תלוי במנוע.
בגדול בהרצה כן זה סביר,אח"כ,נגיד כשעשית 3,000 ומעלה זה פחות סביר אבל שוב זה תלוי בתכנון.
יש כלים גם שמתוכננת זריקת שמן לפילטר אוויר מה שמתבטא באיבוד מעט שמן.
שלום לכולם,
ברשותי קטנוע 500 סמק באחריות חברה שלאחר טיפול החלפת בוכנה במסגרת אחריות ב1000 קמ הראשונים בהם הייתי בהרצה (מתחת ל6000 סלד) ירד מפלס השמן במדיד ממקס' למינ'.
מכונאי חברה אמר לי שהגיוני לאבד 200 cc לאלף קמ.
נשמע לכם סביר? הגיוני?
אני שוקל צעדיי. אשמח לעצה מהמומחים. תודה מראש ושנה טובה!
תלוי במנוע.
בגדול בהרצה כן זה סביר,אח"כ,נגיד כשעשית 3,000 ומעלה זה פחות סביר אבל שוב זה תלוי בתכנון.
יש כלים גם שמתוכננת זריקת שמן לפילטר אוויר מה שמתבטא באיבוד מעט שמן.
תודה רבה! הסיבה שבגללה נכנסתי להחלפת בוכנה היא זריקת שמן רבה לפילטר אויר ב16 אלף קמ. התוצאה הייתה בוכנה שבורה שהוחלפה באחריות.
בקיצור איזה בדיקה תגיד לי אם המנוע תקין עובד ופשוט צריך למלא שמן מדי פעם? האם צריך לנזול שמן מהכוסית בפילטר אויר?
הסיבה שאני שואל היא כי יש כלים רבים שלא מאבדים שמן בכלל בין טיפול לטיפול. בטח שלא בין מקס' למינ' על המדיד.
דבר ראשון תשים לב שאתה שם שמן נכון.
חכה עוד אלף אלפיים ק"מ זה אמור להישתפר ולהעלם.
בנתיים תשווה עם בעלים של אחד.
לידע כללי,
בכלים שיש שימון מהמנוע יש מסנן אוויר ספוגי,מסנן אוויר מקרטון - מזכיר אקורדיון, לא משתמן מהמנוע.
חיובי. איך ידעת?
קודם כל תודה על המענה. חשבתי שמסנן ספוג צריך לפרק לסחוט ולנקות בכל טיפול.לא ראיתי שעשו זאת מעבר לשטיפה ייבוש וחיבור מחדש.
השאלה היא, אם כמו שאתה אומר זה מתוכנן, מה לבדוק עוד כמה אלפים? כי שמן ימשיך לעוף שם...
סחיטה יכולה לקרוע אותו,ככה בגדול מנקים,עדיף עם מים חמים וממיס שלא הורס אותו אבל זה סביר.
מה לבדוק - תבדוק נפילת לחץ לצילינדר כאשר הבוכנה בכמה נקודות ולא רק בנק' מתה עליונה.
שים לב,שבבדיקת נפילת לחץ רגילה בודקים רק בנק' מתה עליונה ובשביל לעשות את מה שאני מתאר צריך להסיר את הגל זיזים או השרשרת תזמון,מה שמיקר את הבדיקה ואולי יגרור הרמת גבה במוסך או 2.
תתחילו את הבדיקה רגיל (נק' מתה עליונה) ותרדו עד למטה (הבוכנה יורדת למטה) עם עצירות ביניים,בכל עצירה תבדקו כמה דולף.
הבדיקה תעיד על טיב האטימה של הטבעות לאורך כל המהלך.
זריקת שמן מוגזמת לבית מסנן זה בגלל שהפיצוץ חודר את הרינגים ויורד לאגן שמן מה שמעלה שמן למעלה דרך הנשם למסנן.
זה יכול להיות בגלל עיוות בצילינדר,בגלל אי התאמה של הרינגים לצילינדר,עיוות ברינגים,אי התאמה של הרינג\ים לבוכנה,עיוות במגרעות בבוכנה,רינג שבור,בוכנה סדוקה וזהו,נראה לי שמיניתי את כל האופציות.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 08-10-2016 בשעה 11:00.