כאן אתה טוען בפסקנות, אין ABS אין מערכות בקרה.
כאן אתה ממשיך להתעקש
לאורך כל השרשור אתה טוען שאין בקרות חכמות בלא ABS.
כאשר מוכחים אותך אתה משנה חותך שמאלה וטוען אחרת..
ואז בספין שלא היה מבייש את ביבי ושות' מספר שאמרת שיש מודול נוסף.
בהמשך אתה טוען שכאשר ה ABS מזהה מצב בו הקידמי באוויר הוא "מנתק צילנדרים או מאחר הצטה" (הטעות במקור) לשיטתך ניתן בעצם לוותר על ה ECU שכן הוא סתם משקולת נייר.
מערכת ה ABS היא מערכת בלימה, ניתן לעשות שימוש במערך החיישנים שלה היא ממילא שם, חישובים לגבי איזה הספק להוציא מן המנוע/כמויות דלק להכניס למערכות ההזרקה/שיפט להצתה וכו' נעשים על ידי ה ECU ועל ידו בלבד.
http://www.af1racing.com/store/Scrip...dProduct=78225
בקישור הראשון תוכל לקרוא על ה ECU הפתוח של אפריליה.
http://www.af1racing.com/store/Scrip...dproduct=76744
בשני אותה מערכת פתוחה בשינוי של מערכות הבקרה, ממליץ לקרוא במיוחד את החלק המדבר על מערכת הבקרה.
לשיטתך החלפת ה ECU לא היתה משנה דבר שכן מערכת ה ABS היא הפוסקת, בפועל מערכות הבקרה והאופנוע מתנהגים שונה לחלוטין.
רק בסעיף האחרון יש כדי לשמוט את הקרקע לגמרי מן הפסיקות המלומדות שלך.
ממליץ לך לחזור להודעה שכתב Dresdner בתחילת השרשור לגבי פיקוד על ה ECU, לא יזיק לך ללמוד ממנו דבר או שניים.
איך הכרטיס מסך במחשב או בפלאפון כותב לזכרון ראם שלא יושב עליו?
שוב כמו שרשמתי לפני יש תקשורת לרוב קאנבאס.
האיביאס מחשב נותן פלט שקרה החלקת אחורי לדוגמא ונותן אות למחשב ניהול מנוע המחשב ניהול מאחר את ההצטה בפועל או מנתק צלינדרים. ואפילו בחלק מהמקרים הקויל עצמו מנתק צלינדר כי הוא זה שלא נותן ניצוץ אז בעצם הבקרת אחיזה באחריות הקויל?
בידיוק כמו שהמסך מציג את התמונה שהכרטיס מסך חישב ובנה ולא המסך מחשב את את דפי הפורום שאתם קוראים.
מקס או שלך יש בעיות בהבנת הנקרא? או לא יודע איך עוד להסביר.
אמרתה שהאיביאס לא רלוונטי הסכמתי כל עוד זה לא של בוש , אמרתה ששל בוש מסידרה 9 ברגע שהבאתי לך ציטוטים מאתר בוש שמייצרת את האיביאס 9 עצמו שהוא עצמו עושה את זה אתה לא מוכן לקבל את זה.
כאילו מה עוד אתה רוצה?
המחשב ניהול מנוע לא מחשב בקרות הוא מנהל מנוע ,אופנוע ללא איביאיס חייב מודול נוסף שיחשב עבורו את הבקרות זה מה שאפריליאה עשו בישנים כל השאר השתמשו במודול האיביאס של בוש ליישום הבקרות כמו שבוש תכננו מראש.
שוב באתר של בוש תקרא מה ששמתי לך ניתן להישתמש ברכיבים לחיבור למערכות צד ג, זה מה שאפריליאה עשו בדגמים המדוברים שאתה אמרתה ששם היו לך בקרות ללא איביאיס שמו חיישן של בוש עם מערכת נוספת צד ג שעושה את החישוב ואומר מתי לאחר הצטה או לבטל צלינדרים.
מה שהמחשב ניהול מנוע שנתתה עושה זה לא מתערב בחישוב הוא מתערב בתוצאה, משמע כשאתה במחשב ושיניתה במסך עצמו ניגודיות או בהירות זה לא השפיע על החישוב של הרטיס מסך אבל התמונה שאתה רואה שונה נכון?
אותו הדבר כאן פשוט התגובה של האיחור הצטה או ניתוק צלינדר יותר מתונה הוא לא קשור לחישוב
Sent from mTalk using windows 10 mobile
נערך לאחרונה על ידי strelok89; 15-10-2016 בשעה 17:30.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
מכיוון שאתה מתעקש אנא הסבר בבקשה....
איזה חישובים בדיוק מבצעת מערכת ה ABS?
מכיוון שלא עבדתי בצוות הפיתוח של בוש, ומכיוון שאינני מומחה בעל שם עולמי בדרך בה מתפקדת המערכת...
