על עצמו לכן יהיה צורך להחליף את מערכת הFLY BY WIRE אם רוצים להיות בראש שקט.
הECU מגיב לאותות שמגיעים אליו ולא מחליט על דעת עצמו לפתוח מצערת.
![]()
אפשרי שמדובר על טעות אנוש?
תקלות לא קורות - הן נגרמות.
המקרה קרה ככל הנראה בגלל תקלה חשמלית, יכולות להיות אין סוף סיבות לתקלה חשמלית החל מרכיבים לא מתאימים לעבודה ועד רכיבים פגומים ויש עוד מלא סיבות.
חד משמעית זה לא המקרה.
קרה בנסיעה במגרש חנייה במהירות 5-10 קמ"ש, בקו ישר, ללא כל נגיעה במצערת.
האופנוע היה בהילוך ראשון
נכון להיום אין תשובה מספקת מהמוסך, טוענים שסידרו את התקלה אך לא מספרים במדויק מה היא הייתה.
אבקש לבדוק במחשב אם יש תקלות, יש לי הרגשה שלא יאהבו את זה.
אם נכנסים לפילפולים אז יכול להיות הרבה סיבות לתקלה אבל לא אינסופיות.
המערכת לא מכילה יותר מידי רכיבים, יש מצערת, גוף מצערת שעליו יש את המנוע שפותח ובסוגר את הפרפר והECU, מכל הרכיבים האלו ומהכרות שלי עם הECU הסיכוי שהוא הבעיה נמוך, הECU לא עובד כמו מחשב ביתי עם וונדוס או מערכת אנדרויד, התוכנה שם צרובה ישירות על הEEPROM בצורה הכי פרימיטיבית (ובטוחה) שיש, אין שם מתווחים והקוד פונה ישירות לרגליים של הקלט/פלט.
אם האופנוע היה כבר במוסך כנראה איפסו את התקלות.
היה לי משהו דומה אבל הפוך ב-BMW K1600.
בלי שום סיבה נראית לעין הטורים ירדו ל-1900 סל"ד והמצערת הפסיקה להגיב. כיבוי לדקה או קצת יותר החזיר את המערכת לפעולה תקינה על הפעם הבאה שזה קרה.
בחיבור למחשב שבסוכנות BMW הסתבר שאין קורלציה בין מיקום המצערת ובין פתיחת הפרפר. ה"תיקון" היה לאפס את הכל ולהעלות מחדש את כל התכונות (כולל זו הקשורה בגיר).
המוסכניק שטיפל בזה אמר שהוא מקווה שזה יעזור (זה באמת עזר) ואם לא יהיה צורך להחליף חלקים פיזיים.
אז בהחלט יכול להיות שהמחשב אצל אביך השתגע.
לא מחייב שזה הECU, אבל אוסף של רכיבים שעובדים ביחד כדי לבצע פעולה מסוימת מגדיל את הסיכוי לתקלה..
לא יכול לקרות שבגלל תקלה בתוכנה שנצרבה על הECU בסיטואציה מאוד ספציפית יש באג שגורם לפתיחת מצערת? אני מקצין אבל הכל יכול להיות
דרך אגב, כשאתה אומר מההיכרות שלך עם הECU - האם הכוונה לבקר כמו שיש בV7?
לגבי התקלות במחשב, אני מאמין שיש תיעוד של התקלות. אם התקלות אופסו ללא כל תיעוד או התייחסות כנראה שיש סיבה לכך
בסך הכל אמרו שהתקלה טופלה ולא מציינים מה היא.
אין בV7 בקר מיוחד, היצרנים קונים אותו מוכן, לרוב קונצרן פיאג'ו קונה מדינסו, אחרים קונים מבוש.
חוץ מהECU פיאג'ו עובדים עם ZADI לשאר חלקי האלקטרוניקה והסויטש.
מה שנקרא ראית אחד ראית את כולם ושוב הECU הוא המקום האחרון שהייתי מחפש אם זה לא תופעה רחבה שמופיעה בעוד הרבה באופנועים.
אגב באתר גוצי ריידרס נתנו לך אחלה תשובות, התאוריה של בעיה שקשורה לFAST IDLE שווה בדיקה, גם לFAST IDLE יש פרוצדורת איפוס.
FAST IDLE + שחרור של הקלאץ? נגיד המנוע זינק ל2500 סלד בזמן המצערת הסגורה ואז הרוכב שחרר קלאץ יותר מדי, זה פחות או יותר 1000 סל"ד מעל IDLE רגיל, יש מצב שזה מספיק כדי להכניס אותך לתוך המדרכה אם אתה באמצע תמרונים עדינים בתנועה.