בוא נניח שמערכת ה ABS מזהה כי חיישן הגלגל הקידמי מזהה מהירות של 200 פולסים לשניה (נניח שהמדידה היא בפולסים ונגזרת לשניות) ואילו הגלגל האחורי קורא 300 פולסים/שניה, מה לדעתך קורה עכשיו/איזה חישובים מבוצעים וכיצד הם תורמים למערכות הבקרה?
האיביאס מקבל כמה נתונים
יש 2 חיישני לחץ של הברקס הקידמי או האחורי.
יש את החיישני גיירו שהולכים אליו
יש את האקסלרומטר המובנה באיביאס
עכשיו אם לדוגמא אין לחץ על החיישני לחץ והמצב כמו שאתה מתאר ונניח אין את הבלוק של הגיירואים.
אז האיביאס מבין שזה החלקת אחורי ,הוא שולח לניהול מנוע קוראת החלקת אחורי.
משם יש מפות הצטה המחשב מנסה לאחר הצטה או לנטרל צלינדרים
אם נלך על המקרה שלך והחיישן לחץ של הקידמי לחוץ המערכת מזהה שאתה בולם מאמת מול האקסלרומטר הפנימי שהאחורי לא באוויר או כן באוויר.
אם באוויר והברקס האחורי לא לחוץ מתחשבת רק באקסלרומטר ביחס לקריאה של הקידמי.
אם האחורי גם לחוץ והגלגל לא באוויר אז יש נעילת קידמי והוא משחרר.
הלוגיקה הזו קוראת באיביאס .
נגיד לפי האקסלרומטר המערכת מזהה אם הקידמי באוויר ואם הברקס לא לחוץ אז אתה בווילי ואז נכנסת בקרת ווילי לפעולה.
כל הלוגיקה הזו קוראת באיביאס.
המחשב ניהול בסוף מקבל הוראה מהאיביאס אם לנתק צלינדרים או לא,
כמה צלינדרים לנתק או בכמה לאחר הצטה זה כבר החלטת המחשב ניהול מנוע ושם נכנס לתמונה המחשב מרוצים ששמתה.
מבין את ההבדל?
עכשיו בדגמים הישנים ללא האיביאס יש רק את המחשב שמקבל חיישנים כמו שרשמתי ומחליט האם יש החלקה או לא במידה ויש הוא נותן הוראה למחשב ניהול שיש החלקה המחשב ניהול בהתאם להגדרות שלו מחליט בכמה לאחר הצטה או כמה צלינדרים לנתק.
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
קראת מה שרשום על הבמוו 1000? יש הפרדה בין DTC לרק TC שהABS מבצע.
חיישן הג'יירו בבמוו ואפריליה (ושאר האירופאים) אינו מחובר לABS למרות שזאת אופציה במערכות בוש שלא מומשה.
גם אם יש יפני שמשתמש בכל האופציות הקיימות בABS של בוש עדיין המערכת יכולה רק לשלוט בבלמים כל מה שקשור לניהול מנוע נעשה בECU, המפות שם ולכול היותר הABS שולח אות אליו זהיתי החלקה (כי יש לו את החיישנים לזהות את זה) והECU יגיב ויחכה לאות משוב מהABS אם המצב תוקן.
מצד אחד אתה טוען ה ABS מעביר הודעה כי האחורי מחליק וה ECU מחליט כיצד למתן אותה, מן הצד השני אתה קובע "המחשב ניהול בסוף מקבל הוראה מהאיביאס אם לנתק צלינדרים או לא"
תוכל בבקשה להיות מעט יותר החלטי?
ABS מחליט? ECU? מי מהם?
נאמר שמערכת ה ABS מזהה כי מהירות הסיבוב של הגלגל האחורי גדולה יותר, היא אינה מזהה כי הופעלו הבלמים, זווית ההטיה לצורך העניין היא 45 מעלות.
במקרה הנ"ל מה בדיוק קורה?
למערכת הבקרה באפריליה 8 רמות שונות של התערבות, נניח שבמקרה אחד ולפי הנתונים מעלה אנחנו נמצאים ברמת ההתערבות הגבוהה ביותר, ובמקביל מנסה הרוכב לפתוח את המצערת עוד על מנת להאיץ.
עכשיו דמיין מקרה דומה, אתה נמצא באותה זווית הטייה, ישנה התחלת החלקה של הגלגל האחורי, הרוכב פותח מצערת אולם הפעם רמת ההתערבות היא הנמוכה ביותר....
מי מהרכיבים מחשב מה? אם ה ABS מחשב שישנה התחלה החלקה, האם הוא מודע לרמת ההתערבות הנדרשת מן המערכת על ידי הרוכב? האם הוא מודע למצב המצערת? האם הוא מודע לרמת האחיזה הצפויה על ידי הצמיגים? לרמת האחיזה של מסלול הרכיבה?
דרזדנר אתה צודק זה בידיוק מה שאני אומר!
האיביאס מזהה החלקה ומודיע שהיא קיימת המחשב ניהול מתפעל את ההחלקה לפי הלוגיקה שלו , האיביאס לא אומר איך לתקן את ההחלקה , הוא קובע האם היא קיימת.
מקס בידיוק כמו שרשמתי , רמת ההתערבות זה בעצם איזה פעולה המחשב ניהול מבצע זה לפי מחשב הניהול.
האיביאס מזהה האם קיימת החלקה או לא קיימת ,מה זווית האופנוע זה האיביאס,רמת אחיזת צמיג,קוטר חישוק וכאלה זה איביאס. בקיצור האיביאס מקבל את כלל הנתונים למעט מצערת ועומס מנוע כי זה לא רלוונטי לקביעת החלקה או לא.
משם הוא קובע האם קיימת החלקה ושולח תוצאה לניהול מנוע הניהול מנוע עושה מה שרמת ההתערבות שלו מגדירה ובודק שוב מול האיביאס אם ההחלקה נעלמה ,כן? מפסיק לא? ממשיך לשלב הבא של רמת ההתערבות במחשב ניהול.
הבנתה? המחשב ניהול יודע לקבל יש החלקה או לא ולפי זה לפעול.
האיביאס יודע לקרוא חיישנים ולקבוע קיימת החלקה או לא
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
זהו שלא החיישנים של זיהוי הרכב במרחב גם במכוניות וגם באופנוע היא באיביאס.
הecu הוא שולט בכל הקשור למנוע והוא מאחד את התשדורת מידע של כלל הרכיבים.
שוב המחשב ניהול מקבל מהרכיבים מצבים די בנאליים סטייל יש החלקה או אין החלקה.
המחשב ניהול מקבל את החיישנים שאחראיים על התערובת ,גם קוויק שיפטר זה בניהול מנוע.
כל מה שקשור לגיירו,אקסלרומטר,מהירויות גלגל,זווית פניה וכאלה זה האיביאס.
ככה זה במערכות בשוק.
מערכות מרוצים סטייל מגנטי מרלי במוטו גיפי זה יחידה אחת שמכילה את הכל בקופסא יחידה.
במערכות שנמכרות כרגע לצרכנים זה מודולים שאגב היום גם עובדים במקביל למודולים של הרכבים
יעני גם באופנוע וגם באוטו זה איביאס 9
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
מה אני יגיד לך, באפריליה ובבמוו החיישן הג'רוסקופי לא מחובר לABS אבל אני מותש
אתה שואל אם אני הבנתי?
מתחילת השרשור אתה קובע בפסקנות כיודע דבר כי ה ABS הוא מערכת הבקרה, שהוא מבצע קידומים ואיחורים של הצתה, שהוא מנחה את ה ECU כיצד לנהוג.
עכשיו אתה מחזיק בעמדה שהוא בעצם רק המשוב, מה שDresdner ניסה להסביר כבר מתחילת השרשור.
מעבר לזה, אתה ממשיך בשגיאה שלך.
האפריליה יודעת לקבל צמיגים במידות שונות, 190/50 190/55 או 200/55, לאחר החלפת מידת צמיג יש לבצע תהליך כיול למערכת הבקרה.
המידע הזה נשמר בניגוד לקביעה שלך דווקא ב ECU.
כאשר אתה מחליף את ה ECU הינך נדרש לבצע תהליך כיול שכזה מחדש דבר שלא היה נדרש לו היה נשמר המידע במחשב ה ABS.
כאן אתה מערבב דברים כבר ליתר דיוק מושגים ,כיול הecu זה בעצם כיול המחשב איביאס.
אם פעם אתה לבד תשחק עם זה תראה שיש בעצם כמה מודולים ומכיילים כל מודול בנפרד.
דרזדנר חיבור פיזי זה בידיוק מה שרשמתי לך לפני שהניהול מנוע הוא מרכזיית תקשורת זה כל הטריק בפרוטוקול קאנבאס.
כלל הרכיבים מדברים ביניהם ללא קשר לאן הם מחוברים כל עוד הם על קאנבאס.
החיישן של בוש הוא פולט מידע דרך הקאנבאס ויכול להיות מחובר לכל רכיב קאנבאס במערכת גם אם הפנס הוא חכם עם תקשורת קאנבאס אפשר לחבר אליו את הבלוק חיישנים ומי שיעבוד עם הבלוק בפועל יהיה האיביאיס.
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
כנראה לא קראת מה כתבתי, לכן אחזור על כך שוב.
הוחלף ECU, רק הוא ולא אף אחד מן הרכיבים במערכת.
אם מה שאתה כותב נכון לא היה כל צורך לבצע הליך לימוד מחדש של מערכת הבקרה בעת החלפת ה ECU.
עצם הוצאת קוד תקלה בעת החלפתו ועד לביצוע לימוד למערכת הבקרה שומט את הקרקע מתחת לטיעון שלך.
אבל לא אנסה לבלבל אותך עם עובדות...